Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان در دیدار با تعدادی از اعضای مجمع وعاظ و روحانیون انقلابی، با بیان این که از حضور روحانیون مسئولیت شناسی که به موقع در مناطق زلزله زده شهرستان راور حضور پیدا کردند، تشکر می کنم، گفت: ما به عنوان مسئول، وظیفه داریم که زمینه را برای مشارکت مردم فراهم کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین ذکریا نیکویی معاون سازمان بسیج رسانه کشور و عضو مجمع وعاظ و روحانیون انقلابی عصر گذشته در دیدار با استاندار کرمان  گفت: جامعه وعاظ و روحانیون انقلابی وابسته به حوزه علمیه به عنوان یک تشکل خود جوش و آتش به اختیار، با توجه به زلزله ی اخیر در شهرستان راور استان کرمان، احساس دغدغه کرد و حضور پیدا نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که ما با تیمی متشکل از چهل نفر با تجهیزات در مناطق زلزله زده شهرستان راور حضور پیدا کردیم، افزود: این تیم شامل 10 روحانی، 10 پزشک، 10 روانشناس و 10 نیروی فنی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نیکویی ضمن اظهار رضایت از همکاری مسئولان استان با مجمع وعاظ و روحانیون انقلابی گفت: اگر همراهی استاندار کرمان نبود، نمی توانستیم در منطقه خوب عمل کنیم و باید از ایشان تشکر کنیم که با آغوش باز ما را پذیرفت و مجموعه های مختلف استان از جمله اداره کل مدیریت بحران، نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه پاسداران، فرماندار راور و به ویژه جمعیت هلال احمر با ما همکاری کردند.

وی ادامه داد: با همکاری های خوب یاد شده، 7 تیم را تشکیل دادیم و توزیع 400 هیتر برقی، پوشاک، اقلام خوراکی و دارویی و  در مواردی هم وجه نقد به مردم آسیب دیده از زلزله، انجام شد.

ارسال یک محموله 10 تنی پوشاک توسط یک خیر به مناطق زلزله زده راور

معاون بسیج رسانه کشور با بیان اینکه کلیه  روستاهای مناطق زلزله زده شهرستان راور مورد بازدید قرار گرفته و مشکلات مردم بررسی شده است، خاطرنشان کرد: یک محموله به ارزش 3 میلیارد ریال شامل 10 تن پوشاک و مقداری مواد خوراکی، بخاری و فر ش و پتو از سوی یک خیر از تهران به مقصد کرمان بارگیری شده که به زودی به دست مردم مناطق زلزله زده خواهد رسید.

وی افزود:از جمله مواردی که لازم است در مناطق زلزله زده به آن توجه شود اقلام اهدایی از سوی مردم میان نیازمندان واقعی است و خانه های مناطق زلزله زده نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد که مهم ترین تقاضای مردم در این رابطه این بود که برای دریافت تسهیلات بازسازی ضامن فردی از آن ها درخواست نشود.

حجت الاسلام و المسلمین نیکویی به نیازهای مختلف مردم زلزله زده شهرستان راور و هم چنین مشکلاتی از جمله قنات های تخریب شده، آنتن دهی ضعیف و وجود نقاط کور زیاد در روستاهای زلزله زده، اشاره کرد و گفت: امیدواریم در کمترین زمان ممکن این مشکلات نیز مرتفع شود .

وی به برگزاری جشنواره رسانه های انقلابی در کرمان اشاره کرد و گفت : این جشنواره سبب می شود تمام نگاه های مسئولان کشوری به استان کرمان جلب شود و فرصت بسیار خوبی برای شناسایی استان کرمان به کل کشور است لذا امیدواریم استاندار کرمان نیز با قدرت از ما در این امر حمایت کند .

در ادامه علیرضا رزم حسینی  استاندار کرمان با اشاره به این که سعی کردیم در مناطق زلزله زده مسائل به نحوی مدیریت شود که جایی برای سوء استفاده افرادی که از خارج از منطقه می آیند، باقی نماند، اظهار داشت: از سوی پلیس در این زمینه اقدامات پیشگیرانه خوبی صورت گرفت زیرا تجربه زلزله بم خیلی چیزها را به ما اموخت.

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت ارتباطات قوی در زمان بحران، گفت: استان کرمان با 7 گسل فعال در 50 سال اخیر زلزله های زیادی را پشت سر گذاشته و کشته های زیادی در این حوادث داشته ایم بنابراین باید ارتباطات در این استان که بحران خیز است متفاوت از سایر استان ها باشد  و نقاط کور زیاد د راستان دردسر ساز هستند و مهمترین عمل د راین زمان ارتباطات است ،خوشبختانه وزیر ارتباطات از راه اندازی کارگروه ویژه ای به منظور تقویت و توسعه پوشش ارتباطی استان کرمان در وزارتخانه خبر داد که امیدواریم مشکلاتی که در این حوزه در استان داریم، به زودی مرتفع شود.

وی حرکت مجمع وعاظ و روحانیون انقلابی را حرکتی مردمی و قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: دولت در بحران وظیفه ی ذاتی اش را انجام می دهد اما ارزش کاری که مردم انجام می دهند و به کمک دولت می آیند تا باری از دوش مردم بردارند ، بسیار زیبا و غیر قابل توصیف و تقدیر است .

رزم حسینی  با تقدیر از خیری که اقدام به ارسال محموله 10 تنی لباس، وسایل گرمایشی و مواد خوراکی به مناطق زلزله زده استان کرمان کرده است، اظهار داشت: این اقدام الگویی برای جامعه است.

استاندار کرمان با بیان این که در زلزله ای که در سال 83 در شهرستان راور اتفاق افتاد،654 کشته و 1114 زخمی داشتیم، اظهار داشت: با مقاوم سازی هایی که صورت گرفت، امروز شاهد این هستیم که با زلزله 6.2 ریشتری هیچ تلفات جانی نداریم و این نشان دهنده ی اهمیت بحث پیشگیری است.

وی با بیان این که در ستاد بحران استان 2000 دستگاه کانکس برای مناطق زلزله خیز شمال و جنوب استان تصویب شد که پس از ساخت به صورت استند بای در این مناطق نگه داری می شود، اظهار کرد:60 دستگاه کانکس که توسط سپاه تامین شده، ظرف 20 روز آینده به افرادی که در مناطق زلزله زده مقیم هستند و نیاز مبرم به کانکس دارند، واگذار می شود.

رزم حسنی استاندار کرمان در پایان از برگزاری جشنواره رسانه های انقلابی در استان کرمان استقبال کرد و گفت : با تمام توان و امکانات با آغوش باز از این جشنواره استقبال کرده و در رفع مشکلات اجرایی آن تمام توان خود را به کار خواهیم بست .

انتهای پیام /م

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند

مدیرکل پست استان زنجان گفت: ۸۵ درصد از نمایندگان پست روستایی از طریق گوشی‌های هوشمند نسبت به توزیع مرسولات در نقاط روستایی اقدام می‌کنند.

جواد رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی برنامه عملیاتی اعلام شده در سال گذشته با تلاش و همت همکاران واحد کدگذاری استان طرح ژئوکد به پایان رسید و هم‌اکنون همه شهرهای استان دارای ژئوکد هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ روستای پرجمعیت در استان دارای ژئوکد شده و به‌روزرسانی اطلاعات کدپستی اکثر روستاهای استان انجام شده است، اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های تابعه استان، عملیات ژئو کد روستایی آغاز خواهد شد.

مدیرکل پست استان زنجان گفت: همه زیرساخت‌های موجود در استان که نیاز به اطلاعات مکان محور دارند، مشکل آنها با اجرای طرح نشانی استاندارد ملی حل می‌شود که این موضوع بسیار مهم است.

رسولی ادامه داد: جی نف (GNAF) یک استاندارد اطلاعات مکانی در حوزه نشانی و مخفف Geo Coded National Address File به معنی «پایگاه نشانی استاندارد مکان محور» است.

وی ادامه داد: این اداره کل در راستای هوشمندسازی، پست استان در سرویس‌های نوین از قبیل احراز مکانی الکترونیکی تعداد ۱۰۵.۳۴۷ احراز را در سال ۱۴۰۲ انجام داده است.

مدیرکل پست استان زنجان گفت: همچنین پست استان اقدام به هوشمندسازی توزیع روستایی کرده و ۸۵ درصد از نمایندگان پست روستایی از طریق گوشی‌های هوشمند نسبت به توزیع مرسولات در نقاط روستایی اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته این اداره کل آمادگی راه‌اندازی صنادیق هوشمند توزیع را دارد.

کد خبر 749016

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند