Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سعید رضاخان هنرمندی است که به نقاشی پشت شیشه جانی دوباره بخشیده است. وی در این روزها به خوبی این هنر را هدایت کرده و هنرمندان این رشته را رهبری می کند. رضاخان طی چند سال اخیر خلاقیت زیادی به خرج داده است و پایه گذار چند نوآوری در این رشته است. نقاشی طبق کلیدهای شناسایی و همین طور پاسپارتو کردن شیشه دو اقدامی بوده که وی برای نخستین بار انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه گفت و گوی ایسکانیوز با این هنرمند نقاش را می خوانید:

*درباره نقاشی پشت شیشه بیشتر برایمان توضیح می دهید؟
-نقاشی پشت شیشه هنری با ظرفیت ها و قابلیت های بسیار بالایی است که تا امروز مورد غفلت قرار گرفته است و این غفلت، هم از طرف هنرمندان و هم از طرف مسئولین فرهنگی بوده است. هنرمندان کمتر در این عرصه به فعالیت پرداخته اند. همین طور مسئولین فرهنگی نیز با یک سری برداشت های خاص آنرا به عنوان هنر قبول ندارند.

*این ظرفیت بالا و قابلیت هایی که گفتید به چه صورتی می تواند باشد؟
-برای خیلی از دوستان جا افتاده است که نقاشی پشت شیشه تنها محدود به شمایل نگاری (خیالی نگاری) و گل و مرغ است. در حالی که باید دیدگاه ها را تغییر داد. نقاشی پشت شیشه می تواند در زمینه های گوناگون نمود داشته باشد. افرادی روی شیشه فیگوراتیو کار می کنند یا گل و مرغ را به شیوه نوین کار می کنند در این راستا دیدگاه های بسیار متفاوت در این هنر نشان دهنده ظرفیت بالای این رشته و تکنیکی بودن نقاشی پشت شیشه را نمایان می کند.


*خود شما تاکنون در زمینه هنر نقاشی پشت شیشه چه نوآوری هایی داشته اید؟
-در نحوه اجرای خط پشت شیشه چند اقدام جدید داشتم. کارهایی که پیش از این سابقه نداشت. برای نخستین بار هم پرندگان را از روی کلیدهای شناسایی بصری نقاشی کردم. در همه این زمینه ها هم نمایشگاه گذاشتم و آنها را معرفی کنم.

*نوآوری دیگر دوستانتان چه بوده است؟
-در گروه بیشتر افراد دارای سبک شخصی هستند که هر یک از این سبک ها به معنای وجود نوآوری در آثار هنرمندان این رشته است که تا چند سال پیش سابقه نداشت و تنها به چند رشته محدود می شد.


*چرا پیش از این چنین اتفاقی نیافتاده بود و کسی به دنبال نوآوری نبود؟
-این موضوع چند دلیل را در بر می‌گیرد. نخست اینکه نوع آموزش در این مورد بسیار سنتی است و نوآوری و خلاقیت جایگاهی ندارد. در این سیستم چهار چوب هایی وجود دارد که هنرآموز باید طبق آنها کار کند. یک دلیل دیگرش به مسئولین فرهنگی باز می گردد. مدیران مربوطه یک سری قالب بندی هایی دارند که کارهای خارج از آن را فاقد اصالت می دانند. گمنامی نقاشی پشت شیشه نیز دلیل دیگری برای دوری از خلاقیت در هنر است در این رابطه وقتی دانشجویان و هنر دوستان با این هنر بیگانه اند، رقابتی بین آنان ایجاد نمی شود و در نتیجه خلاقیتی بوجود نمی آید البته خوشبختانه افراد زیادی با این هنر آشنا شده اند و طبق داشته های ذهنی و دیدگاه های خود کار می کنند.

*آیا در آینده هم باید منتظر نوآوری های جدید در این زمینه باشیم؟
-تا زمانی که حرف نخست را فکر و عقل می زند، نوآوری نیز وجود دارد. هرگاه که از اندیشیدن فاصله بگیریم کپی کاری های ناشیانه آغاز می‌شوند. در حال حاضر با رشدی که در این زمینه وجود دارد هر روز باید منتظر یک نوآوری باشیم.

*از مهمترنی خواسته های تان بگویید؟
-قصد دارم تمام نقاشان پشت شیشه را در یک برنامه گروهی بزرگ کشیدن یک تابلو به شیوه هایپررآلیسم دور هم جمع کنم تا به این وسیله زمینه معرفی نقاشی پشت شیشه در میان هنرمندان سراسر دنیا فراهم شود.



*آیا برای رسیدن به آنها زمانی را تعیین می کنید؟
-تعیین کردن زمان بسیار سخت است. باید صبر کنیم و آینده را ببینیم. با این وجود در مورد هایپررآلیسم پشت شیشه فکر می کنم زمان کمتری نیاز باشد و امیدوارم در سال آینده انجام شود.

502

نقاشی پشت شیشه شمایل نگاری فیگوراتیو هایپررآلیسم

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در آخرین روز از هفته زمین پاک در راستای ترویج فرهنگ زباله کمتر اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با همکاری واحد آموزش شهروندی شهرداری، برنامه جمع آوری زباله و مسابقه نقاشی برای دانش آموزان برگزار کرد.

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در این مراسم گفت: دانش آموزان با شرکت در این برنامه یاد می‌گیرند که زباله‌ها را در طبیعت رها نکنند تا محیط اطراف و خودشان سالم بمانند.

دیگر خبرها

  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)