Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت از احداث تصفیه خانه شیرابه در سراوان دور از محل خطر رانش خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،علیرضا حاجی پور از احداث تصفیه خانه شیرابه در دفنگاه زباله سراوان خبر داد و گفت: پس از بحران رانش زباله و عدم امکان احداث تصفیه خانه در محل در نظر گرفته شده قبلی، زمینی در شمال غربی دفنگاه و پایین دست محل قبلی تصفیه خانه با هماهنگی اداره کل بازرسی استان برای احداث تصفیه خانه مورد موافقت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه این زمین دور از محل خطر رانش قرار دارد افزود : پس از اخذ مجوزهای لازم، تاسیسات مربوط به اندازه گیری کمی و کیفی شیرابه و همچنین حوزه آرامش شیرابه احداث خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت اعلام کرد: فاز اول تصفیه خانه برای دبی نیم لیتر بر ثانیه در کارخانه کود آلی گیلان احداث می شود و پس از صدور مجوزهای زیست محیطی تاسیسات مربوطه به تصفیه خانه واقع در لندفیل سراوان منتقل خواهد شد.

علیرضا حاجی پور با بیان اینکه طبق قرارداد زمین مورد نیاز برای احداث تصفیه خانه ۱۲۰۰ متر مربع است اظهار داشت: شرکت لوله های بتنی ۳۰۰۰ متر مربع زمین برای دبی ۳ لیتر بر ثانیه درخواست نموده است و مقدار زمین درخواستی برای توسعه تصفیه خانه برای حداکثر دبی مورد نیاز۵۰۰۰ متر مربع است.

وی تخصیص زمین شناسایی شده را نیازمند همراهی تمامی دستگاه های مربوطه دانست و گفت : این پروژه حیاتی تعامل و همراهی همه دستگاه های مرتبط را می طلبد تا مجوزهای لازم در اسرع وقت صادر شود.

احداث زباله سوز طی ۲۷ ماه

حاجی پور در خصوص پیگیری قرارداد احداث نیروگاه زباله سوز نیز گفت : با توجه به مفاد قرارداد باید ۲۵ درصد از کل قرارداد به شرکت مربوطه پرداخت شود و به همین دلیل شهرداری و سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت پیگیری های لازم را در خصوص تخصیص اعتبارات دولتی و همچنین مذاکرات با سایر دستگاه های مربوطه را انجام داده اند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت افزود: پس از تایید گزارش ارزیابی زیست محیطی، اعتبارات تخصیص خواهد یافت و پس از تحویل زمین طی مدت ۲۷ ماه، طراحی، خرید و تامین ماشین آلات و نصب و راه اندازی صورت خواهد گرفت و آماده بهره برداری خواهد شد.

خرید دستگاه های سمپاش

علیرضا حاجی پور در ادامه در تشریح بخشی از اقدامات سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت پس از بحران رانش زباله در سراوان از خرید دستگاه های سمپاش جدید برای مرکز دفن زباله سراوان خبرداد و گفت: در حال حاضر سمپاشی توسط شش دستگاه انجام می شود.

وی با اعلام اینکه در شش ماهه نخست سال روزانه به طور متوسط ۳۰۰ لیتر سم پاشی صورت گرفته است گفت: در ماه اخیر این رقم به متوسط ۴۰۰ لیتر رسیده و در روزهای بحران به کمک ماشین های آتش نشانی به ۲۰۰۰۰ لیتر نیز افزایش یافته است.

بهسازی جاده دسترسی به سایت سراوان

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت همچنین از بهسازی جاده دسترسی سایت سراوان خبرداد و تصریح کرد: قرارداد عملیات زیرسازی و آسفالت مسیر دسترسی به سایت دفن زباله سراوان با سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری منعقد شده و اقدامات اولیه نیز توسط سازمان عمران انجام شده است.

علیرضا حاجی پور با بیان اینکه عملیات عمرانی در مرحله زیرسازی است افزود: پس از پایان عملیات زیرسازی، از انتهای جاده دسترسی عملیات آسفالت و تا ورودی سایت اجرا خواهد شد.

ضرورت شن ریزی روزانه

وی با تاکید بر ضرورت شن ریزی روزانه به منظور رعایت اصول بهداشتی اظهار داشت: روزانه باید ۵۰ سرویس شن به دفنگاه زباله سراوان منتقل شود اما متاسفانه در شش ماه نخست سال تنها ۲ بار مجوز برداشت شن صادر شده است.

علیرضا حاجی پور خواستار تعامل بیشتر دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه با سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت شد و افزود: پس از بحران به وجود آمده این تعاملات بیشتر شده و در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۴۰ سرویس شن به دفنگاه منتقل می شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در پایان با اشاره به ساماندهی محل رانش زباله گفت: بی‌خطر سازی محل رانش، سمپاشی مستمر در محل رانش، ایجاد کانال جهت خروج شیرابه و پوشش مخلوط بر روی زباله در محل رانش از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهر‌ها برای طرح نهضت ملی مسکن زمینه اختصاص یافت و احداث ۵۳ شهرک جدید استانی نیز مصوب شده است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ارسلان مالکی روز دوشنبه اظهار کرد:وزارت نفت در ۹ استان از جمله بوشهر اقدام به معرفی اراضی مستعد ساخت مسکن در قالب تفاهم نامه فیمابین به وزارت راه و شهرسازی کرده است.

وی افزود: اراضی واگذار شده به نهضت ملی مسکن توسط وزارت نفت در قالب اراضی مازاد این وزارتخانه بوده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: انتظار می‌رود که در قالب تفاهم وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت، زمینه تولید ۸۰ هزار واحد مسکونی در کشور فراهم شود.

مالکی ادامه داد: بخش عمده‌ای از پتروشیمی‌ها و شهرک‌های نفتی از این طرح استقبال کرده و مطابق با مفاد تفاهم‌نامه با وزارت نفت به دنبال تامین شرایطی مناسب برای اجرایی کردن درخواست آن‌ها هستیم.

وی بیان کرد: اکنون در سطح کشور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: تامین زمین برای احداث مسکن در برخی استان‌ها مانند بوشهر طی ۱۵ سال گذشته بی سابقه بوده به گونه‌ای که در دولت سیزدهم، ۲ هزار هکتار برای احداث مسکن در استان بوشهر پس از سیر مراحل قانونی تامین و در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

مالکی گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که آماده سازی خیلی از سایت‌های مسکن استان بوشهر به اتمام رسیده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث واحد‌های مسکونی در این استان در قالب نهضت ملی مسکن هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از نقاط عطف و خوب این استان در موضوع نهضت ملی مسکن، مشارکت مردم در احداث واحد‌های مسکونی به شکل ویلایی و گروهی است که با نظارت دولت، ولی با سلیقه خودشان انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: بعد از ظهر امروز و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در اراضی ۴۵۰ هکتاری شهر بوشهر، ۷۱۵ پلاک ۲۰۰ متری به یک هزار و ۴۳۰ نفر واگذار می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس