Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: باید پژوهش را به صنعت و صنعت را به ثروت تبدیل کنیم واینگونه است که موتور محرکه کشور به چرخش در می آید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، یحیی معروفی صبح امروز در همایش بزرگداشت هفته پژوهش که درمجتمع امام خمینی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: علی رغم همه مشکلاتی که در حوزه پژوهش از لحاظ کیفی وجود دارد اما متأسفانه از لحاظ کمی تعداد آنها افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه موضوع اصلی موانع و چالش‌های کاربست پژوهش است، گفت: باید پژوهش را به صنعت و صنعت را به ثروت تبدیل کنیم واینگونه موتور محرکه کشور به چرخش در می آید.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان تصریح کرد: نقش پژوهش بر هیچکسی پوشیده نیست و با نگاهی به آمار کشورهای موفق در دنیا 7 کشور اول همان کشورهایی بوده که در زمینه پژوهش فعال هستند.

وی با اشاره به کشورهایی که درصد تحقیق و توسعه بالایی دارند گفت: کشورهایی که بیش از 2 درصد پژوهش دارند جزو کشورهای پیشرفته، بیش از یک درصد توسعه یافته، بیش از نیم درصد جزو کشورهای درحال توسعه و کمتر از این میزان جزو کشورهای عقب مانده است.

معروفی با بیان اینکه بودجه پژوهش‌های کشوری در 10 سال اخیر تغییر نیافته، افزود: بر اساس سیاست‌های ملی علم و فناوری در طی 10 سال باید بودجه کلی کشور 4 برابر افزایش یابد که این اتفاق صورت نگرفته است اما  تولیدات علمی کشور در چندسال اخیر رشد قابل قبولی داشته است.

وی اظهار کرد: بر اساس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، جمهوری اسلامی ایران در بین 25 کشور برتر تولید کننده کمیت علم در دنیا، حائز رتبه نخست رشد تولید علم است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: جمهوری اسلامی از نظر کمیت در سال 2016 در حوزه تولید علم رتبه 17 دنیا را دارد اما چرا با وجود ارتقاء رتبه کشور در تولید علم نتوانسته‌ایم به صورت عملی از آن بهره‌گیری کنیم.

وی با اشاره به اهمیت کاربست نتایج تحقیق گفت: یکی از مراحل اصلی فرایند پژوهش اشاعه و کاربست نتایج تحقیق است و این فرایند به منزله حلقه و اتصال اولیه پژوهش و عمل است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان با اشاره به موانع و چالش‌های اصلی کاربست، خاطر نشان کرد: ناهمخوانی نتایج پژوهش‌های مختلف با یکدیگر، مساله محور نبودن پژوهش و عدم ارتباط آن با نیاز سازمان و استفاده از ابزارهای پژوهشی بی کیفیت در بسیاری موارد پژوهش را با مانع مواجه می‌کند.

انتهای پیام/

 

 

R7848/P1336/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۸۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد

نوید رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از آغاز رویداد شروع در کردستان خبر داد و اظهار کرد: این رویداد یک روزه و در راستای اهداف مربوط به توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد نیازهای فناورانه از طریق شرکت‌ها به صورت مساله محور مطرح می‌شود و دانشجویان و یا هر یک از اعضای هیأت علمی ایده‌ای در این حوزه داشته باشند، به شرکت معرفی خواهد شد.

مدیر توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان ادامه داد: شرکت مورد نظر با صاحب ایده وارد مذاکره خواهد شد و در صورتی که ایده مطرح شده قابلیت تأمین نیاز شرکت را داشته باشد، از طریق تسهیلات و یا کمک بلاعوض، صاحب ایده را حمایت خواهد کرد.

رضایی با اشاره به اینکه این رویداد در دانشگاه‌های مختلف برگزار شده، عنوان کرد: این رویداد برای نخستین بار در دانشگاه کردستان و با حضور دانشجویان و اعضای هیأت علمی علاقمند و صاحب ایده برگزار می‌شود.

وی مزایای شرکت در این جشنواره را آشنایی با فضای کار اشتراکی، فضای کارگاهی، خدمات مالی، ایجاد شبکه ارتباطی، آموزش و توانمندسازی دانست و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویداد ایجاد زمینه و شرایط مناسب برای آشنایی دانشجویان با مسائل فناورانه در قالب انجام پروژه‌های علمی، حمایت از سرمایه‌های انسانی و استعدادهای علمی کشور و تبدیل خلاقیت و دستاوردهای علمی به محصولات قابل ارائه به بازار است.

کد خبر 6098366

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است