Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید موسی حسینی مجد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وحدت حوزه و دانشگاه مساله ای مهم و نیازمند اهمیت ویژه است.
وی نخبه های علمی را سرمایه یک کشور نامید و گفت: دانشگاه ها و حوزه علمیه باید از فرار مغزها جلوگیری کنند و به راحتی اجازه ندهند محصول سال ها تلاش و هزینه نظام از دست برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه اسدآباد با اشاره به موفقیت های دانشگاه های کشور در عرصه علوم هسته ای، پزشکی، صنایع هوا فضا و سیستم های دفاعی و نظامی افزود: همگان بر نقش نخبگان علمی کشورمان در پیشرفت های علمی جهان اذعان دارند.
وی حضور روحانیان در دانشگاه ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط تنگاتنگ روحانیان با دانشجویان موجب تقویت روحیه تعهد به انقلاب و ولایت فقیه شده است.
امام جمعه اسدآباد اظهار کرد: اگر نخبگان علمی، تعهد و دلبستگی به وطن نداشته باشند، علمشان در داخل کشور مصرف نشده و در اختیار بیگانگان قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه شماری از نخبه های دانشگاهی ما در خارج از کشور فعالیت می کنند، اضافه کرد: در کشورهای، آلمان، انگلیس و آمریکا نابغه هایی داریم که حائز بالاترین رتبه های علمی در عرصه های گوناگون هستند.
حجت الاسلام حسینی مجد یادآورشد: وحدت دانشگاه و حوزه علمیه می تواند از فرار مغزها و ترویج فرهنگ نادرست مهاجرت جلوگیری کند.
براساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است، 70 درصد نخبگان علمی استان همدان به خارج از کشور مهاجرت کرده اند.
بیست و هفتم آذر ماه سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
7527/2090
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم

استاندار جدید لرستان بر وحدت و همدلی بین نخبگان، دانشگاهیان و مردم در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‎‌آباد، ابوطالب شفقت شامگاه سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان با بیان اینکه اهداف اصلی نظام نباید فراموش شود، اظهار داشت: ما در یک جامعه اسلامی و انقلابی هستیم و شناخت کافی باید روی مبانی نظری خود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دستیابی به تمدن اسلامی و آماده‌سازی برای ظهور منجی عالم از اهداف ما در نظام اسلامی است، اضافه کرد: رفاه اجتماعی و رفاه فردی در شأن نظام اسلامی و شیعی را باید ایجاد کرد.

استاندار جدید لرستان را بیشتر بشناسید + سوابق

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه پذیرفتن مسئولیت به معنای نوکری مردم است، عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و نوکران مردم هستند و روحیه تلاش و تعامل بین این دو را باید حفظ کرد.

شفقت با بیان اینکه دشمنان کوچک‌ترین خطاهای ما را بزرگ‌نمایی می‌کنند، بیان کرد: رسانه‌ها باید این موضوع را روشنگری کنند و مردم را نیز به مشارکت در مسائل اقتصادی سیاسی و اجتماعی دعوت کنند.

به گفته وی وحدت و همدلی بین نخبگان، دانشگاهیان و مردم موجب شکوفایی ظرفیت‌های لرستان می‌شود و باید از این نظرات استقبال کرد.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم