Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:10:26 GMT

فرسودگی ناوگان باری/ جاده های مازندران هوشمند می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۳۹۱۴

فرسودگی ناوگان باری/ جاده های مازندران هوشمند می شود

ساری - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران میانگین عمر ناوگان حمل و نقل باری و کالا را ۲۰ سال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آفرین محمدزاده صبح دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حمل و نقل از حمل و نقل و راهداری به عنوان دو مقوله توسعه و زیرساخت هر کشور یاد کرد و با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان حمل و نقل باری و کالا در استان بالا است، میانگین عمر ناوگان باری را ۲۰ سال اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه علیرغم مشکلات و محدودیت منابع همه دستگاه ها سعی می کنند برخی مسائل را سرلوحه کاری قرار دهند گفت: اداره کل راهداری سعی دارد با اولویت قراردادن مسائل ایمنی، تمام فعالیت ها را بر این اساس طراحی کند.

وی افزود: مازندران با داشتن ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه از دامنه وسیعی از راهها برخوردار است که بیش از ۷۰۰ کیلومتر گردنه برفگیر در استان وجود دارد و ۵۰۰ کیلومتر آن در راههای اصلی و کوهستانی است.

محمدزاده، با تاکید بر اینکه آمادگی کامل برای خدمات رسانی در راهها را داریم تصریح کرد: ۳۳ اکیپ راهداری در عملیات راهداری زمستانی با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و ۳۰۰ راهدار فعال است.

وی شمار راهدارخانه های استان را ۲۲ واحد بیان کرد و گفت: سعی شده تا در کوتاه ترین زمان ممکن خدمات را به هموطنان و مسافران ارائه دهیم.

مدیرکل راهداری مازندران تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۴ میلیون تن کالا در استان جابجا می شود و با داشتن بنادری مانند امیرآباد و قرارگرفتن در کریدور شمال – جنوب، مازندران در بخش حمل و نقل اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۴ شرکت حمل و نقل کالا و ۱۲ هزار دستگاه ماشین آلات باربری در استان فعال است گفت: ۹۰ درصد جابجایی های بخش کالا به صورت جاده ای صورت می گیرد.

محمدزاده یادآور شد: سالانه بیش از پنج میلیون مسافر از طریق ۱۸۷ شرکت مسافربری در استان جابجا می شود و ناوگان اتوبوس و سواری استان عمر زیر ۱۰ سال داشته و از عمر مطلوب برخوردار هستند.

وی به اقدامات صورت گرفته در بخش حمل و نقل اشاره و اضافه کرد: سعی شده تا با استفاده از سامانه های پیشرفته و بهره گیری از ۴۵ دوربین نظارت تصویری به رصد جاده ها و راههای استان بپردازیم.

مدیرکل راهداری مازندران ادامه داد: شمار دوربین های پلاک خوان از هشت مورد به ۶۰ مورد رسید و این دوربین ها علاوه بر سرعت لحظه ای، سرعت میانگین خودروها را بررسی و ثبت می کنند.

وی هدف از هوشمندسازی جاده ها را رعایت قوانین و مقررات اعلام کرد و گفت: این طرح بهره های زیادی از نظر ایمنی و امنیتی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ۱۰۲ نقطه از جاده های استان به دستگاه های تردد شمار مجهز شده اند گفت: جاده های مازندران جزو محورهای پرتردد کشور محسوب می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بر فعالیت جدی و برنامه محور جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان تاکید کرد.
مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  با تلاشهای  حوزه ایمنی  در سال گذشته یکی از  استانهای برتر بوده که اقدامات خوبی انجام داده است.
وی  افزود:در سال گذشته یکصد کیلومتر  از راههای مواصلابی استان نصب نبیوجرسی انجام شده است  که در کاهش  تصادفات موثر بوده است.
وی روز ایمنی و حمل و نقل را به عنوان نقطه عطف اراده و عزم ‌ملی برای تحقق روز و ایام بدون حادثه رانندگی برشمرد و گفت: از آنجا که سرعت، منشاء همه ی تخلفات رانندگی است که فرهنگ‌سازی به عنوان مهمترین عامل در پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.
شیروانی با  قدردانی  از عملکرد صدا و سیما ودیگر رسانه های استان در بحث فرهنگ‌سازی  افزود:همه ی این نامگذاری ها و برنامه ریزی ها با این هدف است که مردم نتایج رعایت قوانین رانندگی را با تمام وجود احساس کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات