Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان از کشف 17 قطعه پرنده زنده کوکر (باقرقره) از یک صیاد متخلف در منطقه مرزی شهرستان گنبدکاووس توسط مامورین پاسگاه مرزی شهید حدادی روستای دوز اولوم خبر داد.

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفـت: مامورین پاسگاه مرزی روستای دوز اولوم، روز گذشته حین گشت مشترک با مامورین حفاظت محیط زیست به فردی که با پای پیاده در حال تردد در فاصله حدود سه کیلومتری پاسگاه به سمت گنبد بوده مشکوک شده و وی را مورد بازرسی قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این بازرسی از کیسه همراه این صیاد متخلف که 30 ساله و اهل روستای سقرتپه شهرستان آق قلا بوده، 17 قطعه پرنده از نوع کوکر (باقرقره) کشف و وی به پاسگاه هدایت می شود.
وی افزود: با تشکیل پرونده برای این صیاد متخلف، وی به مراجع قضایی معرفی و پرندگان نیز به ماموران حفاظت محیط زیست
برای رهاسازی در طبیعت تحویل داده شدند.
به گزارش ایرنا، کوکر یا باقرقره پرنده‌ای است دانه ‌خوار که در نگاه اول به کبک و بلدرچین شبیه است و در پرواز نیز به کبوتر می ‌ماند اما از نظر پرنده شناسی دارای خانواده‌ای مستقل با نام کوکریان (Pteroclididae) است.
این گونه ها پروازی سریع داشته و اغلب به صورت گروه های بزرگ زندگی می کنند.
فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان همچنین از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در جاده مرزی گنبد به روستای کرند در حوالی روستای دماغ خبر داد و گفت: در این سانحه رانندگی که شب گذشته رخ داد، راننده یک خودرو سمند سفید رنگ که از روستای کرند به سمت گنبد در حرکت بود با یک شتر برخورد می کند.
سرهنگ سراوانی افزود: مصدومین این حادثه به تعداد 6 نفر که راننده و سرنشینان خودرو سمند بودند توسط اورژانس 115 به بیمارستان پیامبر اعظم گنبدکاووس منتقل شده اند و برابر استعلام به عمل آمده از بیمارستان، وضعیت عمومی آنها خوب است.
وی با بیان اینکه بر اثر صدمات وارده، شتر تلف شده است، گفت: عدم توجه به جلو از سوی راننده خودرو به همراه تاریکی هوا و فقدان علائم راهنمایی و رانندگی در محل تصادف مبنی بر تردد حیوانات اهلی و نیز عدم مهار حیوان از سوی صاحب آن از دلایل این تصادف اعلام شده است.
گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت، داشتن سه تالاب بین المللی که محل فرود پرندگان مهاجر است و نیز 350 هزار هکتار مرتع درشرق گلستان واقع است و مقر هنگ مرزی اترک استان گلستان نیز در این شهرستان مستقر است.
1860
انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد

پاشینیان با گروهی از ساکنان یک روستای مرزی در شمال ارمنستان دیدار کرد که محل اصلی اعتراضات علیه تصمیم او برای واگذاری منطقه به جمهوری آذربایجان است.

به گزارش ایسنا، دفتر نخست وزیری ارمنستان در بیانیه‌ای با اشاره به دیدار نیکول پاشینیان، نخست وزیر با شهردار و جمعی از ساکنان روستای «کرانتس» نوشت: «نخست وزیر روند جاری را به تفصیل ارائه و تاکید کرد که دولت از همه مشکلات مطلع است.»

به نقل از پایگاه خبری azatutyun، پاشینیان و سایر مقامات حاضر در جلسه از روستاییان خواستند کارهای میدانی را آغاز کنند و از طریق گفت‌وگوهای مشترک راه حلی برای مسائل باقی مانده بیابند.

نمایندگان روستا در حالی که از ساختمان دولت بیرون آمدند، ناراضی به نظر می‌رسیدند و تمایلی به صحبت با مطبوعات نداشتند. برخی از آنها فقط گفتند که از پاشینیان چیز جدیدی نشنیده‌اند.

یک نماینده اپوزیسیون که به طور خصوصی با روستاییان صحبت کرده بود، پس از آن نیز ادعا کرد که پاشینیان «هیچ چیز جدیدی نگفته است».

وی افزود: «روستاییان بدون رضایت جلسه را ترک کردند و بار دیگر اوضاع متشنج شد. مردم می‌دانستند که اوضاع بدتر می‌شود چون هیچیک از درخواست‌ها و پیشنهادهایشان مورد قبول واقع نشد.»

پاشینیان همچنین اعتراف کرد که حتی واگذاری اراضی به باکو ضامن امنیت این روستا و مناطق همجوارش نیست.

روستای کرانتس یکی از چهار روستای تاووش در مجاورت مناطق مرزی است که قرار است به عنوان بخشی از آنچه ایروان آغاز تعیین مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌نامد به باکو واگذار شود. صدها نفر از روستاییان به همراه سایر ساکنان تاووش و سایر مناطق ارمنستان از ۲۰ آوریل یک بخش محلی از یک بزرگراه کلیدی ملی را مسدود کرده‌اند. برخی از آنها روز جمعه با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

مردم از جمله سیاستمداران و فعالان اپوزیسیون، در چند روز گذشته به نشان همبستگی خود با معترضان این روستا به رهبری اسقف «باگرات گالستانیان»، رئیس اسقف نشین تاووش برای مدت کوتاهی راه‌ها را در ایروان و سایر نقاط کشور مسدود کردند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • «جهان لاغر» محسن چاوشی منتشر شد+ صوت
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • کشف ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در سرایان
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از دست شکارچیان متخلف در سقز
  • شهادت یک مرزبان در کردستان
  • روستای ساسنگ در استان گلستان
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد