Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در ویژه برنامۀ «تحلیل نقش و جایگاه امروز ایران در منطقه و جهان» از مجموعه برنامه های مستند «ایران» که به «ایران و هویت فرهنگی ایرانیان» می پردازد، در برنامه روز جمعه به جایگاه کنونی ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: «آنچه باعث بقای ایران شده، فرهنگ غنی چندین هزار سالۀ آن است که به رغم گسست های سیاسی، پیوستگی و استواری خود را حفظ کرده است؛ به نحوی که هرگاه ایران از سوی دولت های غاصب مورد هجمه قرار گرفته، باز توانسته هویت خود را احیا کند و خویشتن را به گذشتۀ تاریخیِ فرهنگی خود گره بزند و این نام ارزشمند یعنی ایران و هویت ایرانی تا امروز استمرار پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هییت امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ملت ایران با توجه به ذخایر و گنجینه های بی بدیل و عظیم فرهنگی که اجزای ملت ایران را به هم پیوند می دهد و ریشۀ عمیقی که در عمق تاریخ دارد، به استناد شواهد تاریخی، «آسیب ناپذیرترین ملت منطقه» بوده ، چنان که برخلاف بسیاری از کشورهای منطقه، زبان، خط، و فرهنگ ایرانی به نحو بی نظیری از گذشته های دور، استمرار و پیوستگی خود را حفظ کرده است. دکتر ولایتی با تاکید بر این نکته که ایمان و اعتقادات مردم ایران ستون فقرات این فرهنگ است تاکید کرد : این پیوستگی فرهنگی بُن و اساس انسجام ملی ما است، انسجام ملی ای که بدین تردید، در میان تمام کشورهای اسلامی بی نظیر و یکتا است و هیچ کشور اسلامی دیگری از تنگۀ جبل الطارق تا تنگۀ مالاکا، و از شمال غربی افریقا تا جنوب شرقی آسیا، صاحب چنین انسجام ملی و پشتوانۀ فرهنگی و هویتی ای نیست.

وی به تحولات سریع در عرصه بین المللی و منطقه ای اشاره کرد و افزود: در این شرایط دَرهم ریختگی سیاسی جهان و عرصۀ بین المللی که استراتژی ها گاه، عمر چند هفته ای دارند، ایران استوار ایستاده و مورد رَشک رقبا و دشمنان منطقه ای و بین‌المللی اش است. 

ولایتی در پاسخ به پرسشی در مورد علت حضور مستشاری ایران در بعضی کشورهای منطقه گفت: ایران به عنوان کشوری با مساحت نزدیک به یک میلیون و هفتصدهزار کیلومتر مربع، منابع غنی طبیعی، سابقۀ دیرینۀ فرهنگی و تمدنی، هویت قوام یافته و ملتی منسجم همۀ عوامل رشد و توسعه را به قوت، دارا است؛ لیکن مراقب مرزهای خود نیز هست و اجازه نمی دهد که قدرت های توطئه گر، کشورهای منطقه را یک به یک اشغال، تجزیه و تضعیف کنند و در اطراف ایران آتش جنگ را بیفروزند و ایران را به انفعال وادار کنند که به هر طرف رو کند، پایگاه های تثبیت شدۀ دشمن را در مرزهای مشترک خود با کشورهای همسایه مشاهده نماید.

عصو مجع تشخیص مصلحت نظام افزود: از سوی دیگر، حکومت های سوریه و عراق دوستان ایران هستند و از دید ایران، فرق فراوانی وجود دارد میان این که در بغداد و دمشق دوستان ایران حاکم باشند یا دشمنان ایران. اگر این دولت ها که با رأی مردم بر سر کار آمده اند و حکومت هایی دموکراتیک دارند از ایران درخواست کمک کنند حتماً مصلحت ما است که به آن ها کمک بکنیم. ما خاطرۀ بسیار تلخی از جنگ با کشور همسایه داریم. گرچه در آن جنگ پیروز شدیم اما صدها هزارتَن از مردم ما مجروح و یا شهید شدند و به تخمین سازمان ملل متحد یکصد میلیارد و به تخمین ما، هزار میلیارد دلار ضرر بر کشور تحمیل شد.  به همین دلیل جنگ را به زمین داعش بردیم و او را مجبور کردیم که در زمین خودش با ما بجنگد والا باید در داخل کشور برای مقابله با داعش سنگر می بستیم .

ولایتی با اشاره و تاکید بر این که جایگاه ایران به عنوان قدرت اول منطقه روز به روز بیشتر تثبیت می شود تصریح کرد: ایران باید به خودش تکیه بکند. اگر ایران تکیه بر اقتصاد مقاومتی، دفاع میلیونی مردمی و بسیجی، انسجام ملی، و خودکفایی در حوزۀ صنایع دفاعی را سرلوحۀ خود قرار دهد جایگاه خود به عنوان قدرت اول منطقه را تثبیت می کند و تأثیرگذارترین کشور منطقه در حوزۀ سیاسی خواهد شد.

مجموعه برنامۀ «ایران» برنامه ای گفتگومحور با موضوع «ایران و هویت ایرانیان» و با حضور آقای دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی است که از شبکۀ دوم سیما پخش می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸۰۰ درصدی آسیب های اجتماعی با مناسب سازی زیرساخت ها | ۵۰ خودرو در خدمت گشت فوریت های اجتماعی

به گزارش همشهری آنلاین، احمد احمدی صدر گزارشی از آخرین فعالیت‌ها در زمینه ایجاد زیرساخت‌های مناسب پیرامون ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در دوره مدیریت شهری کنونی ارائه کرد و گفت: در دوره مدیریت شهری کنونی تعداد زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است.

او ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ۱۰ مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر ایجاد شده است که با ۷۷۵۰ ظرفیت ویژه جذب و نگهداری معتادین متجاهر و افراد منع پذیرشی اعم از بیماران زخم باز، عفونی، ایدز، هپاتیت و... در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: اگر بیش از ۷۵۰۰ معتاد متجاهر و افراد منع پذیرش طی دوسال گذشته ساماندهی و در مراکز یاورشهر نگهداری نمی‌شدند هرگونه طرح ساماندهی در آینده شکست می‌خورد و حالا که چهره شهر از لحاظ ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تغییرات اساسی پیدا کرده به این دلیل اصل که این افراد ساماندهی شده اند.

احمدی صدر افزود: در حوزه کودکان کار و خیابان نیز زیر ساخت‌های بسیار خوبی در دوره مدیریت شهری فعلی فراهم شده است و ما علاوه بر افتتاح و راه‌اندازی ۱۲ مرکز پویاشهر ویژه توانمندسازی، استعدادیابی و آموزش کودکان کار و خیابان که تعداد کل آن به ۳۸ مرکز رسید، سایر زیر ساخت های فرسوده و قدیمی را نیز بازسازی و احیا کردیم و در حال حاضر مراکز پویاشهر شهرداری تهران در حال خدمات رسانی به بیش از ۷ هزار کودک کار و خیابان هستند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: در دوره مدیریت شهری فعلی ۵ مددسرا در مناطق ۳، ۵ ، ۱۱ ، ۱۲ (زنان) و ۱۷ راه‌اندازی شد و تمامی مددسراهای مناطق ۲۲ گانه نیز مورد بازسازی و تقویت زیرساخت قرار گرفت.

همچنین توسعه این زیرساخت‌ها نیز همزمان در دستور کار مدیریت شهری فعلی بود؛ به عنوان مثال مددسرای منطقه ۲۲ از ۱۰۰ ظرفیت به ۱۵۰ ظرفیت ارتقا پیدا کرد و مددسرای منطقه ۹ از ۱۵۰ ظرفیت به ۲۰۰ ظرفیت رسید. مددسرای منطقه ۱۴ از ۶۰ ظرفیت به ۱۵۰ ظرفیت ارتقا پیدا کرد و مددسرای منطقه ۱۸ نیز از ۴۰ ظرفیت به ۸۰ ظرفیت توسعه پیدا کرد. همچنین مددسرای منطقه ۱۹ که پیش از ۶۰ ظرفیت داشت حالا ۱۵۰ ظرفیت دارد.

احمدی صدر خاطر نشان کرد: ما تا پایان امسال ۸ الی ۱۰ مرکز جامعه پذیری نیز افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهیم داد که یکی از کارهای بزرگ مدیریت شهری فعلی به حساب می‌آید. همچنین تعداد مددسرا ها را نیز افزایش خواهیم داد و در مناطقی که مددسرا ندارند، ایجاد این زیر ساخت‌ها در دستور کار آنها قرار گرفته است.

او افزود: ما پیش از این حدود ۹ پایگاه خدمات اجتماعی داشتیم اما در دوره مدیریت شهری فعلی این تعداد به ۲۹ پایگاه خدمات اجتماعی رسید که افزایش بسیار قابل توجهی داشته است به عنوان مثال در بهشت زهرا(س) ما دو پایگاه خدمات اجتماعی داریم که در حال خدمت‌رسانی به مددجویان این محدوده هستند.

احمدی صدر در پایان گفت: پس از افتتاح طرح حامی شهر ویژه ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی پایتخت تعداد گشت‌های فوریت‌های اجتماعی شهر تهران به بیش از ۵۰ خودرو رسید در حالی که در دوره‌های قبلی این عدد از ۱۰ الی ۱۵ تجاوز نمی‌کرد.

کد خبر 850364 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها خدمات شهری شهرداری تهران آسیب اجتماعی

دیگر خبرها

  • تشکیل قرار گاه تحول فرهنگی با هدف مقابله با آسیب های اجتماعی
  • کاهش ۸۰۰ درصدی آسیب های اجتماعی با مناسب سازی زیرساخت ها | ۵۰ خودرو در خدمت گشت فوریت های اجتماعی
  • رئیسی: ایران بیشترین تحصیل کرده زن را در منطقه دارد
  • سامانه ایران دیتا و اطلس فرهنگی کشور رونمایی شد
  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • دلیل معنادار برای تغییر محل دیدار رهبری با رئیس اقلیم کردستان؟ +تصویر
  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند