Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل فدراسیون مددکاری جهان گفت: بسیار خرسندیم که نظام سیاسی و حاکمیتی در ایران از مددکاری اجتماعی حمایت می‌کند و یکی بهترین نوع خدمات مددکاری اجتماعی توسط کشور ایران در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرقدس، روری تروئل عصر امروز در شصتمین سالروز مددکاری اجتماعی در ایران که با هیئت همراه از پایگاه‌های مددکاری شهرستان قدس بازدید کرد، در جلسه هم‌اندیشی که در محل فرمانداری قدس برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون 120 کشور دنیا به همراه 3 ملییون نفر از جهان عضو فدراسیون مددکاری بین‌المللی هستند و در یک سال اخیر بیش از 57 کشور دیگر عضو این مجموعه شده‌ و در راستای تحقق معیارهای مورد نظر این فدارسیون تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیرامون وضعیت مددکاری اجتماعی در شهرستان قدس افزود: تقویت و توسعه مددکاری توسط افراد یک شهر و یک کشور صورت می‌پذیرد و در این بین حوزه اجتماعی و اقتصادی به عنوان محورهای اصلی توسعه مددکاری از این قائده مستثنی نیستند.

دبیر کل فدراسیون مددکاری جهان با بیان اینکه کشوری موفق است که بتواند در برآیند توسعه به معیارهای اجتماعی و رفاه دست پیدا کند تصریح کرد: در این بین جوامع توسعه‌یافته با ترویج و هدف قرار دادن این مهم توانسته‌اند به توسعه پایدار در حوزه مددکاری اجتماعی دست پیدا کنند.

تروئل عنوان کرد: ایران نیز جز 127 کشوری است که در این فدراسیون عضو است و بسیار خرسندیم که نظام سیاسی و حاکمیتی در ایران از مددکاری اجتماعی حمایت می‌کند و یکی بهترین نوع خدمات مددکاری اجتماعی توسط کشور ایران در حال انجام است.

وی با اشاره به بازدیدهایش از پایگاه‌های مددکاری اجتماعی شهرستان قدس گفت: خوشبختانه شهرستان قدس یکی از شهرهای بسیار موفق در حوزه مددکاری اجتماعی است و این مهم بیانگر این است که اصول توسعه مددکاری اجتماعی در حال نهادینه شدن در تمامی جوامع جهان است.

دبیرکل فدراسیون مددکاری اجتماعی جهان با تأکید بر اینکه نهادهای مدنی و اجتماعی مهم‌ترین رکن توسعه هر جامعه‌ای هستند خاطرنشان کرد: شهرستان قدس به لحاظ معیارهای استاندارد مددکاری اجتماعی سطح بسیاری بالایی دارد و حتی بسیاری از کشورها می‌توانند از شهرقدس به عنوان یک الگوی مددکاری اجتماعی برتر استفاده کنند.

تروئل با بیان اینکه ما آماده تعامل با مجموعه شهرستان قدس و نهاد حاکمیتی حاضر در این شهرستان هستیم بیان کرد: در حال حاضر آمادگی این را داریم که دانش جهانی را در حوزه تحقق هرچه بیشتر مددکاری اجتماعی در اختیار مدیران شهرستان قدس قرار داده و به طور متقابل ارکان موفقیت و الگوی مددکاری شهرستان قدس را به سایر کشورهای دنیا معرفی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده نیز ایران به عنوان یک الگوی موفق همچون سایر جوامع توسعه‌یافته در جهت توسعه سطوح مختلف حوزه مددکاری اجتماعی ایفای نقش کند.

انتهای پیام/

R7840/P1377/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان

سرهنگ علی رحیمی با حضور در همایش گرامیداشت روز روانشناس به ارائه گزارشی از اقدامات حوزه مشاوره، مددکاری و خدماتی که توسط مشاوران روانشناس در طول یک سال گذشته توسط آنان ارائه شده پرداخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان با اشاره به نقش پر رنگ مراکز مشاوره و مددکاری در حوزه پیشگیری از آسیب ها، بیان کرد: آمار کل مراجعین به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها در سال۱۴۰۲ بالغ بر ۳۰ هزار و ۵۲۲ پرونده بوده است.

رحیمی گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۷ پرونده به مرکز مشاوره و ۲۷ هزار و ۹۷۵ پرونده به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها ارجاع شده است که از پرونده های ارجاعی به کلانتری‌ها تعداد ۶۷ درصد منجر به مصالحه شده است.

معاون سیاسی  اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: نیاز به نشاط اجتماعی در جامعه با توجه به جغرافیای خاص اجتماعی استان باید یکی از اولویت‌های روانشناسان و مشاوران در سطح استان قرار گیرد.

شریفی افزود: جغرافیای اجتماعی استان دارای گستردگی و تنوع های خاصی است که نیازمند نشاط اجتماعی و حال خوب در جامعه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاههای اجرایی وظیفه مشارکت و گره گشایی در این زمینه را دارند تا انسجام اجتماعی در جامعه تحقق یابد. این امر با همت و کمک روانشناسان و مشاوران تحقق می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود