Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:50:16 GMT

درخواست آمریکا از دولت سوریه در خصوص مذاکرات ژنو

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۷۶۲۹

درخواست آمریکا از دولت سوریه در خصوص مذاکرات ژنو

آمریکا با مقصر دانستن دمشق در بی نتیجه پایان یافتن دور اخیر مذاکرات ژنو خواستار «حضور کامل» دولت سوریه در این مذاکرات شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در حالیکه دولت سوریه پیش شرط های مطرح شده از سوی مخالفان را دلیل شکست دور اخیر مذاکرات ژنو می داند، آمریکا با مقصر دانستن دمشق در این رابطه خواستار حضور کامل دولت سوریه در این مذاکرات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه وزارت خارجه آمریکا در واکنش به دور اخیر مذاکرات در ژنو درباره بحران سوریه بیانیه صادر کرد و در آن اتهام‌هایی به هیأت اعزامی دمشق زد. بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره دور اخیر مذاکرات ژنو به شرح ذیل است:

«ما استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل درباره سوریه و تیمش را به خاطر تلاشهایشان در تازه‌ترین دور مذاکرات در ژنو تحسین می‌کنیم. ما همچنین شاهد مشارکت سازنده هیات معارضان سوریه هستیم اما در نقطه مقابل آن اخلالگری و به عقب انداختن مشارکت از سوی هیات رژیم سوریه را دیدیم.

ما از فراخوان دی میستورا از حامیان رژیم مبنی بر استفاده از نفوذشان برای تاکید بر رژیم به منظور مشارکت کامل و ملموس در مذاکرات با معارضان در ژنو حمایت می‌کنیم.

آمریکا از همه طرف ها می‌خواهد به صورت جدی برای حصول به راه حل سیاسی برای این جنگ کار کنند یا (در غیر این صورت) با تداوم انزوا و بی ثباتی نامحدود در سوریه مواجه شوند.

همه طرف‌های راغب به حل این جنگ باید به (مذاکرات) ژنو به عنوان تنها جایگاه برای فرایند سیاسی سوریه و کار برای اطمینان از آمادگی همه مشارکت‌کنندگان سوری به منظور تعامل سازنده و به خاص اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل به عنوان برنامه کاری جهت حل سیاسی بحران متعهد باشند. مردم سوریه سزاوار پایان یافتن این درگیری و جنگ هستند».

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست

ولادیمیر بیلک، عضو کنست رژیم صهیونیستی همزمان با کشمکش در کابینه صهیونیستی و شورای جنگ درخصوص ادامه مذاکرات با حماس اعلام کرد که از چه زمانی ادامه جنگ به یک ارزش در مذاکرات تبدیل شد؟ هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست.

براساس گزارش خبرگزاری سما فلسطین، این مقام صهیونیست در ادامه گفت: اگر برای نجات اسرائیلی‌هایی که توسط دولت جنایتکار نتانیاهو رها شده‌اند، باید جنگ را پایان دهیم، پس باید جنگ را پایان دهیم، حداقل در واقعیت خاورمیانه، که هر لحظه ممکن است منفجر شود.

بیلک در پایان نیز گفت: برای نتانیاهو، ادامه استفاده از واژه جنگ موضوع بقای سیاسی است از فاجعه‌ای که با تشکیل این دولت آغاز شد.

روز گذشته همزمان با ورود هیاتی از حماس به قاهره برای ادامه مذاکرات درخصوص جنگ، «بنی گانتس» عضو ارشد شورای جنگ رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو را تهدید کرد اگر اعضای کابینه‌ی او با پیشنهاد خوب برای توافق اسرا مخالفت کنند، کابینه را منحل می‌کند.

از سویی دیگر بزالل استموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هشدار داد کابینه نتانیاهو بدون اجرای طرح عملیات نظامی در رفح حق موجودیت نخواهد داشت. با این وجود  روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشت اگر حزب اسموتریچ از ائتلاف حاکم کناره‌گیری کند، دولت نتانیاهو به همکاری با بنی گانتس، رئیس حزب وحدت ملی تکیه خواهد زد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • سخنگوی فدراسیون فوتبال: درخواست حواله خودرو برای قهرمانان فوتسال را پیگیری می کنیم
  • ما قطعاً در جام جهانی همه را شگفت‌زده خواهیم کرد | درخواست ویژه ستاره تیم ملی
  • درخواست ویژه ستاره تیم ملی ایران قبل از جام جهانی
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود