Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رکابزن آلمانی نحوه برخورد با دوپینگ مثبت کریس فروم قهرمان تور دوچرخه سواری ووئلتا را استاندارد دو گانه و یک رسوایی دانست.

به گزارش روز شنبه تارنمای خبری هرالد، میزان داروی سالبوتامول در نمونه آزمایش کریس فروم قهرمان چهار دوره رقابت های تور دو فرانس در جریان مسابقات او در تور ووئلتا اسپانیا دو برابر حد مجاز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال این نتیجه مثبت تلقی نشده و رکابزن 32 محروم نشده است. اما او باید توضیح رضایت بخشی برای آزمایش خود ارائه کند، در غیراین صورت علاوه بر محرومیت عنوان قهرمانی ووئلتا را نیز از دست می دهد.
رکابزن بریتانیایی سومین دوچرخه سواری است که در یک سال قهرمانی دوگانه توردوفرانس و ووئلتا اسپانیا را از آن خود کرد.
فروم رکابزن تیم اسکای هرگونه تخلفی را رد کرد و گفت اطلاعات لازم را در اختیار اتحادیه بین المللی قرار می دهد.
تونی مارتین رکابزن آلمانی از استاندارد دوگانه اتحادیه بین المللی در برخورد با پرونده فروم انتقاد کرد.
مارتین که چهار عنوان قهرمانی جهان را در تایم تریل مردان در کارنامه دارد، افزود: سایر رکابزنان در شرایط مشابه بلافاصله محروم می شدند. اما اتحادیه بین المللی به فروم و تیم او اجازه داد برای این شرایط خود توضیح دهند.
وی گفت: من عصبانی هستم. این یک رسوایی است. دستکم او نباید اجازه حضور در رقابت های قهرمانی جهان در ماه سپتامبر را می یافت.
این رکابزن 32 ساله معتقد است فروم در جامعه دوچرخه سواری از موقعیت ویژه ای برخوردار است که او را از هر مجازاتی مصون نگه می دارد.
مارتین گفت که واکنش ملایم اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری به نقض دوپینگ فروم، ضربه بزرگی به مبارزه با دوپینگ است.
وی رویکرد اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری را غیرحرفه ای، ناعادلانه، غیرشفاف و بی نتیجه توصیف کرد.
پت مک کواید رئیس سابق اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری نیز دوپینگ کریس فروم را فاجعه ای برای دوچرخه سواری بیان کرد.
مک کواید ایرلندی که از سال 2005 تا 2013 ریاست این نهاد را به عهده داشته است، گفت که برای فروم بسیار سخت است که از محرومیت اجتناب کند.
وی گفت: نمی دانم چطور فروم می تواند بگوید من بر اساس قوانین بازی کردم و هیچ قانونی را نقض نکردم. واقعیت این است که او قانون را نقض کرده است. نمونه دارو در آزمایش او دو برابر حد مجاز است. فروم باید بیگناهی خود را ثابت کند.
انتشار خبر دوپینگ فروم، باعث افزایش فشار بر تیم اسکای شده است. به گفته مک کواید تیم اسکای بیشترین بودجه را در دوچرخه سواری دارد. این تیم از امکان برخورداری از متخصصان و پزشکان و امکاناتی که بسیاری از تیم ها استطاعت آن را ندارند، بهره مند است.
برایان کوپلند سرمربی تیم بحرین مریدا نیز معتقد است تا زمانی که پرونده دوپینگ فروم در حال رسیدگی است، او باید از مسابقات کنار بنشیند.
کوپلند گفت شرکت در مسابقات در حالی که پرونده ادامه دارد، ضربه بدی به وجهه عمومی دوچرخه سواری می زند.
ورزشی**1584
مترجم:مولوی انتشاردهنده:علی خورسندی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، واحد علوم و تحقیقات، برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره کل طرح و برنامه، بودجه و تعالی سازمانی با رهنمودهای قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات و معاونت توسعه و مدیریت منابع این واحد، موفق به دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی به شرح زیر شده است:

بیشتر بخوانید: دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات و شرکت ملی انفورماتیک سند همکاری امضا کردند

ISO ۱۰۰۰۲:۲۰۱۸ (فرآیند رسیدگی به شکایات ذی‌نفعان)؛

ISO ۱۰۰۰۴:۲۰۱۸ (سنجش میزان رضایت‌مندی مشتری)؛

ISO ۲۱۰۰۱:۲۰۱۸ (استانداردسازی مدیریت آموزشی مبتنی بر نیازهای فراگیران)؛

ISO ۱۰۰۱۵:۲۰۱۹ (مدیریت شایستگی و توسعه افراد)؛

گواهینامه ISO ۲۱۰۰۱ و گواهینامه ISO ۱۰۰۱۵؛ برای نخستین ‌بار در سطح دانشگاه‌های کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، کسب شده است.

گفتنی است، اقدامات صورت گرفته در فرآیند کسب گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO پیرو تاکیدات دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و متمرکز بر محورهای سند تحول و تعالی این دانشگاه، محقق شده است.

لازم به ذکر است، در مسیر دریافت این چهار گواهینامه، "محور راهبردی دانشگاه سرآمد و پاسخگو" مبتنی بر تحقق اهداف مندرج در بسته کاری مشتمل بر ارتقاء پاسخگویی و قابلیت حل مسئله، توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی و ارتقاء جایگاه بین‌المللی و الهام‌بخشی، مدنظر قرار گرفته است.

همچنین "محور راهبردی دانشگاه کارآمد و پایدار" مبتنی بر تحقق اهداف مندرج در بسته کاری شامل دستیابی به سازمان یادگیرنده، فعالیت‌های منسجم و هم‌افزایی شبکه‌ای و تحول در فرهنگ سازمانی، از دیگر ضرورت‌های تبیین شده جهت دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO در واحد علوم و تحقیقات، بوده است.

بر اساس این گزارش، گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ذیل توسط شرکت کیفیت و انطباق پویا (KQR) دریافت شده است که ISO۱۰۰۰۲ و ISO۱۰۰۰۴ تحت لیسانس Benchmark certificate انگلستان و گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ISO۲۱۰۰۱ و ISO۱۰۰۱۵ تحت لیسانس استرالیا، صادر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229476 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • سنگ جدید اینبار برای دوچرخه برقی؛ شرط محال برای استفاده زنـان!
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل 
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • کشته شدن سه نفر در برخورد پژو با کامیون
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • مینی بوس ترمز برید و به حسینیه برخورد کرد!
  • دوچرخه سواران قزوینی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند
  • هفت مصدوم و کشته بر اثر برخورد سواری تارا و پراید در بویین میاندشت