Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@17:13:54 GMT

Google Maps Go یک جایگزین سبک برای نقشه گوگل

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۰۸۱۶

Google Maps Go یک جایگزین سبک برای نقشه گوگل

به گزارش کلیک، همان‌طور که می‌دانید گوگل در راستای توسعه‌ی سیستم‌عامل بهینه و سبک برای گوشی‌های ارزان‌قیمت و ضعیف، سیستم‌عامل اندروید گو را عرضه کرد، این سیستم‌عامل نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی اندروید O است و برای عملکرد روان روی دستگاه‌هایی با حافظه‌ی رم کمتر از ۱ گیگابایت ساخته شده است.

اکنون این غول فناوری جهان، اپلیکیشن مسیریابی ویژه این دستگاه‌ها را نیز منتشر کرده است که در Android Go Oreo 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 اجرا می‌شود.

این نسخه درواقع نمونه سبک‌تر Google Maps است که نیاز به منابع کامل و پیشرفته ندارد. نرم‌افزار Google Maps Go در همه نسخه‌های اندروید در دسترس نیست و تنها ویژه اندروید گوساخته شده است.

این اپلیکیشن در قالب یک برنامه وب پیشرفته (PWA) در سرورهای گوگل منتشر شده است و بیش از 70 زبان را پشتیبانی می‌کند.

این نسخه دارای ویژگی‌های اصلی Google Maps، ازجمله مسیریابی، نشان دادن ترافیک، اطلاعات حمل و نقل عمومی شهر و مناطق مهم است و اساساً همانند Google Maps عمل می‌کند اما زیبایی ظاهری کمتری (به دلایل ضعف در قدرت گرافیکی این گوشی‌ها) دارد. شما حتی با این برنامه می‌توانید اطلاعات مربوط به میلیون‌ها مکان مانند شماره تماس و آدرس‌ها را پیدا کنید.

مانند دیگر اپلیکیشن های PWA، نرم‌افزار Google Maps Go را می‌توان از طریق منوی شناور مرورگر Chrome راه‌اندازی کرد.

اگر کنجکاو هستید، می‌توانید به فروشگاه Google Play مراجعه و در این لینک نرم‌افزار Google Maps Go را مشاهده کنید. البته این نرم‌افزار در دستگاه‌های اندرویدی دیگر قابل‌نصب نیست، اما می‌توانید توضیحات برنامه، آمارها و عکس‌های صفحه را مشاهده کنید.

نرم‌افزار Google Maps Go یکی از اولین برنامه‌های کاربردی بهینه شده برای سیستم عامل Android Go است که در ادامه برنامه‌هایی چون YouTube Go، Google Go و Gmail Go منتشر شده است. البته با توجه به اهتمام گوگل برای توسعه نرم‌افزار ویژه این سیستم عامل، انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده شاهد انتشار نرم‌افزارهای بیشتری در این دسته باشیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟

گوگل چند هفته‌ی پیش اولین نسخه بتای اندروید ۱۵ را برای گوشی‌ پیکسل منتشر کرد. بااین‌حال، ویژگی‌های اندروید ۱۵ هنوز به‌طور کامل اعلام نشده‌اند.

بر اساس آنچه در وب‌سایت Google I/O 2024 آمده، این رویداد در ۱۴ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با رونمایی از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۵، Android TV و Wear OS 5 آغاز می‌شود.

گوگل پس از پایان نطق اصلی I/O 2024، سایر ویژگی‌های اندروید را طی جلساتی ویژه اعلام خواهد کرد، خصوصاً آن‌هایی که روی هوش مصنوعی تمرکز دارند. گوگل قصد دارد درباره‌ی آینده‌ی Wear OS و نحوه‌ی ساخت اپلیکیشن برای طیف وسیعی از پوشیدنی‌ها نیز صحبت کند.

رویداد سالانه‌ی توسعه‌دهندگان گوگل محفلی برای بحث درباره‌ی جمنای (و API این هوش مصنوعی)، پلی استور، ChromeOS، اندروید اتو، سیستم عامل Android Automotive، دستورالعمل‌های جدید طراحی و توسعه‌ی برنامه و Android TV خواهد بود. گوگل درباره‌ی نحوه‌ی ساخت برنامه‌ها و ویجت‌ها برای فرم‌فکتورهای مختلف از جمله موبایل، تبلت و دستگاه‌های تاشدنی نیز صحبت می‌کند.

قطعاً تمامی ویژگی‌ها‌ی اندروید ۱۵ و Wear OS جدید در One UI 7 برای گوشی سامسونگ و One UI Watch 6 برای ساعت هوشمند سامسونگ گنجانده خواهند شد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا