Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره ایتاپ از ایده تا پدیده با حضور ایده پردازان در سالن اجتماعات شیخ مرتضی انصاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جشنواره ایتاپ رویدادی است که به ایده پردازان فرصت می دهد که با طرح ایده خود در جمع دانشجویان، داوران و فعالان علمی و اقتصادی آن را سنجیده تجزیه و تحلیل و تکمیل نمایدو با حمایت پارک علم و فناوری خوزستان به مرحله تجاری برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره به همت پارک علم و فناوری اطلاعات و همکاری مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.

دکتر ناصر سراج خرمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول، ایده های نو را موتور محرکه تحول دانست و گفت: «اگر تحولی در جامعه صورت نگیرد هرگز شاهد پیشرفت نخواهیم بود لذا به جامعه ای باید امیدوار بود که فرزندانی مبتکر داشته باشد.»

معاون پارک علوم و فناوری استان خوزستان نیز با بیان اینکه باید تفکر خلاق و کارآفرین در بین جوانان مطرح شود، اظهار کرد: «جشنواره ایتاپ با ارائه 50 ایده در دانشگاه آزاد دزفول مطرح شده که از بین آنها 36 طرح دعوت به ارائه شدند تا در حضور داوران داوری شوند.»

جمشید افشانی بیان کرد: «هر کدام از این ایده ها که امکان تجاری سازی داشته باشند وارد مراکز رشد می شوند تا با استقرار در این پارک بتوانند توانمند شده و به تجاری سازی برسند.»

وی ادامه داد: «تجاری سازی مقدماتی دارد ممکن است ایده ای خوب باشد ولی بازار نداشته باشد و در مقابل ممکن است طرحی زیاد جالب نباشد ولی امکان تجاری سازی داشته باشد.»

افشانی با توجه به وضعیت پارک‌های علم و فناوری استان خوزستان، گفت: «اکنون 145 شرکت در پارک و مراکز رشد خوزستان مستقر هستند که با توجه به خاصیت پویایی بودن مراکز رشد ممکن است کم و زیاد شوند واز نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، استان خوزستان رتبه ششم را در سطح کشور دارد که رتبه خوبی است.»

وی افزود: «وقتی محصولی در استان ساخته می‌شود باید مورد اعتماد هم استانی‌ها قرار گیرد تا بازار خود را پیدا کند و از این خدمت ارائه شده در سطح استان و بعد از آن در سطح کشور استفاده شود.»

در این جشنواره 36 ایده پذیرش شده از سوی ایده پردازان ارائه شد و در پایان این جشنواره سعید نوری با عنوان ایده: کودپاش ، کودریز، بذرپاش سانتریفیوژ کوله ای،‌دانیال ممبینی با عنوان ایده: پاد ویروس، شیدا نوذری عنوان ایده: هوشمندسازی لباس کار نیروهای صنایع پتروشیمی، پریسا نیکوبخت عنوان ایده: ویال‌های استوانه‌ای آماده تزریق، فاطمه افشارنیا عنوان ایده: آنالیز فرسایشی روغن موتور با استفاده از پردازش تصویر به عنوان پنج ایده برتر از سوی داوران معرفی و با حضور مسئولان دانشگاه و پارک علم و فناوری به آنها جوایزی اهدا شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شانزدهمین دوره جشنواره استانی طرح قدس دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی سمای واحد بندرانزلی برگزار شد.

آیین افتتاح این جشنواره قرآنی با حضور محمود خوشحال معاون امور مدارس استان گیلان، کریم کیاکجوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی، فرشته گلدوست مدیرکل امور مدارس انزلی و ۱۵۶ دانش‌آموز و کارمند مدارس واحد‌های رشت، لاهیجان، انزلی، آستارا و لنگرود برگزار شد.

در این جشنواره دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در رشته‌های ترتیل، حفظ، نهج‌البلاغه، مداحی و صحیفه سجادیه باهم به رقابت پرداختند و نفرات برتر به مسابقات پهنه شمال کشور راه خواهند یافت.

فیروزه جوانشیر مدیر تعالی تربیتی معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق مجازی مهمان این جشنواره بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • برگزاری آیین نکوداشت هفته کارگر در شرکت فولاد اکسین/ تجلیل از کارگران نمونه
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • برگزاری رویداد «خشتانه» در واحد یزد
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد