Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چهارمين جشن سالانه موسيقي ما ساعاتي پيش با معرفي بهترين هاي موسيقي ايران در تالار وحدت برگزار شد.
به گزارش خبرنگار موسيقي فارس، چهارمين جشن سالانه موسيقي ما با معرفي برگزيدگان موسيقي ايران در سال 95 در دو بخش مردمي و کارشناسي ساعاتي پيش با حضور جمعي از اهالي موسيقي در تالار وحدت تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزيدگان دوره چهارم اين جايزه به اين شرح هستند:
*بهترين آلبوم مدرن، کلاسيک ايراني و ملل به انتخاب کارشناسان
آلبوم «ديور تيمنتو» ساخته احمد پژمان تنديس طلايي را دريافت کرد
پژمان بعد از دريافت جايزه خود گفت: فکر مي کنم براي دريافت اين جايزه پارتي بازي شده است و ذکر اين نکته ضروري است که اصلا فکر نمي کردم جشن سالانه موسيقي ما تا اين حد خوب برگزار شود.
*بهترين آلبوم با کلام موسيقي سنتي و اصيل ايراني به انتخاب کارشناسان
آلبوم «طريق عشق» به آهنگسازي زنده ياد پرويز مشکاتيان و خوانندگي محمدرضا شجريان اثر برگزيده شناخته شد.
*ناشر برتر سال
-موسسه فرهنگي هنري ماهور به مديريت محمد موسوي
*بهترين آلبوم با کلام موسيقي سنتي و اصيل ايراني به انتخاب مردم
آلبوم «از تنهايي گريه مکن» به آهنگسازي ابوالفضل صادقي نژاد و خوانندگي سالار عقيلي
سالار عقيلي بعد از دريافت تنديس خود گفت: بسيار خوشحالم اين جايزه را از دست مردم عزيز دريافت مي کنم، اما جا دارد تشکر ويژه اي از استاد صديق تعريف داشته باشيم که استاد هميشگي من در راه موسيقي بوده اند. بسيار هم خوشحالم که ديشب فرزندم ماهور در جشنواره نواي خرم جايزه خود را دريافت کرد و امشب من جايزه اي را دريافت مي کنم.
*بهترين آهنگساز تلفيقي و تجربي به انتخاب کارشناسان
گروه داماهي
*بهترين قطعه تلفيقي و تجربي به انتخاب مردم
-«لالايي» به آهنگسازي عليرضا افکاري و علي زندوکيلي
علي زندوکيلي بعد از دريافت جايزه اش گفت: خوشحالم اين قطعه با تلاش عليرضا افکاري، افشين مقدم، محمود شبيري، سپهر صاحبي و سعيد زماني توانست جايزه بهترين قطعه را دريافت کند.
*بهترين آلبوم موسيقي نواحي به انتخاب کارشناسان
-آلبوم «صداي طهرون قديم 2» به خوانندگي زنده ياد مرتضي احمدي
بابک چمن آرا ناشر آلبوم «صداي طهرون قديم» بهد از دريافت اين جايزه با اشاره به لزوم ادامه حمايت و پشتيباني از زلزله زدگان کرمانشاه گفت: آقاي احمدي با شب يلدا به خانه همه ايراني ها رفت پس از شما مي خواهم در شب يلدا ياد زنده ياد مرتضي احمدي باشيد.
*ترانه سراي برگزيده به انتخاب کارشناسان
- زنده ياد افشين يداللهي
*بهترين آهنگساز موسيقي پاپ به انتخاب کارشناسان
-عليرضا افکاري براي آلبوم هاي «سي سالگي» و «روياي بي تکرار»
عليرضا افکاري بعد از دريافت تنديس خود عنوان کرد: مي خواهم اين تنديس طلايي را به دخترم نيکا تقديم کنم که در آينده، موسيقي ايران به او افتخار خواهد کرد.
*بهترين آلبوم موسيقي تلفيقي و تجربي به انتخاب کارشناسان
- آلبوم «تمام ناتمام» گروه پالت
*بهترين آلبوم موسيقي تلفيقي و تجربي به انتخاب مردم
آلبوم «رگ خواب» با هنرمندي سهراب پورناظري و همايون شجريان
سهراب پورناظري بعد از دريافت تنديس عنوان کرد: اين بهترين سعادت است که مردم آثار ما را مي شنوند.
*بهترين آلبوم موسيقي پاپ به انتخاب کارشناسان
- آلبوم «امير بي گزند» با هنرمندي بهروز صفاريان و محسن چاوشي
بهروز صفاريان بعد از دريافت تنديس اظهار کرد: من از اين فرصت استفاده مي کنم و از همه مردم و کارشناسان تشکر مي کنم که اين اثر را انتخاب کردند. البته اين باعث خوشحالي است که کار گروهي در موسيقي ايران رفته رفته شکل جدي تري به خود گرفته و ما شاهد اتفاقات مثبتي در اين زمينه هستيم.
وي ادامه داد: هنرمندان ما طي سال هاي گذشته کمتر به اتفاقات و حوادث واکنش نشان مي دادند اما اتفاقاتي چون زلزله کرمانشاه نشان داد که اين هنرمندان چقدر مي توانند حضور موثري داشته باشند. البته اميدوارم اين روند در جريان اتفاقات موسيقايي نيز خود را نشان دهد.
*بهترين آلبوم موسيقي پاپ به انتخاب مردم
آلبوم «سي سالگي» به خوانندگي احسان خواجه اميري
احسان خواجه اميري با قدرداني از عوامل اجرايي آلبوم گفت: براي من باعث افتخار است که براي سومين بار اين جايزه را دريافت مي کنم و از همه دست اندرکاران سايت موسيقي ما تشکر مي کنم که چنين جمعي را براي اهالي موسيقي فراهم کردند. به هر حال اينجا استاداني هستند که واقعا براي ما ارزشمند هستند. من لازم است اينجا از بهترين استاد زندگي و رفيقم استاد افشين يداللهي نيز يادي کنم که واقعا جايش خالي است.
*بهترين آلبوم موسيقي بي کلام موسيقي سنتي به انتخاب کارشناسان
-«در سکوت باغ» به هنرمندي زنده يادان جليل شهناز و حسن کسايي
*بهترين آلبوم موسيقي فيلم به انتخاب کارشناسان
آلبوم «رگ خواب» سهراب پورناظري و همايون شجريان
*شعر برگزيده موسيقي پاپ، راک و تلفيقي به انتخاب کارشناسان
-اثر «لالايي» سروده افشين مقدم
افشين مقدم بعد از دريافت تنديس خود تصريح کرد: من نيت کرده بودم وقتي اين جايزه را گرفتم آن را به دکتر افشين يداللهي تقديم کنم و امشب خوشحالم که اين اتفاق افتاد.
*بهترين تنظيم کننده موسيقي پاپ به انتخاب کارشناسان
هومن نامداري
*جايزه ويژه صدابرداري
قاسم عابدين صدابردار پيشکسوت موسيقي ايران
*بهترين قطعه موسيقي سنتي و معاصر ايراني به انتخاب مردم
قطعه «ابر مي بارد» به آهنگسازي سهراب پورناظري، تنطيم برديا کيارس و خوانندگي همايون شجريان
*بهترين قطعه موسيقي پاپ به انتخاب مردمي
-قطعه «عاشقانه» به خوانندگي فرزاد فرزين
فرزاد فرزين بعد از دريافت تنديس گفت: بسيار خوشحالم که مردم اين قطعه را براي تنديس طلايي انتخاب کردند.
روزبه بماني ترانه سراي اين اثر نيز جايزه اين بخش را به زنده ياد افشين يداللهي تقديم کرد و گفت: افشين يداللهي يکي از تاثيرگذارترين ترانه سرايان عصر و نسل ما بود.
*بهترين قطعه موسيقي پاپ (داخل آلبوم)
قطعه «عشقم اين روزا» به خوانندگي محمد عليزاده
محمد عليزاده بعد از دريافت تنديس اظهار کرد: به لطف و عنايت خداوند سال هاست که از مردم جايزه مي گيرم اما خوشحالم که اين هديه را در جمع فرهيختگان موسيقي دريافت کردم.
*بهترين آلبوم پاپ – راک به انتخاب کارشناسان
آلبوم «منشور» به خوانندگي کاوه يغمايي
*بهترين آلبوم پاپ – راک به انتخاب مردم
آلبوم «دوئل در آينه » به خوانندگي رضا يزداني
رضا يزداني بعد از دريافت تنديس بيان کرد: اميدوارم بتوانم اين جايزه را سال ديگر هم دريافت کنم که مانند جايزه جشن حافظ به نوعي هت تريک باشد. از مردم عزيز هم بسيار تشکر مي کنم که براي دومين بار من را به عنوان برگزيده انتخاب کردند.
*بهترين کنسرت گذار به انتخاب تهيه کنندگان و ناشران
موسسه «هرمس» به مديريت رامين صديقي
*اتفاقات جشن چهارم موسيقي ما
تجليل از کيهان کلهر
تجليل از يک عمر دستاوردهاي کيهان کلهر بخشي از جشن چهارم موسيقي ما بود. در ابتداي اين بخش ضمن نمايش کليپي با صحبت هاي محمود دولت آبادي، فاطمه معتمدآريا، عثمان محمدپرست گوشه هايي از فعاليت هاي بين المللي اين هنرمند براي حاضران در مراسم به نمايش در آمد. احمد پژمان، محمدرضا درويشي و پروين بهمني هنرمنداني بودند که با حضور در صحنه از مقام هنري کيهان کلهر با اهداي تنديس طلايي قدرداني کردند.
کيهان کلهر بعد از دريافت اين جايزه گفت: از جامعه موسيقي ايران به جهت اين لطف بسيار قدرداني مي کنم و خوشحالم که اين جايزه را دريافت کردم.
تجليل از لوريس چکناواريان
نکوداشت لوريس چکناواريان بخش ديگري از برنامه چهارمين جشن سالانه موسيقي ما بود. ابتدا کليپي از مصاحبه با اين هنرمند پيشکسوت موسيقي پخش و پس از آن در حضور خسرو سينايي، سعيد شريفيان، شاهين فرهت و حميدرضا نوربخش تنديس طلايي جشن به چکناوريان اهدا شد.
خسرو سينايي در قدرداني از مقام هنري چکناواريان گفت: اين صحنه بيش از 50 سال شاهد اجراي آثار ارزشمندي از لوريس چکناواريان بوده و او در اين صحنه ايستاده و به ما گفته است موسيقي از چه ارزش بالايي برخوردار است. اميدوارم با انرژي بي نهايتي که از لوريس سراغ دارم هر روز بسازد و بسازد و بسازد.
فرهت نيز گفت: لوريس يک شخصيت بزرگ بين المللي و آهنگساز و رهبر ارکستري است که خيلي کم از او استفاده کرديم. ما بايد از وجود هنرمند او در ارکسترها و تدريس استفاده کنيم. من براي او طول عمر آرزو دارم.
چکناواريان پس از دريافت تنديس خود گفت: من خيلي تشکر مي کنم و نمي دانم چه بگويم. موسيقي زبان خداست و من از شما موسيقي را ياد گرفتم و موسيقي را هم به شما پس مي دهم. فقط از شما خواهش مي کنم موسيقي را به فرهنگ و هنر اضافه کنيد چرا که موسيقي علمي است که زبان خداست. همچنين از شما خواهش مي کنم که به نمايندگان مجلس نامه بنويسيد که اين کلمه اقليت را ديگر استفاده نکنند. من متولد بروجردم و يک ايراني ام پس اقليت هم نيستم.
*در حاشيه مراسم
-نکوداشت درگذشتگان موسيقي ايراني طي 2 سال اخير بخش ديگر جشن سالانه موسيقي ما بود که با پخش کليپي از هنرمندان فقيد موسيقي با صداي مرحوم ابراهيم شريف زاد همراه بود.
-پخش نماهنگي در پاسداشت شهداي هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان مدافع حرم بخش اول مراسم را تشکيل مي داد.
-اجراي زنده گروه «کاکوبند» و «داماهي» بخش هاي ديگري از جشن موسيقي ما بودند.
-سيامک انضاري بازيگر سينما و تلويزيون اجراي اين برنامه را بر عهده داشت و از نامگذاري چهارمين جشن خانه موسيقي به نام «جشن همدلي هنرمندان موسيقي» ياد کرد.
-هنرمندان و مسولين حاضر در مراسم:
صديق تعريف، منوچهر صهبايي، فريدون خشنود، بيژن بيژني، هوشنگ جاويد، محمد علي شيرازي، هنگامه اخوان، پيمان سلطاني، پري ملکي، علي جعفري پويان، خسرو سينايي، رضا مهدوي، عليرضا ميرآقا، محمدعلي بهمني، لوريس چکناواريان، هوشنگ کامکار، داود آزاد، عليرضا قرباني، محمد جليل عندليبي، محمد عليزاده، صدرالدين حسين خاني، حميدرضا نوربخش، زکريا يوسفي، برديا کيارس، محمدسعيد شريفيان، حسام الدين سراج، پيام رونق، پدرام کشتکار، پروين بهمني، دامون شش بلوکي، رضا تاجبخش، بامداد بيات، وحيد تاج، محمد سرير، عليرضا شفقي نژاد، ميثم يوسفي، نادر مشايخي، درشن انند، آرش گوران، فرزاد حسني، علي مغازه اي، مزدا انصاري، محمدرضا چراغعلي، رامين صديقي، سينا جهان آبادي، عبدالجبار کاکايي، بهروز صفاريان، فرزاد فرزين، رضا خرم، سامان احتشامي، مريم حيدرزاده، حسين بهروزي نيا، افشين معصومي، عليرضا ارجيني، شاهين فرهت، ميلاد کيايي، ابوالفضل صادقي نژاد، کيخسرو پورناظري، قاسم عابدين، کاوه عابدين، آذرخش فراهاني، اميد حجت، بابک چمن آرا، ماني مزکي، مجيد انتظامي، رضا يزداني، رستاک حلاج، پيروز ارجمند، حميد غلامعلي، روزبه نعمت اللهي، مهيار عليزاده، ايين مشکاتيان، کيهان کلهر، مهدي يغمايي، احمد پژمان، نگار خارکن، پويا نيکپور، عباس سجادي، بابک زرين، پيمان خازني، مسعود جاهد، تورج شعبان خاني، سالار عقيلي و ...

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره‌کل هنرهای تجسمی به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور هنری، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکمی محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران را به عنوان «رییس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران» منصوب کرد.

متن این حکم انتصاب به شرح زیر است:

«جناب آقای محمد خراسانی‌زاده

مدیرکل محترم هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر

هنر سرامیک، به‌عنوان پرسابقه‌ترین بستر بروز خلاقیت بشر و به‌مثابه رسانه‌ای که اندیشه‌های ادوار مختلف تاریخی را بر دوش کشیده است، در ساختار معاصر خود، تجلی هم‌زیستی هنر و فناوری را به بهترین شکل، نمایان می‌سازد.

دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران، فرصت شایسته‌ای است برای بازخوانی و ارایه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این هنر پویا در سرزمینی که مهد هنر و تمدن بوده و نوآورانه‌ترین دستاوردهای تمدنی خود را همواره در قالب هنر سرامیک به یادگار نهاده است.

به همین منظور و با عنایت به سوابق هنری و مدیریتی، جناب‌عالی به عنوان «رییس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران» منصوب می‌شوید.

امید است در سایه توفیقات الهی و توجهات امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، با لحاظ نمودن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با همفکری و همکاری سایر ذی‌نفعان محترم، در راهبری هرچه بهتر این دوسالانه ملی، موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 6098165

دیگر خبرها

  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • معرفی برترین‌های مسابقات آزاد دارت بانوان کارگر ایران
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم