Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه چهل سالگی انقلاب، انجمن قلم ایران به منظور بازآفرینی هنرمندانه فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی و صیانت و پاسداری از این میراث گرانسنگ فرهنگی، جشنواره ادبی «چهل چراغ» را در دو بخش داستان کوتاه و شعر برگزار می‌کند. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، تأمل و تحقیق در حوزه ادبیات انقلاب و تبیین و تحلیل ابعاد گوناگون انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با بهره‌گیری از زبان گویای ادبیات (شعر و داستان) یکی از ضرورت‌های انکارناپذیری است که متأسفانه تا به امروز آن‌گونه که درخور این ر‌ُخداد عظیم تاریخی است، مورد توجه جد‌ّی ِ هنرمندان و اصحاب قلم قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در آستانه چهل سالگی انقلاب و در راستای پاسخگویی به این ضرورت، انجمن قلم ایران به منظور بازآفرینی هنرمندانه فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی، و صیانت و پاسداری از این میراث گرانسنگ فرهنگی، جشنواره ادبی «چهل چراغ» را در دو بخش داستان کوتاه و شعر و در دو مقطع سنی «بزرگسال» و «کودک و نوجوان» برگزار می‌کند.

* محورهای ارسال آثار

نویسندگان و شعرای متعهد کشور می‌توانند آثار ادبی خود را حول محورهای زیر به این جشنواره ارسال نمایند:

۱ – نقش رهبری حضرت امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب

۲ – تاثیر انقلاب اسلامی در تحول انفسی و اعتقادی افراد

۳ – بررسی کارنامه خیانت‌ها و جنایت‌های پهلوی

۴ – دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی

۵ – نقش بسیج و سپاه پاسداران در صیانت و پاسداری از دستاوردهای انقلاب

۶ – نقش اقلیت‌های مذهبی در شکل گیری انقلاب اسلامی

۷ – توطئه‌های شیطان بزرگ آمریکا پیش و پس از انقلاب

۸ – نقش روحانیت در رهبری و هدایت انقلاب اسلامی

۹ – نقش روشنفکران دینی و خواص

۱۰ – نقش نهضت حسینی و هیئات مذهبی در پیروزی انقلاب

۱۱ – سنگ اندازی‌ها و توطئه‌های منافقین و گروهک‌های معاند (سلطنت طلب ها، حزب توده، چریک‌های فدایی، فرقان، جنبش مسلمانان مبارز، و...)

۱۲ – رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب

۱۳ – نقش جنبش دانشجویی و جامعه دانش آموزی در پیروزی انقلاب

۱۴ - قیام تاریخی ۱۵ خرداد ۴۲ و ماجرای تبعید امام

۱۵ – خیزش مردمی ۱۷ شهریور و تاثیر آن در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب

۱۶ – نقش هنرمندان و اصحاب قلم در همراهی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی

۱۷ – نقش بانوان در پیروزی انقلاب

۱۸ – امدادهای غیبی در انقلاب

۱۹ – نهادهای برآمده از متن و بطن انقلاب (کمیته انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی، کمیته امداد؛ بنیاد شهید، و...)

۲۰ – بررسی تاثیرات جهانی انقلاب اسلامی

۲۲ – توطئه‌های نظامی آمریکا (کودتای نوژه، حادثه طبس، و...)

۲۳ – دوران دفاع مقدس

۲۴ – روایت‌های هنرمندانه و خلاقانه مُلهم از حوادث انقلاب در طول چهل سال گذشته

*شرایط ارسال آثار

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۷ فرصت دارند که آثارشان را در قالب فایل DOX یا DOCX به نشانی anjomanghalam ۱۳۹۳ @gmail.com یا نشانی تهران، خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، بالاتر از میدان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، بعد از کوچه ۴۴، شماره ۳۶۰، انجمن قلم ایران ارسال کنند.

شرکت‌کنندگان باید مشخصات کامل، شامل نام و نام خانوادگی، شماره‌های تماس ثابت و همراه و نشانی پستی خود را در پایان مطلب ارسالی در فایل word ذکر کنند. ضمنا آثار ارسالی نباید قبلا در جایی چاپ شده باشند.

* برگزیدگان جشنواره

دبیرخانه جشنواره ادبی «چهل چراغ» از هر شرکت‌کننده در بخش‌های دوگانه شعر و داستان حداکثر ۳ اثر می‌پذیرد. این مسابقه در هر بخش ۴۰ برگزیده خواهد داشت. در مراسم اختتامیه جشنواره، به برگزیدگان علاوه بر جوایز نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

به مناسبت چهل سالگی انقلاب، چهل اثر برگزیده در هر بخش (شعر و داستان) به همراه سایر آثار ارزشمند رسیده، در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد

فیلم ۱۸ دقیقه‌ای «سناریوها» آخرین ساخته «ژان بوک گدار» کارگردان مولف فرانسوی در جشنواره کن امسال همراه با یک معرفی ۳۴ دقیقه‌ای از این سینماگر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، «سناریوها» یک فیلم کوتاه ۱۸ دقیقه‌ای است که در سال ۲۰۲۲ و یک روز قبل از مرگ «ژان لوک گدار» از طریق مرگ خودخواسته در سوئیس به پایان رسید.

این فیلم یک معرفی ۳۴ دقیقه‌ای از گدار ارائه خواهد کرد که ترکیبی از «تصاویر ثابت و متحرک، چیزی بین خواندن و دیدن» است که همراه با فیلم نمایش داده می‌شود.

سال گذشته، فیلم کوتاه «تریلر فیلمی که هرگز وجود نخواهد داشت؛ جنگ های ساختگی» ساخته ژان لوک گدار در جشنواره کن به نمایش گذاشته شد که اولین پروژه او بود که پس از مرگ منتشر شد و برخی آن را به عنوان آخرین فیلم این کارگردان فرانسوی معرفی کردند، اما در اوایل همان سال، «نیکول برنز» نویسنده‌ای که روی کتابی درباره گدار کار می کرد، گفت که وی قبل از مرگش چندین فیلم دیگر را نظارت و کارگردانی کرده است.

فیلم کوتاه «سناریوها» با تلاش «فابریس آرانو» و «ژان پل باتگیا» همکاران قدیمی گدار در بخش کلاسیک جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود.

«ژان لوک گدار» سینماگر سرشناس و از چهره‌های مطرح و پیشگام موج نوی سینمای فرانسه، در سال ۲۰۲۲ در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

این فیلمساز طی چهار دهه فعالیت سینمایی‌اش موفق به کسب جوایز معتبری شد که دو خرس نقره‌ای و یک خرس طلای جشنواره برلین، شیر طلا، جایزه هیأت داوران و شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز از مهم‌ترین آنها هستند.

وی که پنج‌بار نامزد جایزه نخل طلای کن بوده است، در سال ۱۹۷۸ جایزه افتخاری سزار فرانسه را دریافت کرد، در سال ۲۰۰۷ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی آکادمی فیلم اروپا را گرفت و در سال ۱۹۹۵ یوزپلنگ افتخاری جشنواره لوکارنو به وی اعطا شد.

فیلم سه‌بعدی او با نام «خداحافظی با زبان»، در سال ۲۰۱۴ توانست در جشنواره کن جایزه هیات داوران را کسب کند و یکی از آخرین ساخته او در سال ۲۰۱۸ با عنوان «کتاب تصویر» توانست اولین نخل طلای ویژه تاریخ جشنواره کن را از آن خود کند.

«از نفس افتاده»، «آلفویل»، «پی‌یرو خُله»، «تعطیلات آخر هفته»، «تحقیر» و «زن زن است»، تنهای بخشی از آثار مهم این کارگردان تاثیرگذار سینمای جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • پیام کوتاه رونالدو پس از پیروزی با النصر
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»