Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان بانه گفت: زنان سرپرست خانواری که در این شهرستان در زمینه پخت نان‌های محلی فعالیت می‌کنند، می‌توانند از تسهیلات خود اشتغالی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بانه، محمد فلاحی پیش‌از ظهر امروز در ششمین جلسه کارگروه شورای آرد و نان این شهرستان که در سالن فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه نان قوت غالب شهروندان است بنابراین رسیدگی به کیفیت نان نقش به‌سزایی در سلامت مردم دارد و باید موضوع سلامت و بهداشت نان از طرف ادارات مربوطه به‌درستی کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت نانوایی‌هایی که در بانه اقدام به پخت نان‌های محلی می‌کنند، گفت: از آنجایی که ذائقه بخشی از شهروندان در بانه به سمت نان‌های محلی است بنابراین باید نانوایی‌هایی که اقدام به پخت نان محلی می‌کنند شناسایی و ساماندهی شوند.

فرماندار بانه تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده کسانی که در بانه مبادرت به پخت نان‌های محلی می‌کنند بیشتر زنان سرپرست خانوار هستند بنابراین این افراد می‌توانند از تسهیلات خود اشتغالی نیز بهره‌مند شوند.

فلاحی از اتحادیه نانوایان شهر بانه خواست در اعطای مجوز نانوایی‌ها به متقاضیان این صنف سیکل قانونی را رعایت و اعمال کنند.

10 نانوایی متخلف در بانه شناسایی شدند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه نیز در ادامه این جلسه با اشاره به گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده در حوزه کنترل و نظارت بر نانوایی‌ها اظهار داشت: در سه ماه گذشته 181 مورد بازرسی از نانوایی‌های مختلف سطح این شهرستان صورت گرفته است.

علی شالباف افزود: در بازرسی‌های به‌عمل آمده 40 مورد نمونه‌برداری از خمیر نانوایی‌های شهر بانه صورت گرفته که از نمک بالا و 14 نانوایی از جوش شیرین استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استفاده از نمک بالا مشکل اساسی نانوایی‌های بانه است، گفت: در همین راستا ده واحد نانوایی متخلف به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه تصریح کرد: این مرکز آمادگی لازم در جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی به نانوایان سطح شهر را دارد

انتهای پیام/

R7848/P1336/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۱۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان

سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: ما می‌خواهیم راه چابهار به‌بهره برداری برسد، در این خصوص با استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مسئولین صحبت‌هایی داشتیم.

به گزارش ایسنا، نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان که روز گذشته در راس یک هیئت تجاری و اقتصادی به سیستان‌ و بلوچستان سفر کرده، با اشاره به اهداف این سفر اظهار داشت: در سفرهای قبلی که داشتیم به طور تفصیلی در مورد چابهار صحبت کردیم و یکسری توافقات هم داشتیم. ما می‌خواهیم موضوع چابهار صد در صد راه بیفتد. کارهای عملی‌ آن شروع شده است. ما یک هدف تعیین کردیم که ۱۰ میلیارد دلار باید تجارت میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران باشد. یک سلسله نیازمندی و شرایط برای دو کشور دارد. اگر روال سابق باشد، دو میلیارد دلاری که تجارت بوده، بالاتر نمی‌رود. ولی اگر یک سلسله تشویق‌ها و شرایط بهتر در مرزها ایجاد شود، صادرات ما اضافه خواهد شد و تجارت بیشتری خواهیم داشت.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان همچنین گفت: در خصوص ترانزیت و صادرات از افغانستان و کشورهای مختلف، ما می‌توانیم بهترین راهی که از مدت‌ها قبل در مورد آن بحث می‌شود و کارهای عملی‌اش تا امروز انجام نشده را اجرایی کنیم. ما می‌خواهیم راه چابهار به‌بهره برداری برسد، در این خصوص با استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مسئولین صحبت‌هایی داشتیم. ما امید داریم در آینده نزدیک به کمک دوستان این راه درست شود و در این برنامه‌ها هم آقای کاظمی قمی همراه، هم‌نظر و همگام هستند و همیشه ما را در اینگونه موضوعات تشویق می‌کنند و اقدامات را اجرا می‌کنند. من یقین دارم در آینده‌های نزدیک موضوعات به مرحله عمل برسد.

وی در گفت و گو با ایراف در پاسخ به این سوال که در سفر سال گذشته که به چین داشتید در خصوص کمربند-جاده، آیا از کریدور و راه‌های ایران در این نشست صحبت شد؟، گفت: آن مسیر کمی با راه چابهار تفاوت دارد که به نام کریدور واخان است که از افغانستان رد می‌شود. در این موضوع رییس کمیسیون اقتصادی ما با مقامات ایران صحبت داشتند. ایران و افغانستان توافق کردند که ما روی راه واخان کار می‌کنیم. در آینده نزدیک کنفرانسی خواهیم داشت و از طرف چین هم دعوت می‌کنیم. کارهای عملی برگزاری نشست شروع شده است. چون به نفع ایران و افغانستان است و همچنین نزدیک‌ترین راه برای چین است که به خلیج فارس برسد و آنها هم استفاده کنند.

هدف از سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان به استان سیستان و بلوچستان در ایران، تسهیل تجارت و ترانزیت میان ایران و افغانستان گفته شده است. هیئت طالبان برای شرکت در نشست امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی و گفت‌وگو درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی میان دو کشور با محوریت سیستان به ایران سفر کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • پلمب یک واحد نانوایی در شهر آبگرم
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد