Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسعود نصرتی شهردار رشت طی سخنانی با اشاره به ثبت رشت به عنوان اولین و تنها شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو در ایران، از تمامی اساتید، متخصصان و فعالین حوزه گردشگری جهت ایده پردازی و فعالیت های مشارکت جویانه با شهرداری رشت دعوت به همکاری کرد.
وی با بیان اینکه شهر رشت از سال ۲۰۱۵ به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو در زمینه خوراک شناسی پیوسته است اظهار داشت: رشت به دنبال به دست آوردن ویژگی هایی است که سرعت جذب گردشگر را تسریع کند و جایگاهی فراملی به این شهر ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت معرفی و بازدید تخصصی و مناسب شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو، تصریح کرد: ظرفیت های رشت باید به صورت تخصصی در آژانس های مسافرتی نیز معرفی شود.
مسعود نصرتی افزود: گردشگری از اجزای ویژه و خاصی تشکیل شده است و جایگاه دولت در سازمان های مربوطه و آژانس های گردشگری عمدتاً نظارتی و سوق دهنده است و بخش خصوصی و دانشگاه ها نقشی تعیین کننده در موفقیت آن ایفا می کنند.

شهردار رشت با اشاره به آمار ۳۶ میلیونی گردشگران ورودی به استان گیلان، خاطر نشان کرد: مقایسه این ظرفیت با گردشگران مذهبی شهری مثل مشهد که ۲۰ تا ۲۲ میلیون نفر در سال هستند نشان دهنده ظرفیت ویژه استان گیلان و شهر رشت در جذب گردشگر است.
دکتر مسعود نصرتی در پایان با اشاره به جایگاه ویژه صنعت گردشگری در رونق اقتصادی کشورها، گفت: رشت به عنوان شهرخلاق خوراک شناسی با بیش از ۱۷۰ نوع خوراک خلاقانه محلی و ظرفیت جذب گردشگر ۳۶ میلیونی استان گیلان و جاذبه های طبیعی و تاریخی، عضویت در شبکه جهانی شهرهای راه ابریشم و شهرهای اسلامی از استعداد بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است و شهرداری رشت آمادگی دارد محوریت برنامه ریزی ها را بر عهده بگیرد و از تمامی ظرفیت ها در شکوفایی صنعت گردشگری و ایفای نقش فراملی رشت بهره مند شود.

 

 

48

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ایزدی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توجه به زنجیره ارزش در استان های مختلف یکی از تدابیر مهم دولت سیزدهم در شناسایی و تقویت توانمندی های استان ها است، تصریح کرد: در این تدبیر، استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری تعریف شده و ماهیت استان هم در همین قالب برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد دریا محور است که اقداماتی در این راستا صورت گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ عنوان موافقت اصولی برای فعالیت گردشگری در بستر دریا صادر شده است.

ایزدی با تاکید بر اینکه همچنین ۲۰۰ موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در مازندران صادر شده است، افزود: با موافقت ها و مجوزهای صادر شده مازندران بسترسازی های لازم را برای فعالیت براساس اقتصاد دریاپایه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه در راستای توسعه زنجیره ارزش مورد توجه این استان، برنامه ریزی برای صادرات صنایع دستی به منظور حمایت از هنرمندان تدارک دیده شده است، اظهار کرد: در این راستا، رشته های اصلی و بومی مازندران احیا شده و بسته بندی صنایع دستی و برندسازی این محصولات نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی احیای بناهای تاریخی و میراثی مازندران را در جذب گردشگر از برنامه های دیگر این اداره کل عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۸۰ هزار گردشگر خارجی وارد مازندران شدند که پیش بینی می شود با توسعه گردشگری دریایی در مازندران، این میزان در سال های آتی افزایش یابد.

کد خبر 6093231

دیگر خبرها

  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • شرکت‌های پتروشیمی بدهی خود را به شرکت گاز تسویه کنند
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه به همت صنعت پتروشیمی
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گاز‌های همراه
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم