Web Analytics Made Easy - Statcounter


همایش دشمنی نرم با حضور جمعی از مدیران فرهنگی در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

به گزارش امتداد نیوز، همایش دشمنی نرم با حضور جمعی از مدیران فرهنگی کشور و بحث و تبادل نظر بین آن ها در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

محمد شجاعی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری منتظران منجی به عنوان اولین سخنران این برنامه، در خصوص دشمنی نرم به بیان آغاز شکل گیری دشمنی ها و تقسیم بندی انسان ها به دو دسته مؤمن و فاسق پرداخت و گفت: نفوذ جریانی، یعنی شبکه‌ سازی در داخل ملّت؛ (یعنی) این که افراد مؤثّر را، افرادی که میتوانند در جامعه اثرگذار باشند، بکشانند به آن سمت مورد نظر خودشان، سمت مورد نظریعنی تغییر باورها، تغییر آرمانها، تغییر نگاه‌ ها، تغییر سبک زندگی چه از طریق سلاح بیولوژیکی و چه از طریق سلاح نظامی؛ کاری کنند که شما همان‌ جوری نگاه کنی به مسئله، همان‌ جوری تشخیص بدهی که آن ها تشخیص می دهند؛ در نتیجه همان چیزی را بخواهی که او می خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راه اساسی مقابله با دشمنی اصلاح سبک زندگی در نظام خانوادگی و اجتماعی است، به این ترتیب که اول ازدواج ها و تربیت ها را سامان دهیم و بعد روی مواردی همچون سلامت و زیبایی، هوش، عقل، اخلاق و معنویت از سنین کودکی کار کنیم.

این مدیر فرهنگی در ادامه گفت: از رسول اکرم نقل شده که خداوند عمر دنیا را ۱۰۰هزار سال قرار داده که ۲۰ هزار سال آن در سیطره دشمنان و ۸۰ هزار سال آن تحت حکومت محمد و آل محمد است که از زمان حضرت آدم تا به امروز دشمنان قدرت را در دست داشتند و اکنون زمان پیچ تاریخی و حکومت حجت خدا فرا رسیده است که مسیر حاکمیت تغییر کند.

در بخش بعدی این برنامه، مسعود بسیطی کارشناس ادیان و فرق گفت: حضرت علی (ع) فرمودند هرگز نمی توانید راه رشد را بیابید، مگر آنکه راه انحراف را هم نشان دهید. برخی از فرقه های عرفانی کاذب از جمله فرقه های شیطان پرستی، فرقه های منتسب به یهودیت و مسیحیت، فرقه های منتسب به شیعه(بابیت و بهائیت)، فرقه های منتسب به اسلام(طالبان و داعش)، عرفان حلقه، عرفان شرقی، عرفان غربی، اومانیستی، فرقه های من درآوردی التقاطی و… تلاش می کنند تا به تفکر آموزه های پرزرق و برق معروف به عرفان های نوپدید مدرن در بین جوانان بپردازند.

وی با بیان قسمتی از وصیت نامه ی سیاسی امام (ره) مبنی بر انحراف مسلمین از زمانی آغاز شد که وصیت رسول الله را به عنوان مراجعه به عترت و اهل بیت پشت سر گذاشتند افزود: بازگشت به قرآن و عترت راه حل مصائب کنونی جهان اسلام است.

این پژوهشگر راه حل نجات از فتنه های آخرالزمان را در قالب حدیثی از امام حسن عسگری بیان کرد: دو دسته در زمان غیبت فرزندم از فتنه ها در امان می مانند: ۱.کسانی که خدا آن ها را در اعتقاد به امامت حضرت حجت ثابت قدم می کند. و ۲.کسانی که خداوند توفیق دعا بر تعجیل فرج و ظهور حضرت حجت عج را نصیب آن ها  می کند.

علیرضا پورمسعود در همایش دشمنی نرم با اشاره به لزوم ارتقا سواد رسانه‌ ای افراد در جامعه گفت: افزایش سواد رسانه ای مهم‌ ترین ضرورت در مقابله با جنگ نرم است.

این کارشناس علوم سیاسی با بیان نقش موریانه های فرهنگی داخلی، گفت: الگوهای عملی کودکان ما، امروزه به شخصیت های انیمیشن ها گرویده و باید مراقب این رفتارها باشیم چراکه تغییر الگوهای رفتاری، فرایندی مستمر و مداوم است که برای مقابله با آن نیز باید به صورت مستمر عمل شود.

استاد موسسه پژوهشی یاسین عصر گفت: شبکه های اجتماعی دارای فرصت ها و محدودیت هایی هستند، لذا باید ضمن استفاده از آن راهکارهای کنترل و مقابله با آسیب‌های آن را معرفی نمود. ساخت شبکه های اجتماعی داخلی کارآمد، خلق برنامه و ایده، آموزش مبانی اعتقادی و مذهبی با خوشرویی و خوش اخلاقی، مخاطب شناسی، توجه به ویژگی‌ های رفتاری و شخصیتی افراد، یادگیری زبان هر نسل، استفاده از تصویر، فیلم و ابزار جذاب در ارائه آموزش‌ها، تنبیه و تشویق به موقع، رفاقت با دانش آموزان در عین حفظ حریم، هدایت فکری و تربیتی دانش آموزان، ریشه ‌یابی تاریخی و منطبق سازی وقایع با زمان و قرآن، تخصیص زمان استفاده مشخص از تلفن همراه، رایانه و استفاده از رسانه متناسب با سن فرزندان راهکارهای عملی برای مسئولان، معلمان و والدین است.

true برچسب ها : سبک زندگی فرهنگسرای خاوران مدیریت فرهنگی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش آزادسازی روز سنندج که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزارشد، اظهار کرد: روایت استقامت و رشادت‌های مردم سنندج برای آزادسازی شهر سنندج از دست ضد انقلاب باید تدوین و تبیین شود.

وی هدف از برگزاری همایش آزادسازی سنندج را مقابله با روایت‌سازی جعلی ضد انقلاب بیان کرد و گفت: حقایق مستند از مردم دریغ شده است و باید روایت صحیح و نافذ را به عموم مردم سنندج منتقل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: تلاش ما این است که همایشی غنی از روایت‌های صحیح برگزار شود چون واقعاً مردم کردستان مردمانی با بالاترین سطح شعور سیاسی هستند.

رمضانی در ادامه تصریح کرد: برای برگزاری بهتر این همایش از ظرفیت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و اعضای هیأت علمی استفاده شود.

وی اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های به‌عمل آمده، بخشی از همایش شامل روایت‌گری پیشمرگه‌های مسلمان به عنوان اسناد زنده و ناطق خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تاکید کرد: ذکر خاطرات و فداکاری‌های این عزیزان هر سال باید به مردم یادآوری شود.

رمضانی در پایان یادآورشد: این همایش در ابعاد استانی و ملی بازتاب خواهد داشت لذا با بهترین کیفیت باید برگزار شود.

کد خبر 6088867

دیگر خبرها

  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • ببینید | بانیان فرقه بهائیت آغازگر کشف حجاب در ایران
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج برگزار شد
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود