Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، سهراب عاقبتی در نشست خبری بابیان اینکه ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان دارای سه تیپ A،B،C ‌است اظهار کرد: تیپ B و C منحصراً در انسان دچار بیماری می‌کند ولی تیپ A می‌تواند در انسان، پرندگان و سایر پستانداران ایجاد بیماری کند.

وی گفت: بعضی از تیپ‌های این بیماری می‌تواند مشترک بین انسان و پرندگان باشد و یکی از خصوصیات بد این ویروس، جهش ژنی آن است که مدام در حال جهش‌های ژنتیکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل دامپزشکی گیلان تصریح کرد: در بدن انسان می‌تواند آن ماده ژنتیکی ویروسی با ویروس پرندگان باهم مخلوط شوند و تبدیل به تحت تیپی شود که‌ واگیری آن بسیار بالاتر از سوی های قبلی است.

عاقبتی بابیان اینکه تمام تلاشمان این است که از بروز بیماری جلوگیری کنیم افزود: باید اجازه ندهیم که خدایی نکرده انسانی به بیماری پرندگان مبتلا شود که پیشگیری از بیماری بسیار سخت می‌شود.

وی با اشاره به راه‌های انتقال بیماری بیان کرد: یکی از راه‌ها از طریق تماس با پرندگان آلوده است، بخصوص پرندگان وحشی که مهاجرت می‌کنند زیرا خود پرندگان درگیر نمی‌شوند و فقط به‌عنوان مخزن بیماری عمل می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با تأکید بر اینکه مدفوع پرنده بسیار آلوده است خاطرنشان کرد: ترشحات چشم و سایر ترشحاتی که پرنده دارد آلوده است و به همین جهت به روستاییان عزیز بخصوص افرادی که در حاشیه تالاب‌ها زندگی می‌کنند توصیه می‌کنیم حتماً توسط قفس یا توری محل زندگی پرندگان را محصور کنند.

عاقبتی با تأکید بر اینکه ‌از تماس با پرندگان و یا آب و دانه دادن به پرندگان مهاجر خودداری کنند گفت: با استفاده پرندگان از آب و ‌دانه ‌آن‌ها بیماری را انتقال می‌دهند و راه دیگر انتقال از طریق باد و همین‌طور عرضه پرندگان زنده هم می‌تواند عامل انتقال بیماری باشد.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله

دریافت 48 MB کد خبر 6093943

دیگر خبرها

  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • تصویری باورنکردنی از بهروز افخمی روی ویلچر؛ بیماری افخمی چیست؟
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید