Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری بیست و ششمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمد رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه تهران در این نشست مطبوعاتی گفت: دانشگاه تهران در چند سال گذشته هر سال جشنواره پژوهش را برگزار می‌کند که هدف اصلی آن تشویق دانشجویان ممتاز دانشگاه تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اقدامات و فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان ممتاز برای کشور و مردم مهم و ارزشمند به حساب می‌آید، بنابراین تقدیر از دانشجویان، تجلیل از اساتید و حمایت از پایان‌نامه‌ها و مقالات و همچنین قدردانی از اساتید بازنشسته‌ای که هنوز مشغول فعالیت‌های علمی هستند از برنامه‌های مهم دانشگاه تهران است.

رحیمیان افزود: جشنواره امسال یک ویژگی خاصی دارد و آن هم معرفی اساتید و مولفین برتر کشوری است که ما آنها را انتخاب و معرفی می‌کنیم. از طرفی هم از یکسری کتاب‌های برتر نیز تجلیل خواهد شد که البته این کتب تا پایان سال 95 شناسایی شده‌اند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران تصریح کرد: دکتر شفیعی کدکنی به عنوان استاد ممتاز دانشگاه تهران شناخته شده‌اند که البته دانشگاه تهران در سنوات گذشته حدود 25 استاد ممتاز داشته است که از سال 64 تا 70 تعدادی استاد با امضای مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی لوح تقدیر دریافت کردند.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره پژوهش و فناوری سیاست‌های دانشگاه تهران را مشخص می‌کنند، گفت: جشنواره‌ها انتخاب و معرفی نفرات برتر در سیاست‌ها و برنامه‌های دانشگاه تهران تاثیرگذار هستند.

رحیمیان در بخش دیگری از سخنان خود به گرنت اساتید اشاره کرد و افزود: بسیاری از اساتید دانشگاه تهران به دلیل اقداماتی که در پژوهش و فناوری انجام داده‌اند گرنت گرفته‌اند البته این گرنت خرج زندگی شخص اساتید نمی‌شود بلکه آن را می‌توانند برای پژوهش، تحقیق، آزمایشگاه‌ها و دانشجویان خرج کنند.

وی ادامه داد: بودجه حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاه تهران دو برابر شده است اما ما سعی داریم که این رقم را به 4 برابر برسانیم. سال گذشته در رتبه‌بندی شانگهای دانشگاه تهران در ردیف 300 تا 400 قرار گرفت که البته ما نفر اول دانشگاه‌های ایران هم به حساب می‌آییم.

رحیمیان در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد مقالات دانشگاه تهران و رتبه‌بندی آنها در دنیا و طبق شاخص‌های بین‌المللی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه آمارهای پژوهشی دانشگاه تهران نسبت به دیگر دانشگاه‌ها بسیار امیدوار کننده‌تر است.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران اظهار کرد: در این جشنواره قرار است دریافت کد بین‌المللی اخلاق پژوهشی در راستای پژوهش زیست پزشکی به تعدادی از دانشجویان یا اساتید اهدا شود که البته این پژوهش‌ها باید قبل از انتشار این کد را دریافت کنند. دانشگاه تهران برای همه طرح‌ها و پایان‌نامه‌هایی که نیاز به کد پژوهشی دارند آیین‌نامه‌ای را تدوین کرده است که در آینده همه پایان‌نامه‌ها و مقالات صاحب کد خواهند شد که این کد در اینترنت و فضای مجازی قابل جست‌وجو است و در مجالات زبان فارسی با BOI چاپ و منتشر خواهند شد. BOI به معنای تسهیل رصد میزان ارجاعات به یک مقاله است.

رحیمیان ادامه داد: دانشگاه تهران حدود 10 هزار دانشجوی دکتری و 20 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد دارد و ما باید از همه این امکانات در راستای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران در پایان تصریح کرد: از پایان‌نامه‌هایی که در حوزه رفع نیازهای کشور، دانشگاه‌ها، جامعه و دستگاه‌های اجرایی هستند باید بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار گیرند چرا که نیازهای کشور با رفع نیازهای دانشگاه امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، بیست و ششمین جشنواره پژوهش و فنواری دانشگاه تهران روز 28 آذر در تالار علامه امینی برگزار می‌شود و از وزرای علوم و بهداشت و شهرداری تهران برای حضور در این همایش دعوت شده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در این جشنواره ۱۰۰۰ گروه برتر از سراسر کشور در ۱۵ رشته و ۳۰ لیگ شرکت دارند. پرورش روحیه کارآفرینی و مهارت آموزی دانش آموزان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

لکوکاپ به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های پژوهش محور دانش‌آموزی در سطح خاورمیانه، هر ساله در دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود. لکوکاپ با ایجاد بستری مناسب، این امکان را به دانش آموزان می‌دهد که در هر رشته‌ای که فعالیت کرده‌اند، خلاقیت و مهارت‌های فرا گرفته خود را به نمایش بگذارند و با سایر دانش آموزان رقابت کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد