Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@09:04:26 GMT

واگذاری 90 کمپین گردشگری در کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۹۵۲۰

واگذاری 90 کمپین گردشگری در کشور

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد روشناسان روز یکشنبه در جریان بازدید استاندار گیلان از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در رشت بیان داشت: تا حدود شش ماه قبل در سازمان بازرسی کل کشور بودم و این پرونده را به طور ریز، مورد مطالعه قرار داده ام.
وی اظهار داشت: اصل قضیه این است که در دولت های نهم و دهم، تصمیماتی گرفته می شود که بر اساس آنها ، هزار سایت در کل کشور احداث شود که از این تعداد حدود 300 مجموعه در کشور چه به صورت تکمیلی و چه به صورت نیمه تمام به انجام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از 300 مجموعه ای که به صورت کمپین احداث شده، حدود 90 مورد آن در سراسر کشور واگذار شده که 16 مورد از واگذاری کمپین ها در استان گیلان انجام گرفته است.
وی اظهار کرد: از حیث احداث، مطالعات اولیه شاید به صورت کامل انجام نگرفته بود، بعضی جاها این کمپین ها در موقعیت هایی شاخته شده که اصلا محل احداث آن مورد ایراد سازمان میراث فرهنگی است و در این رابطه متاسفانه در آن زمان، به جهت فوریت ها و دستوراتی که بوده، خیلی سریع، قراردادهایی ساده و بدون کار مطالعاتی حقوقی انجام شده است.
وی با بیان اینکه در این راستا آمده اند عرصه هایی از شهرداری و حتی متولی امام زاده ای که یک مورد را در این استان داریم، گرفته اند، گفت: در حالی که در قانون هدف این بود که حریم شهرها را شهرداری ها انجام دهند و سازمان میراث فرهنگی در مکان های بین شهری، این موارد را لحاظ کند.
وی خاطرنشان کرد: اما آمدند عرصه هایی را از شهرداری ها تحویل گرفتند و مستغلاتی در آن بنا کردند؛ سپس با مستغلاتی به صورت کامل و نیمه تمام در سازمان میراث فرهنگی در دولت جدید مواجه شدند.
وی اظهار داشت: مشکل اصلی، مشکل نگهداری بود که طبیعتا به واسطه ایرادهای ابتدایی که وجود داشت، نمی توانستند تصمیم بگیرند که با این ایرادات به جا مانده از دولت قبل، چه کنند و نکته دیگر عدم تجهیز این امکانات بود.
وی با بیان اینکه کمپین های ساخته شده در قالب این زیرساخت ها امکان بهره برداری ندارند، تصریح کرد: نکته اصلی آن است که این امکانات ساخته شده در معرض خطر تخریب بوده و بر اساس گزارش های دریافتی، برخی ملزوماتی که در آنها نصب شده اعم از چارچوب، در و شیرآلات بعضا مورد تخریب یا سرقت قرار گرفته است.
وی در ادامه سخنانش گفت: رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در دوران مدیریت خود از مجموع 16 مورد کمپین ها، پنج مورد واگذاری در رودسر، املش، قلعه رودخان، رودبار و چولاب رشت داشته که بعد از ایراد بازرسی کل کشور، موضوع ابهام قانونی در واگذاری بوده است.
وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این بوده که با توجه به ایرادات سازمان بازرسی کل کشور، تا تعیین تکلیف نهایی، اعاده به وضع سابق شود و به طور طبیعی، زمانی که دوستان ورود کردند و امکانات را پس گرفتند، اعاده به وضع سابقه انجام شد.
وی بیان داشت: همکاران قضایی در استان می توانستند با این پرونده، برخوردی با حاشیه هایی کمتر داشته باشند.
مصطفی سالاری استاندار گیلان با همراهی جمعی از معاونان خود، صبح امروز (یکشنبه) از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بازدید کرد.
خبرنگار:شادی خورشیدی**انتشاردهنده:کبیری
7286/2007

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی