Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند، عملی‌کردن بحث وحدت حوزه و دانشگاه را از اهداف این مرکز عنوان کرد و گفت: برخی از دانشجویان فرصتی برای آشنایی با مباحث دینی ندارند که فرد دانشجو با شرکت در این مرکز از یک طرف می‌تواند درس‌های دانشگاهی را بگذراند و از طرفی دیگر بحث تامین بخشیدن به معارف دینی خود را تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مهدی اسداللهی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند در گفت‌و گو با خاورستان، اظهار کرد: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی از بهمن‌ماه سال 1388 فعالیت خود را آغاز کرده و این حوزه زیر نظر دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کل کشور است.

 

وی افزود: از ابتدا تاکنون یک‌هزار نفر دین‌پژوه ثبت‌نام کرده‌اند و تقریبا حدود 500 نفر دوره‌ها را طی این چند سال گذرانده و اکنون نیز حدود 200 نفر در حال تحصیل هستند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند با بیان این‌که دانشجویان و دانشگاهیان فارغ‌التحصیل تا رده سنی 35 سال می‌توانند برای ثبت نام به سایت www.hodat.ir مراجعه کنند گفت: اگر تبلیغات و اطلاع‌رسانی به خوبی انجام شود، استقبال دانشجویان نیز افزایش می‌یابد.

 

حجت‌الاسلام اسداللهی با اشاره به این‌که کلاس‌های حوزه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار می‌شود، افزود: متقاضیان پس از ثبت نام و شرکت در آزمون و مصاحبه حضوری می‌توانند مشغول به تحصیل در این مرکز شوند.

 

وی، عملی‌کردن بحث وحدت حوزه و دانشگاه و آشنایی دانشجویان متعهد به اسلام و انقلاب با مبانی و معارف اسلامی را از اهداف این مرکز عنوان کرد و گفت: برخی از دانشجویان به علت مشغله‌های دروس دانشگاهی فرصتی برای آشنایی با مباحث دینی ندارند یا برایشان مقدور نیست به صورت مستقیم سراغ حوزه علمیه بروند به همین دلیل فرد دانشجو با شرکت در این مرکز از یک طرف می‌تواند درس‌های دانشگاهی را بگذراند و از طرفی دیگر بحث تامین بخشیدن به معارف دینی خود را تقویت می‌کند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند، عناوین کلی دروس را مباحث تفسیر قرآن کریم، آشنایی با متون برگزیده حدیث اصول کافی، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، کلام اسلامی با نگاه قرآنی به همراه نقد کلام جدید، انسان‌شناسی و نظام سیاسی اسلام، اخلاق اسلامی فردی، خانوادگی و اجتماعی، فقه و احکام، تاریخ اسلام، جریان‌شناسی فکری، فرهنگی، حدیث‌شناسی و سیری در تاریخ حدیث در اسلام، آشنایی با علوم حدیثی و آشنایی با ادیان دانست و یادآور شد: در کنار این دروس کلاس‌های مهارتی نیز برای آمادگی دین‌پژوهان برای انجام فعالیت‌های جهادی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام اسداللهی با اشاره به سخن امام خمینی رحمه‌الله‌علیه که فرمودند مرکز تحولات، دانشگاه است گفت: مقام معظم رهبری نیز سفارش فراوانی در مورد مباحث دانشگاه دارند و بحث وحدت را زیاد مطرح می‌کنند که تأکید این امام و مقام معظم رهبری دلالت بر اهمیت این قضیه دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه افزود: حوزه و دانشگاه دو بال حقیقی این نظام است که حوزه می‌تواند بعد اسلامی بودن و دانشگاه نیز بعد تخصصی بودن را تقویت و پیشرفت علوم، صنعت و اقتصاد را تأمین کند.

 

وی خاطرنشان کرد: نظر مقام معظم رهبری از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که ما دانشگاهیان را حوزوی یا حوزویان را دانشگاهی کنیم بلکه باید هر دو برای یک هدفی که آن هم تمدن اسلامی است تلاش کنند که هم دانشگاه اسلامی شود و هم بتوانیم دولت، نظام و تمدن اسلامی داشته باشیم که این‌ها همه خواسته‌های مقام معظم رهبری است که از حوزه و دانشگاه ترسیم کردند که امیدواریم به نتیجه برسیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا

دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با صدور بیانیه‌ای اقدام شرم‌آور پلیس آمریکا در بازداشت دانشجویان و اساتید معترض به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در تجمعی با سردادن شعار‌هایی از قبیل "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "شیطان حمایت می‌کند صهیون جنایت می‌کند"، دانشجوی حق طلب، حمایتت می‌کنیم" و "ننگ ابدی بر دشمنان قرآن، درود ما بر یمن قهرمان" حمایت خود را از آنان به نمایش گذاشتند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این تجمع گفت: در این عصر پیشرفت و تکنولوژی، مستکبرین عالم و صهیونیست‌ها به اندازه ۸ بمب اتمی، بمب و مواد منفجره بر سر مردم مظلوم غزه ریخته و منجر به شهید، زخمی و آواره شدن نزدیک به دو میلیون نفر شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین اسفندی، بی تفاوتی در مقابل ظلم ظالم را گناهی نابخشودنی عنوان کرد و گفت: جای افتخار است که جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه ای، در مقابل مستکبرین و صهیونیست‌ها قد علم کرده و الحمدلله خواری و ننگی را به آنان تحمیل نموده است.

 دانشگاه‌های آمریکا و اروپا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست‌های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با مردم بی دفاع و مظلوم غزه هستند، در این اعتراضات شاهد برخورد بسیار خشن پلیس بوده و تعداد بالایی از دانشجویان و اساتید بازداشت شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد