Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@10:49:12 GMT

کی‌روش و برانکو؛ چهار شباهت خوب و بد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۹۸۸۱

کی‌روش و برانکو؛ چهار شباهت خوب و بد

  به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، اگرچه در یک سال گذشته رابطه برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش مطلوب نبوده و آنها سعی کرده‌اند در بهترین حالت ممکن «دوری و دوستی» را پیشه کنند، اما نمی‌توان منکر شد که حضور همزمان این دو مربی بزرگ در ایران کمک زیادی به فوتبال ما کرده است. سینیور و پروفسور هر دو در استاندارد بالایی کار می‌کنند و شباهت‌های زیادی به هم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب چند وجه تشابه آنها را مرور می‌کنیم.

 

قائم به فرد نیستند

کی‌روش و برانکو از تیم ملی و پرسپولیس، مجموعه‌هایی ساختند که حالا با قدرت می‌توان گفت هیچ‌کدام‌شان وابسته به یک یا دو بازیکن خاص نیستند. شاید تا پیش از حضور کی‌روش در ایران به محض مصدوم یا محروم شدن یک بازیکن بزرگ، دست و دل همه ما می‌لرزید، او اما امروز کاری کرده که غیبت هیچکس جدی تلقی نمی‌شود. مردی که به مرور امثال تیموریان، خسرو حیدری، خلعتبری و مسعود شجاعی را از تیم ملی کنار گذاشت، امروز چیزی حدود 20بازیکن یکدست دارد که هر کدام نباشند، دیگری جایش را پر می‌کند. برانکو هم در پرسپولیس تقریبا همین کار را کرده. نیازی به یادآوری نیست که او این روزها سومین ماه از غیبت مهدی طارمی یعنی بهترین بازیکن تیمش را پشت سر می‌گذارد. او داربی تهران را بدون طارمی، مسلمان و فرشاد احمدزاده برد. کسی می‌توانست فکرش را بکند؟ فقط يك بار ديگر نگاه كنيد و ببينيد برانكو چقدر راحت با مرخصي 20روزه بشار رسن براي حضور در تيم ملي امید عراق، آن هم در مسابقاتي كه در تقويم فيفا نيست موافقت كرد.

 

ناله نمی‌کنند

منظورمان غرولندهای مربوط به امکانات سخت‌افزاری نیست که کی‌روش در این زمینه ید طولایی دارد. داستان بر سر فقر و غنای نیروی انسانی است. هرگز نمی‌بینید که این دو مربی به خاطر غیبت ستاره‌های‌شان ناله کنند، حتی اگر آن بازیکن را به غیرمنطقی‌ترین دلایل ممکن از دست داده باشند. بعد از سرباز فراری شدن مهرداد پولادی، کی‌روش هرگز دیگر اسمش را نیاورد. فراموش نکنید در سه بازی پایانی مقدماتی جام‌جهانی قبلی که برای ما حکم مرگ و زندگی را داشت، اشکان دژاگه مصدوم بود و نتوانست به میدان برود، اما کارلوس هرگز کوچکترین اشاره‌ای به این مساله نکرد. برانکو هم همینطور است. او که داستان محرومیت مضحک طارمی یا این خدمت سربازی مجهول‌المدت نوراللهی را به روی کسی نیاورده، بعد از باخت به قشقایی در غیاب ملی‌پوشانش هم هیچ اشاره‌ای به این مساله نکرد و فقط از هواداران عذر خواست.

 

دیسپلیسن و دیگر هیچ

اقتدار و نظم‌گرایی، وجه تشابه دیگر برانکو و کی‌روش محسوب می‌شود که احتمالا عادت مشترک همه مربیان بزرگ دنیاست. بی‌تعارف کمتر دیده‌ایم که مربیان ایرانی در این زمینه تا این حد قاطع و «یک‌کلام» باشند. فقط ببینید کی‌روش با مهدی رحمتی و برانکو با رامین رضاییان چه کردند و بعد فانوس به دست دنبال یک نمونه نسبتا مشابه ایرانی باشید.

 

از خود ممنون‌ها

نه کی‌روش و نه برانکو هیچ‌کدام اهل فروتنی نیستند و هر کجا لازم باشد حسابی از خودشان تعریف می‌کنند. تقریبا صد نمونه از مصاحبه‌های برانکو موجود است که خودش را باسوادترین مربی دنیا دانسته و گفته فقط با نصف قیمت واقعی‌اش در ایران کار می‌کند. کی‌روش هم در جدل با اسدی، دبیرکل پیشین فدراسیون و همین آقای ایوانکوویچ به وضوح نشان داد چقدر از خودش راضی است. در اوج اختلافات با سرمربی پرسپولیس وقتی از او خواستند در یک جلسه مشترک با برانکو شرکت کند، جواب داد: «کی؟ برانکو؟ من فقط با لیپی و مورینیو جلسه می‌گذارم!»

همشهری ورزشی

110

این اخبار را از دست ندهید:

هجوم استقلالی ها به حسن روحانی در اعتراض به لابی سیاسی برای حل مشکل پرسپولیس

تصویر جالبی که همسر گوچی منتشر کرد عکس

یک صحنه جنجالی! / علی کریمی مادرش را در آغوش گرفته؟! عکس

در نقل و انتقالات؛ شفر مهاجم گلزنش را انتخاب کرد / روماریو به ایران می‌آید عکس

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تمرینات تیم ملی والیبال با ۱۸ بازیکن

تمرینات تیم ملی والیبال ایران برای حضور در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ از امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت) با ۱۸ بازیکن پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تمرینات تیم ملی والیبال از نیمه فروردین ماه سال جاری با حضور کادر فنی ایرانی و با هدایت پیمان اکبری زیر نظر پائز و لئوناردو آغاز شد و موتا پائز سرمربی برزیلی- فرانسوی کشورمان از پنجم اردیبهشت ماه با حضور در تهران هدایت تمرینات را به دست گرفت.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران فهرست ۱۸ بازیکن را اعلام کرد که ادامه تمرینات از امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت) با حضور آن‌ها پیگیری خواهد شد.

میلاد عبادی‌پور، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، علی رمضانی، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، علیرضا فراهانی مصلح آبادی، متین احمدی، آرمان صالحی و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنان معرفی شده از سوی موریس موتا پائز برای ادامه تمرینات هستند.

علی شفیعی نیز که در تمرین روز گذشته مصدوم شد، به کارهای درمانی می‌پردازد تا شرایطش برای ادامه تمرینات مشخص شود.

وحید مرادی به عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم، امیر خوش‌خبر (سرپرست اردو)، موریس موتا پائز (سرمربی)، پیمان اکبری (دستیار اول)، لئوناردو افونسو، عبدالرضا علیزاده، علی فتاحی و نوید مشجری (مربیان)، مارسلو زنگراند (بدنساز)، محمدامین شاکری (آنالیزور)، علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره‌ ای به عنوان ماساژور اعضای معرفی شده کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • ادامه تمرینات تیم ملی والیبال با ۱۸ بازیکن
  • کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟!
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ یک غذای خوشمزه و ساده (فیلم)
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • این مرد بخاطر شباهت اسمی با یک فرمانده سپاه، ۳ سال در زندان انفرادی بود
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا