Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:03:11 GMT

۱۰ هزار و ۸۳۲ شغل در استان گلستان ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۵۵۱۹

۱۰ هزار و ۸۳۲ شغل در استان گلستان ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: امسال قرار است ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل در استان ایجاد شود که تاکنون ۱۰ هزار و ۸۳۲ شغل در سامانه به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سعید مازندرانی عصر امروز در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره به تعهد اشتغال استان اظهار داشت: امسال قرار است 19 هزار و 400 شغل در استان ایجاد شود که تاکنون 10 هزار و 832 شغل در سامانه به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تعهدات دستگاهی برای ایجاد اشتغال در استان افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی، جهادکشاورزی، بهزیستی، کمیته امداد و غیره جزء دستگاه‌هایی هستند که بیش از 50 درصد تعهد اشتغال دستگاهی را محقق کرده اند.

مازندرانی با اشاره به طرح کارورزی اظهار داشت: سهمیه اشتغال استان در طرح کارورزی 4 هزار و 320 شغل بوده که به دلیل ابلاغ دیرهنگام این طرح تاکنون با 499 نفر قرارداد بسته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه استان ما پتانسیل خوبی در این زمینه دارد، گفت: نگرانی که وجود دارد پولی است که باید به عنوان حقوق به کارورزان از سوی وزارت کار پرداخت شود، دچار تأخیر شده و ممکن است نارضایتی را ایجاد کند.

به گفته مازندرانی 11 هزار نفر در طرح کارورزی ثبت نام کردند و یک‌هزار و 39 واحد هم متقاضی جذب کارورز هستند.

وی با اشاره به طرح مشاغل خانگی اظهارداشت: در طرح مشاغل خانگی در سال 95 یک میلیارد تومان اعتبار داشتیم امسال به این اعتبارات به 19 میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: بانک‌های سپه، کشاورزی و پست بانک این تسهیلات را پرداخت می‌کنند و تاکنون نیز 5.8 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: تأکید شده  که به دنبال مشاغل نو و آی‌تی برویم که بازار اشباع نشده باشد اما 62 درصد تسهیلات در بحث قالیبافی، خیاطی، گلدوزی و تایپ پرداخت شده است. در حالی‌که در زمینه‌های بوم‌گردی، صنایع دستی و آی‌تی هم می‌‌توانیم از این تسهیلات استفاده کنیم.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نقش مهم آموزش در حفظ و توسعه صنایع دستی، گفت: آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری سازی در این حوزه است. - اخبار استانها -

مریم جلالی دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، اظهار داشت: صنایع دستی علاوه بر آن که می‌تواند منتقل کننده فرهنگ یک منطقه باشد، نقش مهمی نیز در اشتغال‌زایی و تولید ثروت دارد.

وی ادامه داد: لازمه اشتغال‌زایی و تولید ثروت در این حوزه آموزش در جهت بازاریابی و تجاری‌سازی است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح به آن دست یافت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای صنایع دستی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ و صنایع دستی مناطق خود، تصریح کرد: احیای این صنایع با هدف ایجاد ثروت و معرفی هر چه بیشتر آن از جمله وظایف ما است.

جلالی دهکری ایجاد خانه‌های صنایع دستی را راهکاری در جهت تحقق این موضوع عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی بتوانیم خانه‌های صنایع دستی را ایجاد و توسعه دهیم و آنها را محلی به منظور آموزش، نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: نسل جوان با پیوند نسلی می‌تواند دانشی که سینه به سینه در دل اجداد و بزرگان ما وجود دارد را به عرصه دانش، محل تحصیل و آموزش و پرورش منتقل کند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است