Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بهزیستی کشور از بررسی و تصویب لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در صحن علنی مجلس از روز سه شنبه خبر داد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری که به مناسبت جشنواره مسئولیت اجتماعی  در سازمان بهزیستی برگزار شد، خبر خوشی برای معلولان داشت و اظهار کرد: امروز لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که دو سال در مجلس کار کارشناسی بر روی آن انجام شد، در اولویت بررسی و تصویب قرار گرفته؛ از روز سه شنبه بررسی مواد این لایحه مورد بررسی و تصویب در صحن علنی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رسالت بهزیستی انجام مسوولیت اجتماعی برای کسانی است که در زندگی خود از فرصت های برابر بهره مند نبوده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در راستای امدادرسانی و حمایت از آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه پرداخت و گفت: در زلزله شرایط تلخی برای هموطنان بوجود آمد و بهزیستی در راستای ایفای وظایف خود اقدامات فراگیری برای کاهش آلام آنان در پیش گرفت.

بندپی افزود: اعزام تیم‌های محب برای جلوگیری از اختلالات روانی و اجتماعی صورت گرفت و 50 تیم محب به 17 هزار نفر  حمایت‌های روانی و اجتماعی ارائه کرد.

وی با اشاره به راه اندازی مهدکودک های تخریب شده و استقرار 39 کانکس در هفته اول پس از زلزله گفت : میزان کمک های نقدی 1 میلیارد و 200 میلیون تومان و میزان کمک های غیرنقدی 30 میلیارد تومان بود. یک مرکز خدمات توانبخشی را در سرپل ذهاب ایجاد کردیم که اثربخش بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به استقرار 361 کانکس که 50 مورد آن در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار گرفته است عنوان کرد: دو پایگاه اورژانس اجتماعی در این منطقه دایر کردیم و 118 معلول جدید شناسایی کردیم که 18 نفر آنها ضایعه نخاعی شده‌اند. همچنین 1375 منزل تخریب شده و ما تفاهم نامه‌ای امضاء کردیم تا احداث مسکن دائمی برای آنها انجام شود. 10 میلیون کمک بلاعوض ما و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض دولت برای این امر است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تجربه موفقی در برگزاری نشان مسؤولیت اجتماعی داشتیم گفت: هنوز این بحث به عنوان یک امر تعهدی و تکلیفی پذیرفته نشده است.

بندپی افزود: سال گذشته اعطای نشان مسوولیت اجتماعی مورد توجه مخاطبان و رسانه ها قرار گرفت و مباحث بسیاری پیرامون آن شکل گرفت.

وی با بیان اینکه رصد آسیب‌های اجتماعی و تولی گری سلامت اجتماعی بر عهده بهزیستی است اظهار کرد: تلاش می کنیم این مفهوم که توصیه اخلاق مداری و پاسخگویی مناسب به افراد می کند را نهادینه کنیم. هیچ جایی بهتر از سازمان بهزیستی برای شکل گیری و ایجاد گفتمان مسوولیت اجتماعی نیست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بیش از 15 هزار تلفات جاده‌ای و پنج برابر آن معلولیت داشته‌ایم، باید هر کدام از ما حتی در حین رانندگی بپذیریم که در برابر جان دیگران مسوولیت داریم. در این زمینه نیاز به کار جدی و پیشگیری داریم و باید مسوولیت اجتماعی را تبدیل به یک تعهد و تکلیف عمومی کنیم و اینکه نمی توانیم نسبت به افراد جامعه احساس بی‌تفاوتی کنیم.  نهادینه کردن مسوولیت اجتماعی می تواند بسیاری گره‌ها و مشکلات جامعه را برطرف کند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟