Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@01:35:25 GMT

هرماه یک مانور امداد و نجات در قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۷۴۳۲

هرماه یک مانور امداد و نجات در قم برگزار می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: در سال آینده نزدیک به ۱۲ مانور امدادی و آموزشی در قم برگزار می‌شود که تقریباً در هرماه یک مأمور بدین منظور انجام می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن اروجی عصر امروز در جلسه مدیریت بحران استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته حمل‌ونقل اظهار داشت: راهداران استان قم از جمله دستگاه‌های استانی بوده که خدمات ارزنده‌ای را در طول شبانه‌روز انجام داده که مجموعه شهرداری و آتش‌نشانی نیز در این عرصه خدمات مناسبی عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی اقدامات اداره کل مدیریت بحران قم برای کسب آمادگی در برابر حوادث احتمالی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران شهرستانی، برگزاری مانور زمینی و آبی در منطقه خلجستان، برگزاری مانور امدادی در تمامی مدارس استان، برگزاری طرح دادرس از ابتدای شروع مدارس در بیش از 20 مدرسه استان، برگزاری مانور  بزرگ و عظیم سراجه با حضور تمامی دستگاه‌های استانی و برگزاری طرح خادم ازجمله این اقدامات بوده که طرح خادم تا سال 1400 برای آمادگی‌ بیشتر مردم در برابر زلزله ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: بااینکه در کشور در حدود 10 درصد مردم در برابر حوادث طبیعی آمادگی‌های نسبی دارند، اما به نظر می‌رسد این میزان آمادگی در استان قم به خاطر برنامه‌ها و طرح‌هایی که در سال‌های اخیر انجام‌شده بالاتر از میزان متوسط کشوری باشد.

اروجی تصریح کرد: منسجم‌ترین استانی که در حادثه کرمانشاه وارد عمل شده و اقدامات مناسبی نیز انجام داد، استان قم بود که مدیریت بحران کشور نیز از این اقدام قابل‌توجه استان قم به نیکی یادکرده است.

وی تأکید کرد: ستاد برگزاری نماز استان قم و اصناف استان بیش از 50 کانکس در استان کرمانشاه برپا کرد که این اقدام قابل‌توجه بود.

وی ابراز کرد: در بازسازی مناطق زلزله دیده نیز هم‌اکنون سپاه و بنیاد مسکن استان قم حضوری پررنگ دارند، همچنین در این زلزله بزرگ درس‌های عبرتی برای همه شکل‌گرفته که شامل مواردی مانند لزوم مهندسی سازی ابنیه ساختمانی است، چراکه تقریباً تمام ساختمان‌هایی که در اصول و موازین به‌کاررفته بود در برابر زلزله تاب‌آوری داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: استفاده از مصالح استاندارد و همکاری شهروندان در بخش‌های مختلف مدیریت بحران که نیازمند داشتن آموزش‌های لازم توسط شهروندان است، ازجمله مهم‌ترین مواردی بوده که در زمان وقوع حادثه می‌تواند میزان تلفات و خسارت‌های وارده را کاهش دهد.

وی عنوان کرد: در زمان وقوع زلزله باید اسکان‌های اضطراری بعد از مدیریت بحران به‌درستی انجام شود و موازی کاری‌ها در این زمینه نیز از بین برود، همچنین اسکان موقت نیز در این عرصه بسیار مهم است که بنا بر شرایط جوی و آب و هوایی در نحوه اجرا و  تصمیم‌گیری تفاوت خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم تصریح کرد:آموزش دهیاران برای داشتن آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم باید به‌درستی انجام گیرد تا در لحظه بروز حادثه دچار مشکلات و معضلات از این ناحیه نشویم، همچنین در حادثه زلزله کرمانشاه، بسیاری از خیرین استان نیز حضوری گرم و پررنگ داشتند که شایسته است طرح ساماندهی این افراد نیز برای جهت‌دهی به نحوه کمک‌رسانی‌ها صورت گیرد.

اروجی ادامه داد: در  حادثه زلزله کرمانشاه ارتش و سپاه به‌صورت هماهنگ و منسجم وارد عمل و توفیقات بزرگی را نیز به دست آوردند که باید این هماهنگی را در استان قم نیز ایجاد کنیم تا در 72 ساعت ابتدای حادثه که حساس‌ترین لحظات بود بهترین و بیشترین کارایی را در مدیریت بحران داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در سال آینده نزدیک به 12 مانور  امدادی و آموزشی در قم برگزار می‌شود که تقریباً در هرماه یک ماه بدین منظور برگزار می‌شود، همچنین نقشه‌های مختلف استان در زمینه‌های مختلف را باید در بین دستگاه‌های اجرایی قرار دهیم تا در حین وقوع حادثه، نقشه و اطلاع دقیقی از وضعیت استان در عرصه‌های مختلف داشته باشیم.

انتهای پیام/

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی با اشاره امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته اظهار کرد: ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد از چهارم تا ششم اردیبهشت تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی افزود: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به ۱۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثران توزیع شد.

وی اضافه کرد :۱۰۵ تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثران امدادرسانی کردند.

کد خبر 747792

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • تصادف در علی آباد ۶ مصدم برجا گذاشت