Web Analytics Made Easy - Statcounter


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد اگر در گذشته کتاب‌های درسی، مدرسه و معلم تنها مجرای انتقال دانش و معلومات به بچه‌ها بود، امروز این مجراها متنوع و متکثر شده است.

به گزارش امتداد نیوز، مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در آستانه برگزاری پانزدهمین جشنواره کتاب های آموزشی و تربیتی رشد، با اشاره به اینکه ماموریت‌های مدرسه و کتاب‌های درسی باید مورد بازنگری قرار گیرد، اظهار کرد: اگر بپذیریم که اطلاعات و کسب شایستگی‌ها، لازمه زندگی است و مهارت ها صرفا از طریق مدرسه و کتاب‌های درسی در اختیار دانش آموزان قرار نمی‌گیرد، باید قبول کنیم که فرزندان ما در یک محیط یادگیری متنوع و متکثر زندگی می‌کنند که بخشی از اطلاعات از سوی مدرسه و نظام آموزشی و برخی نیز توسط نهادها به بچه‌ها داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش موفق، نظامی نیست که صرفا انتقال دهنده اطلاعات باشد بلکه نظامی است که به عنوان مدیریت این مجموعه اطلاعات، باید توان مدیریت محیط‌ های متنوع و متکثر اطلاعاتی را داشته باشد و بتواند مجموع این اطلاعات را هم آهنگ، بسامان و همسو کند تا به اهداف خود برسد.

نوید با تاکید بر این که نشر کتاب‌های کمک آموزشی، در قالب کتاب‌های الکترونیکی می‌تواند یک فرصت جدید برای آموزش و پرورش باشد، ادامه داد: کتاب‌های درسی ظرفیت محدودی دارند و نمی‌توانند به همه نیازهای دانش آموزان با تفاوت‌ها و تنوع‌هایی که بین دانش‌آموزان از نظر هوشی، فرهنگی و شخصیتی وجود دارد، پاسخ دهند، لذا باید این توان در مدیر، معلم و نظام آموزشی ما وجود داشته باشد تا بخشی از اطلاعات و شایستگی‌ها را خود در اختیار بچه‌ها قرار دهد و بخشی را نیز از ظرفیت بیرون نظام رسمی و عمومی استفاده کنند.

وی گفت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در زمینه استاندارد سازی‌ کتاب های آموزشی اقدامات خوبی انجام داده‌ که شایسته قدردانی است، اما سرعت تحولات نامحدود است.

نوید اضافه کرد: صدا و سیما به دلایل مختلف از جمله تامین منابع مالی برای فعالیت‌های خود، از این بازار آشفته استفاده می‌کند و با تبلیغ کتاب‌ها و موسسه‌های غیر استاندارد آموزشی که گاه فعالیت ‌آنها با استانداردهای آموزشی و تربیتی نه تنها همخوانی ندارد بلکه فاصله فراوانی دارد، زمینه آسیب‌پذیری روند تعلیم و تربیت نسل جوان را فراهم می‌سازد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: در سند تحول بنیادین، بر ضرورت این همکاری و همسویی تاکید شده است که امیدواریم متولیان صدا و سیما به آن توجه عملی کرده و آن را رعایت کنند.

پانزدهمین جشنواره کتاب های آموزشی و تربیتی رشد با هدف معرفی کتاب‌های الگو برای ناشران، تجلیل از مؤلفان و ناشران کتاب‌های خوب و ترویج خواندن به شکل غیر مستقیم، تدارک یافته است و مراسم اختتامیه آن، یازدهم دی ماه در مدرسه دارالفنون برگزار می شود.

true برچسب ها : شورای عالی آموزش و پرورش مهدی نوید ادهم وزارت آموزش و پرورش true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

 نخستین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است