Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:04:15 GMT

بودجه نهادهای فرهنگی در سال آینده افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۹۰۶۲

بودجه نهادهای فرهنگی در سال آینده افزایش می یابد

اراک- رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: در لایحه بودجه ۹۷ ردیف های متفرقه کاهش یافته، بنابراین تعدادی از نهادهای متفرقه حذف و دستگاه های فرهنگی جایگزین آنها شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه یادگاری روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک، با اشاره به لایحه بودجه سال ٩٧ اظهار داشت: بودجه سالانه ویژگی های بسیاری دارد که بودجه ریزی عملیاتی یکی از ارکان مهم این برنامه محسوب می شود و اولویت های برنامه ریزی بودجه سال ۹۷، حوزه های آب، محیط زیست، حمل و نقل ریلی، اشتغال، رسیدگی به بافت های فرسوده و یارانه تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بودجه سال ٩٧ مبتنی بر عملکرد، اهداف و قیمت تمام شده مشخص و تامین منابع به سمت اهداف اولویت دار سوق پیدا می کند، همچنین بودجه های عملیاتی به نسبت ٣٤ درصد دستگاه های ملی و ١٠٠ درصد دستگاه های استانی بودجه ریزی می شود و بودجه استانی بر مبنای عملکرد دستگاه ها تعیین می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه ردیف های متفرقه بسیاری داشتیم که به ١٣٨مورد کاهش یافته و چون ردیف های متفرقه قابل برنامه ریزی نیستند تعدادی از نهادهای متفرقه حذف و نهادهای فرهنگی جایگزین آنها شده اند.

یادگاری تصریح کرد: همچنین بودجه استان ها به سبب استانی شدن دو دستگاه آموزش و پرورش و بنیاد شهید ٢٤ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: براساس آمار ٧٩ میلیون نفر جمعیت در کشور داریم که از این تعداد ٦٥میلیون نفر در سن کار قرار دارند، از این تعداد ٢٢میلیون نفر شاغل و سه میلیون و ٢٠٠ هزار نفر بیکار هستند و از جمعیت فعال ٢٣ درصد و از جمعیت بیکار ٤١ درصد دارای تحصیلات عالی هستند.

وی ادامه داد: در سال ٩٦، تعداد ٧٩٥ هزار فرصت شغلی به وجود آمده که تا پایان سال باید به ٨٠٠ هزار شغل برسد، همچنین بودجه عمرانی دولت امسال کاهشی ٣٢درصدی داشته و به ٤٨ هزار میلیارد تومان رسیده است که مقرر شده دولت این کاهش بودجه را با استفاده از مشارکت های خصوصی و عمومی جبران کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی عنوان کرد: لایحه تعیین شده بر مبنای حذف یارانه است و به تدریج با حذف اقشار بی نیاز، تنها اقشار ویژه ای همانند افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، افراد ساکن روستا با ضریب محرومیت شش تا ٩ و بیماران صعب العلاج یارانه دریافت می کنند.

یادگاری تصریح کرد: در نهایت از ٧٦ میلیون نفری که یارانه دریافت می کنند ٣٤ میلیون نفر حذف می شوند که ١١هزار میلیارد تومان منابع از حذف این افراد حاصل می شود، این مبلغ بخشی در راستای حذف فقر مطلق به کار گرفته شده و بخشی نیز به هزینه سرآمد مبدل خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، داود منظور افزود: متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۶۱۷ هزار تومان به ۱۶۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی در فضای مجازی در ادامه تشریح ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان (همت) در سال ۱۳۹۹ به ۶۳۰ همت در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: تعداد مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۳.۲ میلیون خانوار به ۳.۹ میلیون خانوار افزایش یافته است.

خبر مهم درباره آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک | شرطی که حذف شد | اعتبار تشویقی افزایش یافت + جزئیات

وی افزود: همچنین، در دولت سیزدهم برای کمک به تغذیه کودکان دچار سوء تغذیه، مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ و مبلغ ۱۷۲۸ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

منظور پیش از این نیز خبر داده بود که اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

کد خبر 849322 برچسب‌ها خبر مهم سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی