Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر مسعود برومند در  آیین اختتامیه هجدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فن بازار؛ با اشاره به تنوع و کثرت محصولات و فناوری های مختلف در غرفه های هجدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و فن بازار گفت: باید به ایجاد نمایشگاههای تخصصی و بین المللی برای نمایش مطلوبتر دستاوردهای فناورانه کشور اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محصولات به نمایش گذاشته در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و فن بازار در راستای نیازهای جامعه بودند و این نشان دهنده رشد تجاری سازی ایده های فناورانه در کنار توجه به مشکلات کشور است.

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری افزود: بیشتر فناوران شرکت کننده در هجدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و فن بازار به پیشرفته کردن محصول تولیدی خود آگاه بودند ولی برای حضور در بازار باید به مدلهای کسب و کار نیز آشنایی پیدا کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، یکی از مشکلات شرکت های دانش بنیان را کمبود سرمایه مالی در گردش عنوان کرد و بر پیدا کردن راهکاری برای حمایت مالی از این شرکت ها تاکید کرد.

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با تاکید بر رعایت استانداردهای ملی و بویژه استانداردهای بین المللی محصولات فناورانه، بر ضرورت صادرات و حضور شرکت های دانش بنیان در بازار جهانی تاکید کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: باید فرآیند دانش بنیان شناخته شدن شرکت های مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری را تسهیل کنیم و افزون بر آن از شرکت های فناوری که مجوز دانش بنیان را ندارند غافل نشویم.

وی ایجاد پنچره واحد میان دستگاههای متولی صدور مجوز دانش بنیان و تایید محصولات فناورانه مانند وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت صنعت و وزارت جهاد را ضروری دانست.

دکتر برومند با تاکید بر حمایت از بخش های تحقیق و توسعه در شرکت های متوسط و کوچک گفت: پارک های علم و فناری در استانهای کشور بویژه در بحث اشتغال عملکرد خوبی داشتند که باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرد تا این نقش ادامه یابد.

هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار با مشارکت و حضور ۸۶ دانشگاه، ۲۰ پژوهشگاه، ۱۹ مرکز رشد، ۱۵ سازمان اجرایی، ۱۵ شرکت خصوصی و ۵ موسسه آموزشی غیر انتفاعی از ۲۲ الی ۲۶ آذرماه در محل نمایشگاههای بین المللی تهران برگزارشد

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۲۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کمک این وزارتخانه برای رفع موانع اخذ مجوز شرکت‌های دانش بنیان، گفت: ۳۹ شرکت دانش بنیان در چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف حضور داشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف