Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@11:03:06 GMT

◄ دوخطه کردن محور ریلی قم به دورود و یک پیشنهاد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۳۸۳۷

◄ دوخطه کردن محور ریلی قم به دورود و یک پیشنهاد

تین‌نیوز | 

چندی پیش خبری به نقل از معاون فنی و زیربنایی راه آهن منتشر شد که طی آن مازیار یزدانی با بیان این‌که ساخت راه آهن هزینه‌های بسیار بالایی دارد و در کشور ایران نیز نسبت به سایر کشورها، پروژه ساخت راه آهن از هزینه بسیار بالایی برخوردار است، گفته بود: مسیر تهران به سمت اهواز و سربندر، در حد فاصل قم تا اندیمشک یک خطه است و باید برای افزایش این ظرفیت در محدوده خوزستان، خط قم -دورود-اندیمشک را نیز افزایش ظرفیت دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این خبر، یزدانی خاطرنشان کرد: در حد فاصل درود تا اندیمشک طرح برقی کردن قطارها را مد نظر داریم تا شاهد افزایش ظرفیت در این بخش از محور ریلی راه‌آهن جنوب باشیم. همچنین حد فاصل قم تا دورود را نیز در برنامه داریم تا دوخطه کنیم و برای دوخطه کردن این مسیر طولانی حتما باید از منابع فاینانس استفاده کنیم.

انتشار این خبر در شبکه‌های مجازی موجب شد، سید مرتضی ناصریان از کارشناسان حوزه حمل‌ونقل درباره خط ریلی دورود به ارایه نظر بپردازد.

ناصریان در یک گروه مجازی در این مورد نوشت: اخیرا بحثی روی دوخطه کردن محور ریلی قم به دورود مطرح شده است. به نظر می‌رسد به‌جای این پروژه اجرای خط جدید حدفاصل ملایر تا بروجرد و اتصال به خط در دست احداث درود- خرم آباد مناسبتر است.

این کارشناس در توضیح این دیدگاه خود، اظهار کرد: اکنون خط تهران-همدان اجرا شده و خط همدان-ملایر و همچنین خط دورود-خرم آباد-اندیمشک جزو تکالیف اجرایی هستند؛ بنابراین یک کریدور جدید از تهران تا اندیمشک با اجرای خط حدفاصل ملایر تا بروجرد و اتصال به خط در دست احداث دورود-خرم آباد شکل می‌گیرد.

وی گفت: این کریدور تماماً جدید و با مشخصات هندسی مناسب است و از معضلات خط فرسوده قم-اندیمشک خلاص خواهد بود. 

ناصریان تاکید کرد: اجرای خط حدفاصل ملایر تا بروجرد و اتصال به خط در دست احداث دورود-خرم آباد به واسطه همواری نسبی مسیر که مطالعه اولیه نیز شده، ساده‌تر و کم هزینه‌تر از پروژه خط دوم قم- دورود است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرشته‌های روی زمین در این مراسم که در فضایی روح‌بخش و بانشاط برگزار شد؛ آغاز فصل عبادت و بندگی خود را جشن گرفتند.

در این مراسم احکام و تکالیف شرعی به دانش آموزان یادآوری و تعلیم داده شد.

هدف از برگزاری این مراسم تشویق، آشنایی و انس هر چه بیشتر نوجوانان با مسائل، احکام و آموزه‌های دینی در فضایی شاد و خاطره انگیز بود.

دیگر خبرها

  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • مسابقات قهرمانی بوکس کشور در ملایر
  • تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر
  • کشف سه محموله قاچاق در اندیمشک
  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود