Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@08:21:36 GMT

مشکل مطالبات پیمانکاران از طریق تهاتر قابل حل است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۳۵۰۰

مشکل مطالبات پیمانکاران از طریق تهاتر قابل حل است

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: مشکل مطالبات پیمانکاران از طریق تهاتر قابل حل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری هرمزگان، فریدون همتی در شصت و ششمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان، عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه ثبت نام از واحدهای گردشگری را در سامانه بهین ‌یاب جهت دریافت تسهیلات رفع موانع تولید صادر کرده و این واحدها در استان می‌توانند از دی ماه در این سامانه ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تهاتر را یکی از راهکارهای قانونی جهت پرداخت مطالبات پیمانکاران و واحدهای تولیدی دانست و افزود: مشکل پیمانکاران و واحدهای تولیدی که از دولت طلب‌هایی دارند و در مقابل این پیمانکاران و واحدهای تولیدی نیز بدهکاری مالیاتی، تامین اجتماعی و یا اقساط بانکی دارند با تهاتر قابل حل است و قانون نیز این اختیار را داده است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: از این پیمانکاران می‌خواهیم تا برای حل مشکل خود از طریق تهاتر پیگیری‌های لازم را از طریق مراجعه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان انجام دهند.

همتی در ادامه از پرداخت ۲۷۲ میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید به ۱۵۴ واحد تولیدی از ابتدای سال جاری تاکنون در هرمزگان خبر داد و بیان داشت: این تسهیلات به واحدهایی که از طریق سامانه بهین یاب ثبت نام کردند، پرداخت شده است و رتبه استان هرمزگان نیز طی هفته‌های اخیر در این سامانه جهش خوبی یافته از نظر تعداد پرداخت به رتبه ۱۲ رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: بانک‌ها باید با یک سازوکار جدید و عزم و اراده قاطع تسهیلات رفع موانع تولید را به متقاضیان پرداخت کنند تا سرعت فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه فعال و ساخت واحدهای تولیدی جدید در هرمزگان افزایش یابد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های مسئول و مدیران استان نسبت به رفع مشکلات تولید دغدغه داشته باشند تا از این طریق مشکل بیکاری نیز کاهش یابد.

همتی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان استعدادهای بسیار زیادی دارد و باید از جایگاه بهتری در عرصه رفع موانع تولید برخوردار باشد و نیاز است نهایت تلاش در این عرصه صورت گیرد و با هماهنگی مناسب کارها به پیش رود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است

ایسنا/کرمان استاندار کرمان دلیل موفقیت هر مجموعه تولیدی را در داشتن کارگران ماهر و پرتلاش دانست و گفت: در شهرستان سیرجان اقدامات توسعه‌ای بسیار خوبی در حال انجام است.

محمدمهدی فداکار ظهر امروز ۱۱ اردیبهشت ماه در آیین تجلیل از کارگران نمونه سیرجان اظهار کرد: هویت انسانی با کار شناخته می‌شود.

وی دلیل موفقیت هر مجموعه تولیدی را در داشتن کارگران ماهر و پرتلاش دانست و بیان کرد: شرکت صنعتی و معدنی گل گهر در همه پروژه‌های توسعه‌ای استان پیش قدم است.

استاندار کرمان در ادامه بیان کرد: امروز تولید مهمترین نیاز کشور است و کاری که کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی انجام می‌دهند کمتر از رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس نیست.

وی با اشاره به تعداد افرادی که در واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمان مشغول به کار هستند، تصریح کرد: در شهرستان سیرجان اقدامات توسعه‌ای بسیار خوبی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این آیین گفت: پیشرفت‌ها را باید فریاد بزنیم تا در جنگ روایت‌ها پیروز باشیم لذا برنامه‌ریزی برای بازدید نوجوانان و جوانان از پیشرفت‌های کشور در قالب راهیان پیشرفت داشته باشید. 

وی با اشاره به تعهد اشتغال بیش از ۴۶ هزار نفری استان در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: در سال گذشته ۵۶ هزار و ۷۴۰ نفر در استان کرمان مشغول به کار شدند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم اعلام شد: کلنگ احداث بزرگترین مرکز آموزشی جنوب شرق کشور به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع به زودی در گهرپارک سیرجان به زمین زده خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد