Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع آگاه نزدیک به بانک مرکزی گفت که انتشار شایعات مربوط به تغییر رئیس کل بانک مرکزی ریشه در پول پاشی برخی مفسدان و اخلالگران سیستم بانکی از جمله برخی مدیران و سهامداران متخلفی دارد که از برنامه ساماندهی تعاونی ها و موسسات ملی غیر مجاز بانک مرکزی متضرر شده اند.

به گزارش ایسنا، این منبع آگاه با اشاره به اینکه  انتشار چندین باره شایعه تغییر رئیس کل بانک مرکزی ظرف یک ماه گذشته موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت، گفت: شواهدی در دست است که برخی از متضررین برنامه ساماندهی موسسات مالی غیر مجاز و برخی مدیران فاسد مربوط به این موسسات، اگرچه خود در زندان هستند اما از طریق عوامل خود، صحنه گردان انتشار اینگونه اخبار کذب هستند و هدف آنها صرفا ضربه زدن به انسجام فکری و عملیاتی سیستم بانکی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منبع آگاه با بیان اینکه تا کنون چندین بار خبر تغییر رئیس کل بانک مرکزی از سوی منابع نزدیک به دولت و شخص نهاوندیان تکذیب شده است، افزود: اصرار بر ترویج این شایعه در منابع خبری مشکوک به زد و بند مالی است و لازم است نهادهای نظارتی و قوه قضائیه به این موضوع ورود کنند چرا که این کار مصداق اخلال در نظام بانکی و پولی کشور است.
 وی افزود: در دولت قبل برخی از رسانه‌ها برای کمترین انتقاد به روش عملکرد بانک مرکزی از مراجع نظارتی تذکر جدی دریافت می‌کردند اما هم اکنون شاهدیم که مسایل مهمی از این دست به راحتی بازیچه برخی از منابع خبری معلوم الحال می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین به عربستان رفت

به گزارش خبرنگار مهر رئیس‌کل بانک مرکزی ایران امروز به دلیل حضور در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی راهی عربستان شد.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت دکتر محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

کد خبر 6089855 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی/ شایعه ناخالصی سکه از کجا آغاز شد؟
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • فرزین به عربستان رفت