Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس محیط زیست بروجرد گفت: با توجه به اخطار های پی در پی و بی توجهی به بی خطر سازی زباله های عفونی، مطب های خصوصی در بروجرد که زباله های عفونی را بی خطر سازی نکند، تعطیل می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "مصطفی مصطفی وند" رئیس محیط زیست بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: از 2 سال پیش تا کنون بارها و بارها اخطارهای لازم در راستای بی خطر سازی زباله های عفونی مطب های خصوصی و مجتمع های پزشکی ارائه شده ولی متاسفانه تا کنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از مطب ها زباله های عفونی را با زباله های عادی در یک کیسه گذاشته تا به محل دفن زباله منتقل شوند که این اقدام علاوه بر تهدید سلامتی افراد می تواند سبب آلودگی محیط زیست هم شود.

 

مصطفی وند اظهار داشت: همه بیمارستان های بروجرد دستگاه بی خطر سازی زباله های عفونی "اتوکلاو" را دارند و مشکلی برای بیمارستانها وجود ندراد اما مطب های خصوصی و مجتمع های پزشکی فاقد این دستگاه بوده که نیاز است هر چه سریعتر نسبت به خرید این دستگاه اقدام و یا زباله های عفونی را با انتقال به مراکزی حتما بی خطر سازی کنند.

 

به گفته وی طی چند روز آینده آخرین بازدید ها صورت می گیرد و مطب ها و مجتمع های پزشکی که نسبت به این موضوع بی توجه هست به مراجع قضایی معرفی خواهند شد تا نسبت به تعطیلی این مطب ها اقدام شود.

 

رئیس محیط زیست بروجرد تصریح کرد: حدود 80 درصد مطب های خصوصی بروجرد فاقد دستگاه بی خطر سازی زباله های عفونی هستند و این امر سلامتی شهروندان را به خطر می اندازد.

 

وی بیان کرد: بی خطر سازی پسماندهای عفونی یک موضوع بسیار مهم است ولی متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته اما نیاز است این موضوع هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد که در غیر این صورت به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل المپیک درفرانسه تحریم شد

انجمن زیست محیطی در فرانسه به دلیل ازدیاد زباله‌های یک شرکت نوشابه سازی که حامی مالی مشعل المپیک است از حمل این مشعل خود داری خواهد کرد.

آکوپیان موسس این انجمن گفته است: این اقدام ما در مورد ورزش و یا مخالفت با ورزش و ورزشکاران نیست بلکه با شرکت نوشابه‌سازی است که بیشترین آلودگی و تولید زباله‌ها را در سواحل فرانسه دارد.

مشعل المپیک هشتم ماه می‌به فرانسه می‌رسد و شرکت مشهور نوشابه سازی حامی مالی مشعل و مراسم آن در فرانسه است. 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • مشعل المپیک در فرانسه تحریم شد
  • مشعل المپیک درفرانسه تحریم شد
  • خسروپناه: اگر معلم جلوتر از پارادایم فکری دانش آموز حرکت نکند،‌ جا می‌ماند
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان