Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران لرستان از ضبط خاطرات 50 شهيد استان از زبان والدين آنان در قالب طرح «سند افتخار» خبر داد.

به گزارش آريا ، مراد روشني در  تشريح فعاليت‌ها و عملکرد بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: معرفي 102 نفر از ايثارگران جهت دريافت تسهيلات خوداشتغالي که 32 نفر آنها تاکنون تسهيلات را دريافت کرده‌اند، معرفي 109 نفر از فرزندان ايثارگران جهت اشتغال به کار و استخدام در بخش‌هاي دولتي و خصوصي، معرفي 269 نفر به بانک‌هاي عامل جهت دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه، پرداخت تسهيلات بانکي به تعداد 84 فقره به مبلغ 12 ميليارد و 600 ميليون ريال توسط اداره تسهيلات رفاهي بخشي از اين فعاليت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي اجراي ديدارهاي طرح سپاس از خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران به‌صورت حضوري 6000 ديدار و تماس‌هاي تلفني10 هزار مورد توسط مديرکل بنياد، معاونت تعاون، معاونت درمان و روساي شهرستان‌ها و ساير کارکنان بنياد، ارائه خدمات رفاهي و درماني توسط معاونت بهداشت و درمان شامل: اياب و ذهاب درماني 224 نفر، اعزام با خودرو آمبولانس 79 نفر، خدمات دندانپزشکي 180 نفر، ارائه خدمات تخت طبي، تشک طبي، ويلچر، سمعک، کپسول اکسيژن و غيره به 790 نفر را از ديگر فعاليت‌هاي بنياد شهيد استان برشمرد.

روشني اضافه کرد: اجراي طرح پايش سلامت، پوشش کليه والدين شهدا، همسران شهداي بالاي 60 سال و جانبازان، برگزاري دو جلسه کميسيون پزشکي به تعداد 418 نفر، برگزاري برنامه نو و ابتکاري «کوله‌اي از بهشت»، زيارت نيابتي از شهدا در اربعين حسيني و زيارت مرقد مطهر امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) که مقرر است اين طرح به ثبت ملي برسد، کسب امتياز در جشنواره تجليل از خبرنگاران و رسانه‌هاي برتر حوزه ايثار و شهادت، کسب مقام کشوري در زمينه طرح ملي انشاي «نامه‌اي به يک شهيد» جز چند استان برتر، برقراري حقوق و مستمري خانواده‌هاي ايثارگر به تعداد 30 نفر، تشکيل پرونده جانبازان و ثبت در سيستم سجايا و احراز آنها به تعداد 50 نفر، نقل و انتقال پرونده‌هاي ايثارگران به تعداد 38 نفر، انجام مشاوره فردي به تعداد 4800 نفر در مراکز مشاوره خرم‌آباد و بروجرد با استفاده از اساتيد مجرب دانشگاهي به‌صورت روزانه و در تمام ايام هفته از ديگر فعاليت‌هاي بنياد شهيد لرستان است.

مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران لرستان برگزاري کارگاه پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي با عنوان پرخاشگري علل و عواقب آن توسط اداره مددکاري استان و دعوت از مشاوران ساير سازمان‌هاي عضو کميته پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي، برگزاري 9 اردوي آموزشي سياحتي آموزش خانواده براي همسران شهدا و همسران جانباران اعصاب و روان در همه شهرستان‌هاي استان، برگزاي همايش معتمدين معين و مددکاران استان در آبان ماه براي 100نفر، برگزاري 400 مورد کميسيون موارد خاص در استان و شهرستان‌ها براي رسيدگي به امور خاص جامعه هدف، تشکيل پرونده بيمه‌هاي اجتماعي به تعداد 85 نفر، ثبت‌نام متقاضيان هديه ازدواج به تعداد 180 نفر، ثبت‌نام جانبازان 50 درصد و بالاتر متقاضي واجد شرايط دريافت خودرو به تعداد 38 نفر، ثبت‌نام جانبازان 70 درصد و بالاتر متقاضي واجد شرايط دريافت خودرو خارجي به تعداد هفت نفر از ديگر فعاليت‌هاي بنياد شهيد لرستان است.

روشني اعزام خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر به مشهد مقدس به تعداد 276 نفر، برگزاري اردوهاي يک‌روزه در کليه شهرستان‌هاي تابعه به تعداد 600 نفر، ارائه مشاوره حقوقي توسط اداره حقوقي به تعداد 120 نفر، ارائه خدمات کامپيوتري و شبکه به تعداد پنج هزار و 397 مورد، ضبط خاطرات شهدا از زبان والدين آنان در قالب طرح «سند افتخار» به تعداد 50 نفر، برگزاري مسابقات قرآني در رشته‌هاي حفظ، قرائت، تفسير و مفاهيم، مرحله کشوري، مسابقات «قرآن در خانه»، مسابقات کتابخواني مناسبتي و هم‌چنين طرح درخواست چاپ کتاب و داستان با موضوع ايثار و شهادت در کميسيون انتشارات به تعداد دو مورد را از ديگر فعاليت‌هاي بيناد شهيد و امور ايثارگران استان طي امسال برشمرد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در چهارمحال و بختیاری

عبدالحسین زمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در استان، اظهار کرد: این رویداد به منظور توانمندسازی شبکه امامان جماعت محلات استان در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

راهیار بنیاد جامعه پرداز هدایت در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رویداد شهید اصلانی با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد، افزود: ۱۲ نفر از امامان جماعت توانمند در سراسر استان برای حضور در این رویداد دعوت شده‌اند که این افراد می‌توانند به همراه پنج نفر از کنشگران مسجد یا محله خود که در قالب شبکه بانوان، قرآنی، هیأت مذهبی، رسانه محلی و شبکه تبلیغ خواهند بود در رویداد حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: در طرح شهید اصلانی به منظور توانمندسازی افراد شرکت‌کننده، دوره آموزشی یک روزه با حضور اساتیدی از بنیاد جامعه پرداز هدایت در روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

زمان‌پور عنوان کرد: این انتظار وجود دارد که در محله اول و در رویداد شهید اصلانی به اهداف تعیین شده یعنی توانمندسازی امامان جماعت دست پیدا کنیم، در ادامه نیز مقرر است رویداد شهید شهرکی برگزار شود که طراحی بوم مسئله است.

راهیار بنیاد جامعه پرداز هدایت در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه منتخبین رویداد شهید شهرکی در قالب رویداد شهید دارایی به مشهد مقدس اعزام خواهند شد، اضافه کرد: در رویداد شهید شهرکی رقابتی بین مساجد محلات و شبکه امامان برگزار و بومی طراحی خواهد شد، امام پایگاه منتخب در این رویداد به همراه کنشگران مسجد در رویداد شهدی دارایی شرکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در رویداد شهید دارایی حدود ۱۰۰ امام جماعت شاخص به همراه تیم خود از کل کشور حضور پیدا می‌کنند یعنی مقرر است در مجموع ۱۰۰۰ نفر در این رویداد شرکت داشته باشند.

زمان‌پور یادآور شد: قالب برنامه‌های رویداد شهید دارایی حول محور شبکه امامت انجام خواهند شد یعنی امام باید توانمندی لازم برای ایجاد شبکه در محل خود را داشته باشد تا به این ترتیب بتواند از کنشگران محل استفاده و برنامه‌ها همچنین اهداف مسجد را پیش ببرد.

راهیار بنیاد جامعه پرداز هدایت در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف رویداد شهید دارایی این است که در مساجد علاوه بر جنبه عبادی، خدمات اجتماعی مساجد نیز تقویت و توانمندی لازم برای تحقق این مهم در امامان جماعت ایجاد شود.

کد خبر 6098088

دیگر خبرها

  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در چهارمحال و بختیاری
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟