Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: رابطه معناداری بین کتابخوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سردار علی آزادی امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اهمیت و جایگاه علم ، دانایی و آگاهی در دین مبین اسلام، از کتابخانه های عمومی به عنوان مرکزی برای توسعه فرهنگی و ایجاد جامعه دانایی محور و ارتقای شناخت، آگاهی و بصیرت مردم یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به حدیثی از امام سجاد(ع) در زمینه ضرورت کسب علم و آگاهی اشاره و اظهار کرد: مطالعه و کتابخوانی سبب ایجاد شناخت و بصیرت شده که کتابخانه های عمومی در این راستا نقش مهم و تاثیر گذاری دارند.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: امروزه میان توجه به مقوله فرهنگ به خصوص کتاب و کتابخوانی و کاهش آسیبهای اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد و در صورت توجه به مقوله فرهنگ و ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بین مردم، آسیبهای اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

وی به موضوع فضای مجازی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: والدین در خصوص دسترسی و استفاده کودکان از فضای مجازی باید مراقبتهای لازم را به عمل آورند و  آنان را به موضوعات مفید و علمی و مطلوب راهنمایی کنند.

سردار آزادی با قدردانی از برنامه‌ها و فعالیتهای کتابخانه های عمومی برای اقشار مختلف مردم استان عنوان کرد: در کتابخانه های عمومی فعالیتهای خوبی برای گروههای مختلف سنی اجرا می شود که ارزنده و قابل تقدیر است.

در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و نیروی انتظامی استان زنجان با هدف توسعه کمی و کیفی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح استان و استفاده از زمینه های مشترک و مستعد برای همکاری به امضاء رسید.

 تعهدات کتابخانه های عمومی در این تفاهمنامه شامل برگزاری مسابقات کتابخوانی مشترک،  در مناسبتهای ویژه، همکاری در راه اندازی کتابخانه مشارکتی و تامین کتب نرم افزار کتابداری و همچنین آموزش نیروی انسانی کتابخانه در نیروی انتظامی، تامین کتب ایستگاههای مطالعه مستقر در ستاد فرماندهی و کلانتریهای مستقر در شهر زنجان، برگزاری نشستهای کتاب خوان مشترک، تمهیدات لازم جهت عضویت کارکنان نیروی انتظامی و خانواده آنان در کتابخانه های عمومی به صورت نیم بهاء، همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک در مناسبت‌های مختلف است.

تعهدات نیروی انتظامی استان زنجان نیز در این تفاهمنامه شامل همکاری در راه اندازی کتابخانه عمومی مشارکتی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان، همکاری در برگزاری نشست‌های کتاب خوان و مسابقات کتابخوانی مشترک در مناسبتهای ویژه در طول سال و مشارکت در تامین جوایز برندگان مسابقات مشترک، تامین و ارسال کتب و نشریات مرتبط با امور حفاظتی و امنیتی کتابخانه‌های عمومی، همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند

پروانه رضاقلیزاده اظهار کرد: نام نویسی برای نخستین جشنواره کتابخوانی عشایر استان با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه هدف به کتاب، تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد و تاکنون ۶۶۱ نفر در این رویداد فرهنگی و علمی نام‌نویسی کرده‌اند. 

او افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر استان اردبیل موسوم به "بیلیک اوبالاری" در شهرستان‌های دارای جامعه عشایری از جمله پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، انگوت و خلخال در حال برگزاری است و هفت هزار برگه از قبیل پرسش‌های چهارگزینه‌ای و نقاشی و تجربه نگاری مابین عشایر توزیع شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر برای نخستین بار در استان در سه بخش کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال با مشارکت حوزه هنری، سازمان امور اجتماعی کشور و استانداری اردبیل برگزار می‌شود و ارائه امکانات و خدمات فرهنگی، ایجاد فضای شاد با برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی و دسترس پذیر کردن کتاب برای جامعه عشایر استان از اهداف جشنواره است.

رضاقلی‌زاده ادامه داد: کتاب "کوه مرا صدا می‌زند" نوشته محمدرضا بایرامی از نویسندگان سرشناس استان، منبع این جشنواره است و بخش کودک شامل تصویرسازی و نقاشی زیست بوم عشایری، بازگویی قصه‌های عامیانه (فیلم سه دقیقه‌ای) و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

او درباره بخش نوجوان جشنواره تصریح کرد: این بخش شامل سئوالات چهار گزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، روخوانی گزیده‌ای از کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای)، نامه به شخصیت اصلی داستان (جلال)، خلاصه‌نویسی و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: بخش جوان و بزرگسال نیز شامل سئوالات چهارگزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، پویش معرفی کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای) نامه به نویسنده کتاب (محمدرضا بایرامی) و خلاصه‌نویسی است.

رضاقلی‌زاده گفت: دبیرخانه جشنواره در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد مستقر است و دریافت و تحویل حضوری پاسخنامه‌ها در همه کتابخانه‌های عمومی سراسر استان میسر خواهد بود و شرکت‌کنندگان غیرحضوری می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی جشنواره (www.ketabkhooon.ir) در این رخداد شرکت کنند.

استان اردبیل با ۸۳ کتابخانه عمومی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و اغلب جامعه عشایر آن در شهرستان‌های شمالی استان ساکن هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم