Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین شهری کوچک است که از وسعت و جمعیت بالایی برخوردار نیست و بیش از ۳ هزار تاکسیران در این شهر مشغول فعالیت هستند؛ در ماه‌های اخیر با مطرح شدن اجرای تاکسی آنلاین، مخالفان و موافقانی را به دنبال داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، تاکسی آنلاین  طرحی است که با مطرح شدن آن در قزوین چالش‌هایی را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای استفاده از تاکسی آنلاین کافی است نرم افزار هوشمند یا اپلیکیشن مورد نظر را بر روی گوشی‌های هوشمند همراه نصب کرده و با اتصال به اینترنت تقاضای تاکسی کرد.

مسافر در هر نقطه از شهر یا هر مکان تحت پوشش تاکسی آنلاین، مبدا و مقصد خود را روی گوشی مشخص و به شرکت مربوط اعلام می کند و اپلیکیشن به صورت خودکار نزدیک ترین راننده را به مشتری معرفی و نرخ را نیز برای مسافر و راننده مشخص می کند.

امکان ردیابی با جی پی اس(GPS) نیز فراهم است و امکانات دیگری مانند اعلام رضایت و شکایت نیز بر روی این اپلیکیشن نصب شده است.

با توجه به اینکه قزوین شهری کوچک است و  از وسعت و جمعیت بالایی برخوردار نیست و بیش از ۳ هزار تاکسیران در این شهر مشغول فعالیت هستند لذا در ماه‌های اخیر با مطرح شدن اجرای تاکسی آنلاین، مخالفان و موافقانی را به دنبال داشته است.

تاکسیرانان نگران آینده شغلی خود بوده و به طرح تاکسی آنلاین به عنوان یک رقیب که موجب کسادی بازار آن‌ها می‌شود نگاه می‌کنند؛ از طرفی عده‌ای با راه‌اندازی شرکت‌های مختلف اینترنتی که مجوزهای لازم را هم ندارند اقدام به جذب راننده و تبلیغات در فضای مجازی و سطح شهر کرده‌اند.

یکی از رانندگان تاکسی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: قشر تاکسیرانان در شهر قزوین از مشکلات عدیده ای رنج می‌برند و اگر طرح تاکسی آنلاین بدون در نظر گرفتن آینده شغلی ما اجرا شود قطعا تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: تاکسیرانان انتظار دارند سهم ویژه‌ای برای آنها در طرح تاکسی آنلاین قائل شوند تاعلوه بر خدمات رسانی بهتر به شهروندان نیز حقوق این قشر از جامعه پایمال نشود.

یکی دیگر از رانندگان شهر قزوین اضافه کرد: بیشتر تاکسی‌های شهر قزوین نوسازی شده و رانندگان باید تسهیلات آن را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد با اجرای طرح تاکسی آنلاین نرخ کرایه‌ها شکسته شود قطعا برای ما مقرون به صرفه نخواهد بود.

یکی دیگر از رانندگان با اشاره به اینکه ما علاوه بر وام خودور باید بیمه نیز پرداخت کنیم، گفت: با وجود این هزینه ها چگونه می‌توانیم از پس مخارج خود برآییم.

این تاکسیرانان قزوینی تصریح کرد: دولت باید در این موضوع وارد شود و اجازه ندهد حق تاکسی داران ضایع شود.

با وجود اینکه سازمان تاکسیرانی شهر قزوین به طور رسمی تصمیمی برای اجرای طرح تاکسی آنلاین نگرفته و آن را ابلاغ نکرده است اما شاهد فعالیت عده‌ای تحت عنوان این طرح در سطح شهر هستیم.

چنین اقداماتی نگرانی شهروندان را در پی داشته چراکه فعالیت این نوع افراد بدون گواهی معتبر، مردم را در استفاده از تاکسی اینترنتی دچار تردید کرده است.

خبرنگار شاخص برای اطلاعات بیشتر به گفت‌وگو با عبدالعلی دربندی زاده، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین پرداخت؛

بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو تاکسی در سطح شهر قزوین فعالیت دارند

دربندی‌زاده با اشاره به فعالیت بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو تاکسی، وسایل نقلیه آژانس، تاکسی ۱۳۳ و ون مسافربری در سطح شهر قزوین اظهار کرد: ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی گردشی، ۷۰۰ دستگاه آژانس، و یک هزار و ۳۵۰ دستگاه تاکسی با جایگاه مشخص در قزوین وجود دارد.

وی افزود: در طول روز به طور متوسط ۲۸۰ هزار نفر مسافر توسط خودروهای تاکسیرانی جابجا می‌شوند.

این مسوول بیان کرد: حدود ۱۳۰۰ دستگاه خودرو تاکسی، ۹ ماه از سال را به عنوان سرویس مدارس فعالیت کرده وبه طور متوسط حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز را جابجا می‌کنند.

دربندی زاده خاطرنشان کرد: سازمان تاکسیرانی طی ۲ سال توانست از ۲ هزار دستگاه خودروی فرسوده به میزان ۷۰۰ دستگاه یعنی یک سوم از خودورها را تعویض نماید.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین افزود: خودورهای جدید شامل سه نوع خودرو پژو ۴۰۵، سمند و آریو می‌باشد.

وی تصریح کرد: طرح تاکسی آنلاین یک تکنولوژی خارجی است که باید با هماهنگی سازمان تاکسیرانی کشور انجام ‌می‌شد.

این مسوول تشریح کرد: تاکسی آنلاین به گونه‌ای است که افراد بیکار و بازنشسته در این طرح مشغول به کار شوند.

دربندی زاده با بیان اینکه این طرح در کلان شهر تهران اجرایی شده است، گفت: مردم در شهر تهران به خاطر ارزانی و دسترسی به موقع از این طرح استقبال خوبی داشته‌اند اما نواقصی هم به دنبال دارد که در پی رفع آن‌ها هستند.

طرح تاکسی آنلاین تاکنون در قزوین اجرایی نشده است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با بیان اینکه  طرح تاکسی آنلاین تاکنون در قزوین اجرایی نشده است، گفت: سازمان تاکسیرانی قزوین از ۸ ماه پیش درصدد است تا از ظرفیت خود تاکسیرانان برای اجرای این طرح استفاده کند.

این مسوول با بیان اینکه اجرای طرح تاکسی آنلاین نیاز به فرهنگ سازی دارد، ابراز کرد: راننده‌ها مخالف شکسته شدن نرخ کرایه تاکسی‌ها هستند؛ از طرفی اگر بنا باشد نرخ کرایه تغییری نکند مردم جذب تاکسی آنلاین‌های شخصی با نرخ پایین‌تر خواهند شد.

دربندی زاده تصریح کرد: برای اجرای طرح تاکسی آنلاین باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که رانندگان تاکسی‌های ثابت متضرر نشود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین ابراز کرد: باتوجه به اینکه یک سوم خودورها نوسازی شده و دارای اقساط هستند بنابراین مقرون به صرفه نخواهد بود که با هزینه‌های بسیار پایین و بدون حمایت وارد عرصه تاکسی آنلاین شوند.

وی تصریح کرد: طرح تاکسی آنلاین در شهر قزوین باید بومی سازی شود چرا که نرخ کرایه‌ها در قزوین بسیار پایین بوده و اگر به نصف کاهش یابدبه هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست.

دربندی زاده در ادامه گفت: نگاه دولتی در این بخش بازده بالایی نخواهد داشت و ما به دنبال خصوصی سازی هستیم تا با برقراری تفاهم نامه کاری بتوانیم به نرخ ثابتی در این زمینه برسیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: باید این طرح را طوری برنامه‌ریزی کنیم که علاوه برخدمات رسانی بهینه به مردم از مشکلات احتمالی در آینده پیشگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در خصوص پرونده‌های تخلف تاکسیرانان اذعان داشت: میزان تخلفات بسیار ناچیز است که به طور متوسط در ماه ممکن است یک یا ۲ پرونده باشد.

وی ابراز کرد: توهین های لفظی، بی حرمتی، اضافه کرایه  به عنوان بیشترین عوامل تخلفات در تاکسیرانی بوده است.

دربندی زاده تصریح کرد: اخیراً مشاهده شده است که گروهی به طور غیرقانونی و بدون دریافت مجوز از این سازمان، تحت عنوان تاکسی اینترنتی اقدام به عضوگیری و ثبت نام از رانندگان تاکسی و خودروهای شخصی در سطح شهر می نمایند.

وی افزود: با توجه به این که اقدام این افراد غیرقانونی بوده و فاقد مجوز از سازمان تاکسیرانی می‌باشند، از رانندگان و شهروندان محترم خواهشمندیم از هر گونه همکاری با آنان خودداری نمایند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در ادامه تصریح کرد: در صورت وقوع هر گونه تخلف، مسئولیتی متوجه سازمان تاکسیرانی نخواهد بود.

دربندی زاده در انتها گفت: با توجه به این که به کارگیری تاکسی‌های اینترنتی فاقد مجوز از تاکسیرانی بوده بدون شک بیکاری و کاهش درآمد شاغلان حوزه ناوگان تاکسیرانی را به همراه خواهد داشت، شکواییه ای توسط سازمان تاکسیرانی در این خصوص تسلیم مقامات مسئول و قضایی خواهد شد.

گفتنی است در جلسه روز گذشته شورای شهر قزوین لایحه تاسیس تاکسی اینترنتی توسط سازمان تاکسیرانی با ۹رای تصویب شد.

و اما باید دید که مسوولین چگونه این موضوع را هدایت خواهند کرد تا علاوه بر در نظر گرفتن آینده شغلی تاکسیرانان اطمینان لازم را برای شهروندان فراهم سازند؛ و از طرفی این طرح باید به گونه‌ای اجرایی شود تا سودجویان نتوانند در راستای منفعت خود رسالت جابجایی مسافر را به فراموشی بسپارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، شرکت دانش‌بنیان رادین دام فرتاک در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در زمینه ارائه و اجرای خدمات دام، طیور و آبزیان و تولید محصولات دانش‌بنیان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ با بهره‌گیری از متخصصان و اساتید دانشگاه تهران آغاز و از همان ابتدا در جهت تأمین و بهبود نیازهای فعالان این عرصه وارد میدان شده است.

سلنیوم آلی و رقیق کننده‌های اسپرم از محصولات دانش‌بنیان این شرکت محسوب می‌شود که برای اولین بار در ایران بومی سازی شده است.

مجتبی امام‌وردی، مدیرعامل شرکت رادین دام فرتاک در خصوص کاربست این محصولات گفت: سلنیوم آلی یا ارگانیک در بحث دامپزشکی و صنایع غذایی و رقیق کننده اسپرم برای حفظ گونه‌های در حال انقراض یا انجماد اسپرم دام‌هایی همچون گاو، اسب، گوسفند، بز، طیور و ماهی و … استفاده می‌شود. سلنیوم آلی با الگو برداری از طبیعت ساخته شده که در ساختارهای اسید آمینه حاوی گوگرد، سلنیوم جایگزین گوگرد شده است.

به گفته وی بهترین شکل سلنیوم برای متابولیسم انسان و حیوانات، سلنومتیونین می‌باشد. این شکل از سلنیوم می‌تواند در توده سلولی مخمر رشد یافته در محیط کشت حاوی سلنیوم معدنی تجمع پیدا کند. مخمر می‌تواند سلنیوم معدنی را که زیست فراهمی پایین و سمیت بالا داشته را به شکل آلی که ایمن تر و از نظر زیستی فعال‌تر بوده، تبدیل کند. باتوجه به نیاز دام، طیور و انسان به سلنیوم ارگانیک که ایمن بوده و قابلیت جذب بالایی داشته، تولید آن در کشور مانع خروج ارز از کشور شده و ایجاد اشتغال خواهد کرد که در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور می‌باشد.

امام وردی در خصوص محصول دیگر این شرکت که رقیق‌کننده اسپرم است، اظهار داشت: این محصول (رقیق کننده‌های اسپرم) دارای ثبت اختراع است و موجب نگهداری طولانی‌تر اسپرم‌ها می‌شود. این مواد در تأمین انرژی مورد نیاز، حفاظت اسپرم از آسیب‌های دمایی، کاهش استرس‌های فیزیکی و شیمیایی ناشی از سرد کردن، انجماد، ذوب اسپرم‌ها و در نهایت ایجاد یک محیط مناسب برای زنده ماندن موقت اسپرم‌ها نقش دارند.

به گفته او از مهمترین مزایای منجمد کردن اسپرم، تسریع در اجرای برنامه‌های خاص اصلاح نژادی، استفاده از نژادهای برتر و با تولیدات بیشتر، انتقال آسان اسپرم از مراکز تولید و جمع آوری به مراکز تلقیح مصنوعی، تولیدمثل خارج از فصل تولید، جلوگیری از انقراض گونه‌های در معرض خطر و.... است. کاربرد این رقیق کننده‌ها، استفاده برای انجماد اسپرم و بکارگیری آن برای تلقیح مصنوعی برای افزایش تولیدات و گسترش پرورش دام و طیور در کشور است.

وی با بیان اینکه رقیق کننده اسپرم وارداتی بوده و با تولید بومی آن توسط شرکت رادین دام عملاً نیاز داخل تأمین شده است، تصریح کرد: شرکت رادین دام فرتاک تا سالی سه هزار ویال ظرفیت تولید این محصول (رقیق کننده اسپرم) را دارد اما در خصوص محصول سلنیوم آلی از آنجا که هنوز موفق به تأسیس کارخانه نشده‌ایم، تولید به صورت کارمزدی یا نیمه صنعتی انجام می‌شود و ظرفیت تولید بالایی نداریم.

امام وردی در خصوص قیمت محصولات بومی‌سازی شده در شرکت رادین دام فرتاک نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی آن اظهار داشت: ۱۰۰ سی سی از نسخه فرانسوی رقیق کننده اسپرم نزدیک به شش میلیون تومان تمام می‌شود. این در حالی است که قیمت تمام شده این میزان از رقیق کننده اسپرم در نسخه بومی شده آن تنها ۹۸۰ هزار تومان است. همچنین نسخه برزیلی و آمریکایی سلنیوم آلی، قبل از بومی سازی آن، کیلویی ۴۰۰ هزار تومان وارد می‌شد اما با بومی سازی آن (سلنیوم آلی) تأمین یک کیلو سلنیوم آلی برای مصرف کننده تنها ۱۶۵ هزار تومان تمام می‌شود.

وی در پایان در خصوص صادرات این شرکت خاطرنشان کرد: در حوزه رقیق کننده اسپرم موفق به صادرات شده ایم و در حال حاضر، بازار کشورهایی همچون افغانستان و عراق مقصد ما هستند.

کد خبر 6098120

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای بومی‌سازی اهم لایسنس‌های صنعت پتروشیمی تا ۷ سال آینده
  • خدمت رسانی رایگان تاکسیرانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب
  • پژوهش و بومی سازی رویکرد اصلی شرکت ملی حفاری ایران
  • خدمت‌رسانی رایگان تاکسیرانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب
  • لزوم اجرای پایش آنلاین دوره‌ای صنایع قشم
  • بهره‌برداری از ۳۰ تاکسی ون در مناطق کم‌برخوردار اهواز
  • سپ دوباره پیشتاز شد
  • جنجال ادامه‌دار فروش آنلاین دارو
  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان