Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) نقش موثری در معرفی ظرفیت ها و توانمندی های این استان دارد و تا کنون به خوبی توانسته در این زمینه به ایفای نقش بپردازد.

محمداکبر چاکرزهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با تجربه بالا و بهره گرفتن از نیروهای پرتوان و دلسوز توانسته اهداف نظام اسلامی را پیگیری و محقق کند و قطعا در عرصه های مختلف ایران و جهان تاثیرگذاری خود را نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در ساعت های مختلف شبانه روز اخبار تولیدی در سایت و کانال تلگرامی خبرگزاری ایرنا را می بینم افزود: صداقت و کیفیت در تولیدات ایرنا سبب مخاطب پسندی اخبار و گزارش های آن شده و همواره شاهد موفقیت های ارزشمند خبرگزاری رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان و شهرستان خاش سرشار از جذابیت و ظرفیت است و باید در نگاه رسانه ای بیشتر مورد توجه باشد.
فرماندار خاش گفت: متاسفانه عملکرد برخی رسانه ها که در منطقه فعالیت دارند برخلاف اصول اسلامی و اخلاق بوده و از طریق عملکرد بسیار بد و تخریبی شان آسیب های زیادی متوجه مردم و نظام اسلامی شده، زیرا با نشر و بزرگ نمایی برخی اخبار تنها اهداف دشمنان تامین می شود.
چاکرزهی با بیان اینکه ظرفیت ها و پتانسیل‌های ارزشمند خاش در ابعاد مختلف باید توسط رسانه ها به دنیا معرفی شود اظهار داشت: این شهرستان در حوزه های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی، کشاورزی، صنایع و معادن، نیروی انسانی توانمند، مرز و مزیت های تجاری و اقتصادی و اجتماعی دارای توانمندی های برجسته ای است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: رسانه ها باید منشاء خیر و امید در جامعه باشند و ظرفیت های آنان در راستای منفعت رسانی و خیرخواهی باشد.
وی افزود: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرائی با بیان اقدامات دولت و معرفی توانمندی ها در عرصه های زیست محیطی، منابع طبیعی، کشاورزی، صنعتی، گردشگری، صنایع دستی و غیره به معرفی برجستگی ها و شاخص های کار بپردازند.
فرماندار خاش گفت: ظرفیت های قله 4050 متری و آتشفشانی تفتان 'بام شرق ایران'، گل فشان طبیعی پیرگل، ارتفاعات بیرک، پنج انگشت، مورپیش، رودخانه های کارواندر و ایرندگان و کاواری، آثار پر شمار تاریخی و غیره باید بیش از پیش در نگاه تیزبین رسانه ها شکار و به مردم دنیا معرفی شوند.
چاکرزهی بر ضرورت ایجاد دهکده های گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی و رونق دادن به صنعت گردشگری در منطقه تاکید کرد و افزود: در شهر خاش و نقاط روستایی این شهرستان ظرفیت های زیادی برای جذب گردشگر وجود دارد.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310** 3213 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۲۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان

به دنبال سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی به منطقه مرزی افغانستان و ایران، نشست مشترک اقتصادی مقامات دو کشور در ولسوالی مرزی "زهک" ایران برگزار شد.

در این نشست که با هدف تقویت روابط تجاری، فعال‌سازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان ایران، بررسی مسیر اجرای خط آهن بین دو کشور و غیره با حضور والی سیستان و بلوچستان ایران به عنوان رئیس هیأت ایرانی و سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به عنوان رئیس هیأت افغانستانی در سالن اجتماعات ولسوالی زهک برگزار شد بر روی مفاد تفاهم نامه پیشنهادی توافق شد.

همچنین مقرر شد با تشکیل کمیته ای متشکل از مسئولان مرتبط دو کشور مباحث مطرح شده به صورت فنی و کارشناسی شده در جلسات بعدی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

والی سیستان و بلوچستان ایران در این نشست گفت: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود، گویی اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است، بنابراین در کنار هم از موهبت های الهی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده بهره می‌بریم.

محمد کرمی با اشاره به اینکه پیرو سفر معاون اقتصادی رئيس الوزرا طالبان به جمهوری اسلامی ایران توافقات خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن این توافقات جلسات و پیگیری های خوبی انجام شده که باید دو کشور از توان یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی در خصوص ترانزیت و راه آهن برای انتقال بار به دلیل اهمیت موضوع تجارت انجام گرفته است، گفت: در خصوص تسهیل تجارت، حقوق گمرکی باید توافقاتی داشته باشیم که به راحتی تجارت شکل بگیرد تا هر دو کشور از ظرفیت‌هایی که مرز دارد بهره مند شوند.

والی سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شرکت های مشترک و سرمایه گذاری های مشترک می‌تواند کمک کند تا دو کشور از ظرفیت‌های یکدیگر بهره بگیرند.

وی افزود: در سفرهای قبلی نیز توافقاتی صورت گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده که نیاز است روند تجارت برای دو طرف تسهیل شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش ترمینال ها بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که ترانزیت راحت انجام شود تا بتوان از ظرفیت مرز به بهترین نحو استفاده کرد.

مولوی نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت برای پی گیری توافقات اقتصادی و تجاری صورت گرفته با کشور ایران و همچنین تسهیل بیش از پیش تجارت بین دو کشور، روز چهارشنبه در رأس هیأتی از مرز زمینی ولایت نیمروز وارد ولایت سیستان و بلوچستان ایران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است