Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دوره قبلی اجلاس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی پژوهش (GRC) به میزبانی بنیاد علم کشور سریلانکا و در شهر کلمبوم، پایتخت این کشور برگزار شد. در این اجلاس نمایندگان بنیاد های علم کشورهایی همچون استرالیا، برزیل، کانادا، چین، آلمان، هند، اندونزی، ژاپن، مالزی، نیوزلند، روسیه، سنگاپور، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، تایلند و انگلستان به همراه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین، در اجلاس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی پژوهش، نمایندگان کشورهای ژاپن، آلمان، چین، روسیه، انگلستان و ایران با برگزاری کارگاه آموزشی به انتقال تجربیات خود در خصوص اخلاق در پژوهش، همکاری های بین المللی، تخلف و کیفیت در پژوهش و همچنین ارزیابی نتایج پژوهش پرداختند. صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی نیز به عنوان تنها نماینده ایران در این کارگاه از برنامه‌های مختلف حمایتی خود جهت مقابله با چالش های پیش روی بنیاد های علمی سخن گفت که با استقبال حاضرین روبه رو شد. همچنین دو موضوع دیپلماسی علمی و داوری در پژوهش نیز از جمله موضوعات مطروحه دیگر در این نشست بود که بدین ترتیب هر یک از کشورها به صورت خلاصه تجربیات و نظرات خود را به اشتراک گذاشتند.
بر اساس این گزارش، بنیاد پژوهش روسیه (RFBR) در سال 2018 میزبان اجلاس جهانی شورای جهانی پژوهش بوده و اجلاس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه نیز در سال 2018 در کشور ایران و به میزبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی(INSF) برگزار می شود.
شورای جهانی پژوهش سازمانی بین المللی متشکل از سران بنیادهای علمی دنیا است که دبیرخانه مجازی آن در شورای پژوهش انگلستان واقع شده است. این شورا علاوه بر اجلاس جهانی، سالیانه یکبار در قالب اجلاس منطقه ای تشکیل جلسه می دهد. در این اجلاس مدیران بین الملل بنیادهای علم و شورای پژوهش عضو هر منطقه گرد هم آمده و در خصوص موضوعات از پیش تعیین شده به بحث و تبادل نظر می پردازند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود

به گزارش خبرنگار مهر، کاروان تیم ملی فوتسال ایران پس از قهرمانی در رقابت های جام ملت های فوتسال آسیا، امروز از طریق فردوگاه امام به ایران بازگشت.

باقر محمدی دروازه بان تیم ملی که در این بازی ها عنوان بهترین دروازه بان را هم از آن خود کرد گفت: خوشحالم که توانستیم عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم و در مردم ایران را شاد کنیم. جایزه ای که گرفتم کف آرزوهای من است و دوست دارم بهترین دروازه بان جهان شود. این جایزه برای اولین بار است که به یک دروازه بان ایرانی رسیده است و آن را به همه مربیان و دروازه بان های کشورم تقدیم می کنم. امیدوارم این جایزه همیشه در ایران بماند و همیشه نصیب گلرهای ایرانی شود.

وی درباره حضورش در جام جهانی گفت: قول می دهم در جام جهانی به مراتب قوی تر باشم. من حدود ۴ هفته با مصدومیت تمرین کردم و با تلاش زیادی که کردم به بازی های آسیایی رسیدم. قطعاً برای جام جهانی این مسائل را ترمیم خواهم کرد.

او در خصوص انتظاراتی که از مسوولان برای موفقیت تیم در جام جهانی دارد گفت: وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال صحبت هایی کردند و قطعاً همه آنها تلاش می کنند تیم ملی بهترین نتیجه را بگیرد.

کد خبر 6092394

دیگر خبرها

  • پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند