Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم ـ ایرنا ـ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: جمع آوری و ارسال کمک های مردمی از طریق سازمان های مختلف بدون هماهنگی با هلال احمر در هنگام حوادث و بلایای طبیعی از مهمترین مشکلات و موانع در امدادرسانی درست است.

به گزارش ایرنا، محمد گلفشان عصر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم ، ابراز امیدواری کرد که این مشکلات با هماهنگی مردم و مسئولان بیش از پیش کاهش یابد تا خدمات رسانی به هنگامی در موقع بروز حوادث احتمالی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و خدمات جمعیت هلال احمر استان در زلزله کرمانشاه ، اظهار داشت: در این زلزله دلخراش 331 نفر از امدادگران، جوانان داوطلب، پزشکان و پرستاران، 32 نفر از کارمندان جمعیت هلال احمر استان و 76 دستگاه خودرو عملیات و باری به منطقه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر کشور در همان ساعات اولیه حادثه تیم های امداد و نجات، خودروهای عملیاتی، تیم های سگ های زنده یاب و نیروهای عملیاتی در بخش های مختلف به منطقه اعزام کرده بود، گفت: اقلام امدادی بسیاری از سوی جمعیت هلال احمر شامل پتو، چادر، آب، وسایل گرمایشی، مواد غذایی و دارو در میان مردم حادثه دیده توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم حضور تیم های حمایت روانی از سوی معاونت جوانان در این نوع حوادث را بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: پخش شایعات و دروغ ها، حضور خودجوش مردم و اهدای کمک های غیرنقدی مستعمل توسط مردم از جمله موانعی است که در مسیر امدادرسانی درست به مردم در هنگام زلزله و دیگر حوادث وجود دارد.
وی در پایان از آمادگی جمعیت هلال احمر استان قم برای ارائه آموزش های رایگان امداد و نجات به اقشار مختلف مردم خبر داد و گفت: اگر مردم و کارکنان دستگاههای اجرایی این آموزش ها را فرابگیرند در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی می تواند در افزایش کمک رسانی و سرعت عمل نهادهای امدادی بسیار مهم و مؤثر باشد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان ماه امسال در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است. این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزیی دیده است.
جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم با حضور استاندار و معاونین استانداری قم و جمعی از مدیران و رؤسای دستگاههای اجرایی ذیربط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار- جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا

 پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در پیامی به احمد ادریس، دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا از آمادگی کشورمان برای کمک به سیل زدگان این کشور خبر داد. در متن این پیام آمده است:

« جناب آقای دکتر احمد ادریس

دبیرکل محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌کند. متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام کرده و با خانواده‌های جان ‌باختگان ابراز همدردی می‌کنیم. همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو در جاده طبس ـ بردسکن ۵ مصدوم داشت
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر