Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران: با تاکید بر اینکه باید به سمت توانمندسازی مددجویان حرکت کنیم، گفت: افزایش ۳ برابری مستمری مددجویان مشکلات آنها را کاهش نخواهد داد و بهترین روش توانمندسازی این افراد است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  سیدحسن موسوی چلک در نخستین کنگره بین‌المللی 60 سال مددکاری اجتماعی در ایران که صبح امروز با حضور محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران و صالحی امیری معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مجموعه باشگاه نفت برگزار شد، اظهار کرد: در 60 سالگی تاسیس علمی مددکاری اجتماعی در ایران هستیم و باید رویکرد متفاوتی را در سال‌های آینده به حوزه مددکاری اجتماعی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: ما توانستیم در 60 سالگی پای خود را از مرز جغرافیایی ایران بیرون بگذاریم و در این بخش اتفاقات خوبی افتاده است. 

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران تصریح کرد: در این سال‌ها اقدامات مناسبی در حوزه مددکاری اجتماعی انجام گرفته است و انجمن مددکاری اجتماعی به عنوان تشکلی قدیمی که 60 سال سابقه کار دارد افتخار دارد که در این زمینه از ظرفیت دستگاه‌ها و سازمان‌های بسیاری استفاده کرده است و علی‌رغم اینکه انجمن مددکاری اجتماعی یک تشکل غیردولتی محسوب می‌شود و ظرفیت مالی نیز ندارد اما دستگاه‌ها حمایت‌های لازم را از این مجموعه داشته‌اند. 

موسوی با اشاره به برگزاری نخستین همایش کنگره بین‌المللی 60 سال مددکاری اجتماعی در ایران بیان کرد: در برگزاری این همایش 80 سازمان و تشکل همراهی کرده‌اند.

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی 60 مددکاری اجتماعی در ایران ادامه داد: اهدافی در برگزاری این همایش ترسیم شده است که از آن جمله می‌توان به مستندسازی در 60 سال مددکاری اجتماعی ایران و ترسیم چشم‌انداز حوزه مددکاری در ایران در سال‌های آینده اشاره کرد. 

وی گفت: 2 ماموریت اساسی برای حوزه مددکاری اجتماعی ترسیم شده است که از آن جمله می‌توان به ارتقای مستمر کیفیت زندگی مردم و همچنین توسعه شاخص‌های سلامت اجتماعی اشاره کرد. مددکاران اجتماعی در گذشته فردمحور بوده و در آینده ما باید به سمت خانواده‌محور و جامعه محور حرکت کنیم.باید از مددکاری اجتماعی عمومی به سمت مددکاری تخصصی تغییر روش بدهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اشکالات جدی در حوزه مددکاری اجتماعی این است که برای این مجموعه خارج از این دستگاه تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: ما باید بتوانیم با تغییر مسیر به سمت سیاست‌گذاری حرکت کنیم و تاثیر زیادی را در این حوزه داشته باشیم. ارائه خدمات مستقیم باید تغییر کند، و ما به جای اینکه به این خدمات روی آوریم باید به سمتی برویم که حساسیت لازم را بین مسئولان و مردم ایجاد کنیم. 

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی 60 مددکاری اجتماعی در ایران مدیریت اجتماعی هوشمند را یکی دیگر از برنامه‌ حوزه مددکاری اجتماعی دانست و گفت: خدمات اجتماعی دولت‌محور با اشکالاتی روبه‌رو است که در این زمینه باید این اشکالات برطرف شود و ما باید به سمت رویکرد مردمی حرکت کنیم. باید خدمات اجتماعی فراگیر و جامعه محور و متناسب با نیاز جامعه به افراد متقاضی ارائه شود. باید به سمت خلاقیت و نوآوری حرکت کنیم که در این بخش از سایر دستگاه‌های دیگر عقب‌تر هستیم و در این زمینه باید گام‌های موثری را برداریم. 

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران ادامه داد: پرداخت مستمری حتی به میزان 30 برابر نیز نمی‌تواند افراد را به سمت توانمندسازی ببرد و در این زمینه باید تغییر روش بدهیم که البته دولت دوازدهم لایحه بیمه‌های اجتماعی را تهیه کرده است که امیدواریم هرچه زودتر این لایحه به مجلس ارسال و در نهایت تصویب شود.توانمندسازی، عدالت، اعتماد، افزایش مشارکت‌های مردمی، نشاط، سیاست‌گذاری، تاب‌آوری اجتماعی و... از مواردی است که باید در بخش توسعه اجتماعی به آنها توجه شود.

انتهای پیام/ 

R1491/P1014142/S2,25/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۶۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان

عزت‌الله ضرغامی در دیدار با وزیر توسعه اجتماعی عمان با تاکید بر ضرورت همکاری‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی بین دو کشور، گفت: متأسفانه گردشگری دریایی ایران و عمان در وضعیت خوبی قرار ندارد، درحالی‌که تقویت این حوزه به تحکیم روابط اجتماعی بین دو کشور منجر خواهد شد.

به‌ گزارش ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دیدار با «لیلا بنت احمد بن عواد النجار» ـ وزیر توسعه اجتماعی عمان ـ که یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه انجام شد، با اشاره به اهمیت تقویت روابط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بین دو کشور ایران و عمان، اظهار کرد: شما یک وزیر زن هستند، از اینکه یک خانم مسلمان مسئولیتی بزرگ دارد، برای جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است و من از این بابت بسیار خوشحال هستم.

ضرغامی ادامه داد: همکاری بین دانشگاهی بین ایران و عمان می‌تواند تقویت شود. با توجه به وجود دانشگاه الزهرا در عمان و نیز دانشگاهی به همین نام در ایران می‌توان راهکارهای تقویت همکاری‌های دانشگاهی را بررسی کرد؛ چرا که تبلیغات جهانی برخی از رسانه‌ها منفی است و این گونه وانمود می‌کنند که حجاب مانع کسب علم است، اما این اقدامات مدیریتی توسط خانم‌ها می‌تواند باعث شود تا این تبلیغات منفی خنثی شود.

او با اشاره به اهمیت حضور بانوان در دستگاه‌های مختلف به عنوان مشاور و مدیر، بیان کرد: بانوان ما در دستگاه‌های مختلف در سطوح مدیریتی مختلف حضور دارند. اینکه یک مشاور امور بانوان مسائل مرتبط با زنان را به طور ویژه ارتقا دهد، اهمیت دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سپس با اشاره به برخی فعالیت‌های گردشگری ایران، اظهار کرد: ما حدود ۳۰ حوزه گردشگری داریم که عمانی‌ها از گردشگری سلامت استقبال کردند و ۳۰ درصد گردشگران عمانی که به ایران سفر می‌کنند نیز گردشگران سلامت هستند.

او گفت: سیاست دولت آقای دکتر رئیسی بر این است که گردشگران ایرانی نیز به عمان سفر کنند و روابط گردشگری دو کشور تقویت شود. سیاست ایران این است که عمان را در حوزه گردشگری در اولویت قرار بدهیم.

ضرغامی همچنین به پیشینه تاریخی و تمدنی ایران اشاره کرد و افزود: ما با عمان اشتراکات زیادی داریم. تمایل داریم روابط بین ملت‌ها تقویت شود و شما به‌عنوان وزیر توسعه اجتماعی عمان می‌توانید نقش مهمی در تقویت و ارتباط این روابط اجتماعی ایفا کنید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به مرز دریایی ایران و عمان، اظهار کرد: گردشگری دریایی یکی از ظرفیت‌های مهم بین ایران و عمان در حوزه توسعه گردشگری است. با این حال متأسفانه گردشگری دریایی ایران و عمان در وضعیت خوبی قرار ندارد. اگر گردشگری دریایی تقویت شود به طور حتم باعث تحکیم و تقویت روابط اجتماعی بین دو کشور خواهد شد.

او در ادامه به اهمیت مشارکت دو کشور در حوزه مرمت آثار تاریخی اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم در پروژه‌های مرمتی در عمان مشارکت داشته باشیم.

ضرغامی ادامه داد: صنایع‌ دستی ایران جایگاه بالایی در سطح جهان دارد و در ۳۰۰ رشته صنایع‌دستی فعال هستیم. در این باره نیز آماده همکاری با عمان هستیم و امید داریم مسئولان عمانی درباره حضور هنرمندان صنایع ‌دستی و برگزاری نمایشگاه‌ها همکاری کنند.

لیلا بنت احمد بن عواد النجار ـ وزیر توسعه اجتماعی عمان ـ نیز با ابراز خرسندی از توسعه گردشگری بین ایران و عمان، گفت: یک کنفرانس به‌زودی قرار است در حوزه تخصصی گردشگری با حضور وزیر گردشگری عمان برگزار شود و از شما نیز برای حضور در این کنفرانس دعوت می‌کنیم.

او به حوزه صنایع دستی و اهمیت همکاری‌ها در این بخش اشاره کرد و افزود: ۹۰ درصد فعالان  صنایع دستی در عمان را بانوان تشکیل می‌دهند. در این باره آماده و علاقه‌مند به همکاری در حوزه صنایع ‌دستی هستیم. از این رو پیشنهاد می‌دهیم  نمایشگاه‌های مشترک برای فروش صنایع ‌دستی برپا کنیم.

وزیر توسعه اجتماعی عمان نیز به حضور بانوان در دستگاه‌های مختلف به عنوان مشاور اشاره کرد و افزود: در ایران دستگاه‌های مختلف از بانوان به عنوان مشاور استفاده می‌کنند و نیز مشاور امور خانواده و بانوان دارند و این بسیار کار ارزشمندی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری