Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@09:36:19 GMT

۵۰۰ مگاوات برق از کرمانشاه به عراق صادر شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۶۸۰۶

۵۰۰ مگاوات برق از کرمانشاه به عراق صادر شده است

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب استان کرمانشاه با اشاره به صادرات ۵۰۰ مگاوات برق به عراق گفت: ظرفیت تولید برق استان تا پنج سال آینده به ۲۸۴۳ مگاوات می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علی چهل‌امیرانی در نشست اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه برق منطقه‌ای سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام را با جمعیت چهار میلیون و 100 نفر در 30 شهرستان و وسعت کاری یک میلیون مترمربع پوشش می‌دهد اظهار داشت: 9 مشترک اختصاصی استان کرمانشاه با قرارداد 124 مگاوات، 729 هزار و 600 مشترک توزیع و سه شرکت توزیع کردستان، کرمانشاه و ایلام زیرپوشش برق منطقه‌ای غرب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهل‌امیرانی با بیان اینکه میزان ترکیب مصرف انرژی صنعت استان 27 درصد و کشاورزی 13 درصد است گفت: مصرف انرژی بخش مولد در استان کرمانشاه 40 درصد و نسبت به میانگین کشوری یعنی معادل 54 درصد بسیار پایین و در برخی از استان‌ها 75 درصد است و این شاخص خود وضعیت صنعت و اشتغال را در استان نشان می‌دهد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب با اشاره به اینکه در سال 96 پیک مصرف شبکه سراسری 720 مگاوات و در استان 800 مگاوات بوده است عنوان کرد: صادرات برق نیز به دیاله و خانقین عراق انجام می‌شود که نزدیک به 500 مگاوات صادرات انجام شده است.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های موجود و در حال بهره‌برداری استان شامل پنج نیروگاه است که 1413 مگاوات تولید برق دارند افزود: با نیروگاه دالاهو با 900 مگاوات، بخش بخار نیروگاه زاگرس با 320 مگاوات و سد داریان با 210 مگاوات ظرفیت در مجموع 1430 مگاوات به ظرفیت استان افزوده خواهد شد.

چهل‌امیرانی عنوان کرد: با این روند تا پایان امسال ظرفیت تولید استان به 1553 مگاوات، در سال 97 به 1923 مگاوات و در سال 98 به 2223 مگاوات و در پایان پنج سال آینده به 2843 مگاوات خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه 6 ردیف برنامه از طرف وزارت نیرو در راستای اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است گفت: آغاز عملیات اجرایی تأمین تجهیزات 312 پست فوق توزیع که باید به روش فاینانس پیش برود و توسعه زیرساخت‌ها در بخش انتقال و فوق توزیع نیز از دیگر برنامه‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

چهل‌امیرانی افزود: در توسعه زیرساخت‌ها 75 مگاوات ظرفیت پست‌های فوق توزیع برق منطقه ای غرب است، توسعه خطوط انتقال 250 کیلومتر مدار و توزیع خطوط فوق توزیع 16.8 کیلومتر مدار است که هر سه دریف به طور کامل انجام شده است.

وی با بیان اینکه کنتورهای هوشمند در سال گذشته جز برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بود و تمام مشترکان به کنتور هوشمند مجهز شدند اظهار کرد: تلفات در سال گذشته 2.28 و پایینٰ‌تر از میانگین کشوری برنامه‌ریزی شده بود که این هدف محقق شد.

میزان تلفات برق در استان کرمانشاه به 16 درصد رسید‌

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نیز گفت: میزان تلفات برق استان کرمانشاه در امسال به 16 درصد رسیده است که نسبت به میانگین کشوری بالا است.

علیمراد مرادی‌مجد ‌با اشاره به اینکه در حوزه تلفات برق استان کرمانشاه جز استان‌های دارای تلفات بالا است اظهار داشت: برنامه‌ریزی سال گذشته کشور برای تلفات برق  9.88 درصد بود که در عمل 11.1 درصد اتفاق افتاد در حالی که در استان 15 درصد برنامه‌ریزی شده بود که از 20 درصد به 17 درصد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه عنوان کرد: میزان تلفات برق در سال 96 در کل کشور 9.5 درصد برنامه‌ریزی شده است که تاکنون 12.1 درصد محقق شده است و هدف استان 14 درصد بود که به 16 درصد رسیده است.

وی درباره طرح‌های اجرا شده برای کاهش تلفات گفت: تعویض 14 هزار دستگاه کنتور معیوب، جمع‌آوری 9000 انشعاب غیرمجاز و تعادل‌سازی 2000 فیدر فشار متوسط و ضعیف و شناسایی و رفع 10 هزار نقطه اتصالات سست در شبکه از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش تلفات برق است.

مرادی‌مجد افزود: حدود 1100 کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است و از 300 مگاوات تولید پراکنده در سال گذشته که هدف نیروهای تولید پراکنده بوده پنج مگاوات سهم استان بوده است. 

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو 400 هزار کنتور هوشمند تعریف کرده که سهم استان 5766 دستگاه بوده است عنوان کرد: کنتورها به صورت متمرکز خریداری و توزیع می‌شود و امسال تاکنون 3400 دستگاه کنتور تحویل و نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: در راستای برق‌رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار آخرین روستا در سال گذشته انجام شد البته برق‌رسانی همچنان ادامه دارد و روستاهای دارای هفت خانوار نیز برق‌رسانی می‌شوند.

انتهای پیام/

R41380/P1377/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران با اشاره به طرح ویژه در مصارف خانگی و تجاری گفت: طبق تفاهم نامه با همراه اول و شرکت توزیع برق کشور پویش «با انرژی» از ۱۵ اردیبهشت به راه افتاده است که در این طرح ویژه در صورت صرفه جویی ۱۵ درصدی در ۲۱ هفته جوایز نفیسی از جمله ۱۵۰ خودرو دنا و ۲۰۷، لوازم خانگی و اینترنت به حکم قرعه به مشترکین اهداء خواهد شد.

مصطفی بابایی ۱۶ اردیبهشت در نشست خبری با خبرنگاران عضو انجمن صنفی خبرنگاران غرب مازندران که در دفتر انجمن واقع در چالوس برگزار شد، با بیان اینکه این شرکت از محمودآباد تا رامسر را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: در مجموع دارای ۷۲۰ هزار مشترک شامل ۲۴ شهر و ۹۵۳ روستا هستیم.

وی با بیان اینکه دو میلیارد و ۸۱۴ میلیون کیلووات ساعت فروش انرژی در طول سال ۱۴۰۲ این شرکت بوده است، افزود: در مجموع ۸۴ درصد مشترکان خانگی، ۹ درصد سایر مصارف، چهار درصد عمومی، ۲ درصد کشاورزی و یک درصد صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه تابستان ۱۴۰۰ به لحاظ خاموشی‌های برنامه ریزی شده سال سختی به لحاظ خاموشی بود، تصریح کرد: با آمدن دولت سیزدهم و تعامل سه قوه و همکاری مشترکین، تابستان‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بدون اعمال خاموشی سپری شد و برای امسال نیز برنامه داریم تا تابستان بدون خاموشی سپری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران از روند کاهشی تلفات از سل ۹۵ تاکنون خبر داد و گفت: این روند در یکی دو سال اخیر قابل توجه بوده است به طوری که یک درصد معادل ۳۰ میلیون کیلووات ساعت به ارزش ۱۶.۵ میلیارد تومان صرفه جویی شده است.

بابایی از هوشمندسازی ۳۹ هزار و ۵۰۰ کنتورمشترکین به‌خصوص مشترکین بزرگ و سه فاز خبر داد و افزود: از این مجموع بیش از ۳۲ هزار مربوط به دو سال اخیر بوده است و هوشمند سازی تک فازها در برنامه قرار دارد.

طرح بهارستان گام بزرگ اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های برق روستایی

وی طرح بهارستان را در راستای اصلاح، بهینه سازی و توسعه شبکه‌های برق‌های روستایی از مهم‌ترین اقدامات برشمرد و یادآور شد: ‌طی دو سال ۶۲۱ روستا شامل طرح بهارستان شدند که معادل پنج سال عملکرد شرکت توزیع برق غرب مازندران است.

این مسئول با اشاره به آغاز تبدیل سیم به کابل خودنگهدار با هدف کاهش سرقت از سال ۸۸ تاکنون، افزود: طی ۱۲ سال دو هزار و ۲۸ کیلومتر سیم به کابل انجام شد اما در دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هزار و ۸۴۸ کیلومتر با صرف هزینه ۵۶۲ میلیارد تومان انجام شد.

بابایی، بزرگترین چالش بر سر راه شرکت توزیع برق را عدم امکان فروش انشعاب به ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان کرد و افزود: این موضوع منجر به انشعابات غیر مجاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۱۰ هزار انشعاب فاقد کنتور یا همان غیر مجاز جمع‌آوری می‌شود، همچنین پنج هزار کنتور دستکاری شده نیز کشف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران با اشاره به الزام ادارات مبنی بر کاهش مصرف ۳۰ درصدی برق، گفت: هر مشترک برقی در سال گذشته در صورت کاهش مصرف تا ۲۰ برابر پاداش گرفت و در مجموع ۳۰۴ هزار مشمول پاداش شدند.

طرح ویژه پویش «با انرژی» همراه با جوایز نفیس از ۱۵ اردیبهشت ماه

بابایی به طرح ویژه در مصارف خانگی و تجاری اشاره کرد و افزود: طبق تفاهم نامه با همراه اول و شرکت توزیع برق کشور پویش «با انرژی» از ۱۵ اردیبهشت به راه افتاده است که در این طرح ویژه در صورت صرفه جویی ۱۵ درصدی در ۲۱ هفته جوایز نفیسی از جمله ۱۵۰ خودرو دنا و ۲۰۷، لوازم خانگی و اینترنت به حکم قرعه اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • ۸۰ درصد جامعه استان از طرح فجرانه استفاده کردند
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین