Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در بیانیه‌ای تاکید کردند تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی امروز بیشتر از هر زمانی نیاز به استقلال و اندیشه و آرمانخواهی دارند، که مطمئنا با حضور عناصر انقلابی  این موضوع با رویه‌ای سریع و سالم و بدور از هرگونه دخالت، انجام خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شانزده آذر ١٣٣٢، روزی تاثیرگذار در جنبش دانشجویی در عرصه‌های سیاسی اجتماعی معاصر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی که ٣ تن از دانشجویان برای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی در خون خود غلطیدند و نهیب استکبارستیزی رامقابل مستکبرین و عوامل خود کامه آن زمان سر دادند. مبارزه‌ای که تا امروز در محیط علمی دانشگاه چه در داخل و چه در خارج ازکشور بعنوان رنگین‌ترین بهای ضداستکباری و استبدادی جریان دانشجویی است.

اساس جنبش دانشجویی تلاشی است برای فائق آمدن برفضای تک قطبی، عدالت‌خواهی و استکبارستیزی که ثمره آن توسعه و پیشرفت کشور است. پیروزی جبهه مقاومت در عراق و سوریه را می‌توان پیروز شدن مقاومت بر زر، زور و تزویر دانست. پیروزی بر داعش توسط جبهه مقاومت، فتح‌الفتوحی در نبرد با استکبار جهانی است و به لحاظ اهمیت راهبردی نقش پیروز واقعی را تعیین می‌کند. از اینرو تلاش‌هایی زیادی برای غلبه بر این موضوع صورت گرفته و بی‌شک تحریم، ترور و تشکیل گروه‌هایی تروریستی با نام‌های جدید از این قبیل امور هستند. خداوند شر و آسیب‌شان را به خودشان برمی‌گرداند، ومکروا ومکر اللّه واللَّه خیر الماکرین.

استکبارستیزی یک مقوله موهومی یا یک آرمان خواهی غیرواقعی نیست

استکبارستیزی نه یک سلیقه سیاسی خاص است و نه یک روش یا تاکتیک برای زمانی معین. آرمانی است واقعی، که اصل آن الهام گرفته از مشی انبیا بوده و خیر و سعادت دنیوی و اخروی یک ملّت را به همراه دارد و ازین حیث بر همه مسئولین جمهوری اسلامی فرض و لازم است. این آرمان نه فقط در کلام بلکه لزوماً باید در برنام‌ ریزی ها و هدف‌گذاری‌های کلان کشور نمود و بروز داشته باشد.

نمی‌شود کسی از درون به غرب دلبستگی داشته باشد و در عین حال شعار مبارزه با استکبار بدهد! نمی‌شود الگوی مصرف جامعه را به سمت کالاهای غربی سوق داد و بر تحریم فائق آمد. نمی‌شود صنعت داخلی را تحقیر کرد و شعار استکبارستیزی داد. جنبش دانشجویی به عنوان چشم بینا و ذهن دغدغه‌مند مردم انقلابی ایران، مطالبات به حقّی را از مسئولین دارد. سرفصل این مطالبات توجه و اهتمام جدّی همه مسئولین به ملزومات دهه "پیشرفت و عدالت" است.

مسئله عمدتاً مغفول در حوزه پیشرفت، پیشرفت در فرهنگ است و منظور از فرهنگ، مشخصاً فرهنگ و تربیت اسلامی است. لذا کار فرهنگی با این محور باید بیش از پیش مد نظر باشد. آنچه که امروز بر همه واجب است حرکت به سمت یک نگاه جامع به مسائل و دوری از جزئی‌نگری و ازهمه بدتر سیاست‌‌زدگی است. دانشگاه‌های ما نیاز به آرامش و طمانینه دارد تا در فضای عقل و منطق بتواند بالندگیِ علمی به بار آورد نه آنکه هر ساعت دستخوش جریان سازی عده‌ای کوته‌نگر سیاست‌زده باشد که متاسفانه دانشجو را تنها در تشنج آفرینی و تهیّج معنا می‌کنند.

همان نگاه بصیری که در بزنگاه‌های مهم تاریخ این مرز و بوم، کدخدای مستبد را پس زد، در برابر حمله دشمن متجاوزگر به مرزهای کشور جانانه ایستاد و در طوفان‌هایِ داخلی از کشتیِ کشتیبان انقلاب و نظام مقدسش جدا نشد، امروز نیز راه برون‌رفت از مشکلات کشور را یک تحوّل علمی می‌داند که باید در بستر دانشگاه‌ها شکل بگیرد. بنابراین میراث‌داران واقعی پیش آهنگی جنبش دانشجویی در تاریخ انقلاب، امروز نیز در رفع نیازهای اساسی جامعه پیشتازند تا با ایجاد ثبات و نشاط علمی در مقابل زیاده‌خواهی عناصر سطحی‌نگر که خواستار تنش و تشنج هستند بایستند.

آن دیدگاهی که بخواهد فضای فکر و اندیشه دانشگاهیان را کنترل کند، محکوم به شکست است

عمده تمرکز مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اولا بایستی بر روی اصلاح ساختار علمی دانشگاه و کشور و ثانیا بر فراهم‌آوردن بستر امنی برای فعالیت‌های دانشجویی باشد. دانشگاه آزاد اسلامی باید بکوشد تا ساختار سالمی برای تضارب جدی آرا و نظرات دانشجویان بسازد. کرسی‌های آزاداندیشی یکی از جدی‌ترین مطالباتی است که رهبر فرزانه‌ی انقلاب همواره در دیدارهایشان با دانشجویان و مجموعه‌های دانشگاهی مطرح فرموده‌اند.

با وجود این و به رغم مطالبه‌ صریح و جدی مقام معظم رهبری، هنوز آن چنان که باید و شاید در دانشگاه‌ها به بحث کرسی‌های آزاداندیشی پرداخته نشده است؛ به گونه‌ای که نارضایتی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از روند برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را به روشنی می‌توان در کلام ایشان مشاهده کرد. باید در سایه ی کرسی‌های آزاد اندیشی، آزادی بیان در حوزه دانشجویی را تقویت کرد.

امنیت روانی دانشجویان از مسائل اساسی این حوزه است. آن دیدگاهی که تشکل‌های دانشجویی را بازوی سیاسی ببیند تا دانشجویان کشور را به سلیقه خود به خط کند، بی‌شک محکوم به شکست است. آقایان از تجربه پیشینیان درس بگیرند، که چپ و راست در این حوزه خطا کرده‌اند. شان دانشگاه و دانشگاهیان این نیست که نیروهای سیاسی بخواهند آن ها را مدیریت کنند. وقتی دانشگاه عرصه تاخت و تاز نیروهای سیاسی شود، ساختار علمی کشور بی‌شک آسیب می‌بیند. کما اینکه در همین قضیه 16 آذر امسال برخی بدنبال سواستفاده از فضا برای رسیدن به مقاصد خود و خالی کردن عقده‌هایشان بودند.

در 16 آذر امسال همه گروه‌های سیاسی بی‌دغدغه و تنها با شرط رعایت سلسه مراتب قانونی مجاز به برگزاری برنامه‌های خود بودند ولی با این همه برخی با بی‌انصافی و برخی دیگر با سناریوسازی مغرضانه بدنبال ایجاد اختلاف و هجمه علیه جریان سالم دانشجویی در دانشگاه بودند. دانشگاه آزاد اسلامی این شجره طیبه که از شاخه‌های تنومند درخت مقدس انقلاب است پس از رحلت آیت الله هاشمی (ره) با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب دستخوش تغییراتی شد که نه محکوم است و نه مضموم.تغییر،رویه‌ای انکارناپذیر است که اتفاقا ضامن ثبات سیستم و سازمان است.

دکتر ولایتی با سالها سابقه علمی فرهنگی و سیاسی در سطوح مختلف، جانشین آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) شده است. گویا این تغییر و تغییرات پس از آن باعث شده تعدادی در اوقات مختلف و مناسبت‌های گوناگون با بهانه‌هایی بنی اسرائیلی به تاخت تاز علیه دانشگاه بپردازنند که بی‌‌شک ره به جایی نخواهند برد و ثمری برای فرصت طلبان نخواهد داشت.

حضور عناصر انقلابی و متدین که سالها در مهمترین پایگاه جنبشهای دانشجویی امتحان خود را پس داده‌اند خبر خوشایندی است که نوید روزهای بهتری می‌دهد. تشکلهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی امروز بیشتر از هر زمانی نیاز به استقلال و اندیشه و آرمانخواهی دارند، که مطمئنا با حضور عناصر انقلابی این موضوع با رویه‌ای سریع و سالم و بدور از هرگونه دخالت، انجام خواهد شد تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ضمن بزرگداشت روز دانشجو، همگام با تمام دانشجویان آرمانگرا، چونان گذشته استقامت اسلامی را سرلوحه فعالیت‌های خویش قرار می‌دهند و امیدوار به وعده نصرت‌ الهی هستند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی

به گزارش خبری ایسکانیوز آذربایجان غربی، جلسه‌ای در زمینه بررسی راهکارهای عملیاتی شدن طرح جامع جهاد علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد؛ در این جلسه که به همت اداره ارتباط با صنعت و جامعه واحد ارومیه در محل دفتر معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه با حضور مسئولین دفتر شهید فهمیده در استان آذربایجان غربی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و معاون آموزش واحد ارومیه و روسای مراکز تحقیقاتی و اداره ارتباط با صنعت و جامعه و تعدادی از اساتید فناور در حوزه صنعت برگزار شد، راهکارهای اجرایی سازی عملیاتی طرح جامع جهاد علمی بر مبنای تفاهم نامه همکاری پژوهشی وتحقیقاتی فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی وموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یاشار زهفروش معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: تعامل سازنده با نهادهای موثر در حوزه فناوری و نوآوری در جهت سرعت بخشیدن به جریان تحقیقات واز بین بردن انحصارطلبی در تحقیقات و نوآوری، جذب ذهن‌های برتر و استفاده از ظرفیت استادان، دانشجویان، نخبگان و نوآوران به منظور حل مساله صنعت و جامعه از اهداف و اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی بر مبنی رسالت و اسناد بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری است.

وی افزود:امیدوارم با حمایت مرکز نوآوران شهید فهمیده پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیازصنایع دفاعی تا مرحله تبیین دانش فنی پیش رود تا با جهت دهی فعالیت‌های علمی نخبگان در راستای نیازهای طرفین و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد بتوانیم نقش دانشگاه را در راستای حل مساله علمی کشور به منصه ظهور برسانیم.

در ادامه جلسه آیدین صنم نژاد رئیس دفتر شهید فهمیده با معرفی پتانسیل‌های همکاری مشترک با مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح، به تشریح طرح جهاد علمی نیروهای مسلح که بخشی از آن نیز در وزارت دفاع در حال انجام است پرداخت و افزود:زمینه‌ها و حمایت‌هایی که در قالب این طرح از دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی صورت می‌گیرد شامل حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با موضوعات مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی کشور، حمایت از پروژه های نوظهور و بدیع، حمایت از طرح‌های پژوهش و فناوری مورد نیاز صنایع دفاعی، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج از کشور مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی، حمایت از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری، حمایت از ایجاد مراکز فناوری مشترک، حمایت از انجمن‌های علمی و هسته‌های پژوهشی می‌باشد که دانشجویان، نخبگان و مخترعان می‌توانند با مراجعه به دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه از حمایت‌های مادی و معنوی دفتر شهید فهمیده استان بهره‌مند شوند؛ و در پایان جلسه نیز از برخی امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه بازدید شد.

خبرنگار: سامان رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228382 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی