Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت علم باستانشناسی گفت: ساخت یک موزه بزرگ و منطقه ‌ای جهت نگهداری اشیائ تاریخی کشف شده در شهرستان جیرفت ضرورت دارد

صادق ملک شهمیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: هدف از برگزاری همایش باستانشناسی جنوب شرق، نمایش آخرین یافته‌های  باستانشناسی جنوب شرق خصوصا تمدن هلیل است. تمدن حوزه هلیل رود کاملا شناخته شده نیست وبرای دست یابی به یافته ها واطلاعات بیشتر در این حوزه مهم نیاز به کاوش های بیشتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین در خصوص اشیای بدست آمده از حوزه هلیل رود گفت: این اشیا بیان کننده قدمت چندین هزارساله  این حوزه هستند و برای اینکه ما انها را در دیدم عموم خصوصا گردشگران داخلی خارجی و علاقه مندان به حوزه باستانشناسی قرار بدهیم. راه اندازی و ساخت  یک موزه بزرگ  به نظر می رسد
ایشان همچنین درخصوص ترجمه الواح خشتی بدست آمده از حوزه تمدن هلیل رود  گفت خط حک شده بر روی این الواح چون کشف رمز نشده قابل ترجمه نیستند.


ملک شهمیرزادی در رابطه با گسترده فرهنگی همایش باستانشناسی جنوب شرق تصریح کرد: حوزه فرهنگی این همایش به لحاظ پیوستگی فرهنگی گستره  بزرگی را خارج از مرزهای سیاسی شامل  پاکستان، افغانستان، جنوب خلیج فارس و دریا مکران  را نیز در بر می‌گیرد.

صادق ملک شهمیرزاد، دکترای باستان‌شناسی و انسان‌شناس از دانشگاه پنسیلوانیا معتقد است: برگزاری چنین همایش می‌تواند در ارتقاء سطح اطلاعات عمومی مردم و جامعه دانشگاهی نقش موثری ایفا کند. جنوب شرق ایران  خصوصا حوزه تمدن هلیل رود با توجه به قدمت تاریخی می تواند برای جلب توجه باستانشناسان  جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه باستانشناسی نقش و سهم بسزایی داشته باشد.


ملک شهمیرزادی همچنین خواستار توسعه بهتر  زیرساخت‌های جنوب کرمان خصوصا صنعت حمل ونقل ریلی و هوایی و سایر زیرساخت‌ها  جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی شد.


همایش باستانشناسی جنوب شرق به مدت 3 روز درتاریخ 21 تا  23آذر  با حضور با باستانشناسان از دانشگاه‌های هاروارد آمریکا، سوربن و لیون فرانسه  فرانکفورت، گوتینگن وتوبینگن آلمان و دانشگاه‌های  پادوا و ناپل ایتالیا و مسئولین کشوری  و استانی در دانشگاه جیرفت  به مدت 3 روز برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بهاباد شناسی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش بهاباد شناسی با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و فرمانداری شهرستان بهاباد و موزه تاریخ شهرستان بهاباد به مناسبت هفته اسناد ملی و میراث مکتوب و بزرگداشت شیخ کلینی (ره) و هفته میراث فرهنگی و روز موزه ها با حضور جمعی از نویسندگان، مورخین و مفاخر علمی و فرهنگی استان یزد برگزار می شود.

بازدید از ده عروس، بازدید از موزه تاریخ، برگزاری همایش بهاباد شناسی، رونمایی از کتاب جاذبه‌های گردشگری شهرستان بهاباد و امضای تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و موزه تاریخ بهاباد و بازدید از سنگ نگاره های تاریخی و محوطه باستانی بهاباد از بخش های این همایش استانی است.

کد خبر 6093354

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد