Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@04:56:03 GMT

پای بیت‌کوین به مجلس باز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۵۹۷۶

اقتصاد > اقتصاد کلان - مهر نوشت: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی بیت کوین (ارز الکترونیکی) در مجلس با حضور مسئولان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان بورس خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی به طرح بیت کوین (ارز الکترونیکی) اشاره کرد و اظهارداشت: بیت کوین یک نوع ارز مجازی است و از طریق رمزگذاری، ابزاری برای مبادله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه نسبت به گسترش استفاده از ارز الکترونیکی (بیت کوین) در آینده هشدار داد و افزود: قراردادهایی که از طریق بیت کوین منعقد می‌شود، به هیچ وجه مطابق با اصول اسلامی و اقتصادی نیست که باید نظارت های لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه، به‌ خصوص بانک مرکزی بر روی این قراردادها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بیت کوین نه تنها منطبق با هیچ کدام از اصول اقتصادی نیست، بلکه فضای ناامنی را نیز برای مبادله‌کنندگان ایجاد می‌کند که لازم است تجار نسبت به این مسئله توجه کافی داشته باشند.

پورابراهیمی یکی از معضلات موجود در بیت کوین را نبود ساز و کارها و ضوابط مشخص برای راهبردی کردن آن دانست و اظهارداشت: درخواست ما از مردم این است که مراقبت‌های بیشتری داشته باشند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان از برنامه‌های این کمیسیون برای بررسی مسئله بیت کوین (ارز الکترونیکی) خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است هفته آینده در نشستی با مسئولان بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس، بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم.

35225

 

کلید واژه‌ها : بیت کوین - نرخ ارز - ارز - کمیسیون اقتصادی مجلس -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد صالح جوکار در گفت‌وگویی، با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم اظهار کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در انتخابات مطرح بود که همین راهبرد در مرحله اول در پیش گرفته شد. در آن زمان بالابودن مشارکت مردم تاثیرات زیادی در عرصه بین‌المللی و جهانی داشت و سرمایه اجتماعی نظام را نشان می‌داد.

بنابر روایت ایسنا، وی اضافه کرد: با توجه به این‌که تکلیف تعدادی از کرسی‌های مجلس دوازدهم در مرحله اول مشخص شده است، انتظار می‌رود که مردم با مشارکت گسترده تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده را در دور دوم تعیین کنند.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: مردم با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کند یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات موثری انجام دهند.

جوکار با بیان این‌که حضور مردم می‌تواند منجر به انتخاب اصلح شود افزود: مردم بهترین و برترین نماینده را انتخاب کند که برای رسیدن به این هدف قطعا مشارکت آنها مهم است.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در هشت حوزه اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی تجربه برگزاری الکترونیکی انتخابات کسب شد که در مجموع روش خوبی است. اکنون دنیا به این سمت می‌رود چون خطای برگزاری انتخابات الکترونیکی بسیار کمتر است.

وی در پایان گفت: قطعا ضعف‌های احتمالی در مرحله دوم رفع می‌شود و می‌توان از این تجارب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در آینده و برای سایر انتخابات استفاده کرد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903125

دیگر خبرها

  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • بررسی عملکرد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کمیسیون اصل نود
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی