Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@17:53:12 GMT

لاریجانی: هدف ترامپ آشفته سازی سیاسی منطقه است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۹۱۱۵

لاریجانی: هدف ترامپ آشفته سازی سیاسی منطقه است

علی لاریجانی گفت: هدف آمریکا از طرح انتقال پایتخت کشورها به قدس آشفته سازی سیاسی در منطقه است.

خبرگزاری تسنیم: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۲۷ آذر) در مراسم افتتاحیه نشست اضطراری کمیته فلسطین و اتحادیه کشور‌های اسلامی در سخنانی گفت: در شرایطی که اقداماتی علیه فلسطین در حال رقم خوردن برگزاری نشست اضطراری کمیته فلسطین برای بررسی این اقدام ضروری به نظر می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن اینکه ابراز امیدواری کرد در این نشست تصمیمات جدی درباره اقدام آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اتخاذ شود اظهار داشت: این اقدام درباره سرنوشت ملت فلسطین در حال رقم خوردن است که امیدوارم در این نشست تصمیماتی برای آن اتخاذ شود.

لاریجانی با طرح این سوال که چرا آمریکا در این مقطع زمانی این کار را انجام داده است و قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی انتخاب کرده، گفت: باید از خودمان بپرسیم که آیا این یک امر اتفاقی و سلیقه‌ای است و یا یک برنامه جدید برای مردم و کشور‌های اسلامی است؟

رئیس مجلس اضافه کرد: برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم باید نگاه اجمالی به اوضاع منطقه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد یک خیزش در کشور‌های اسلامی بودیم و مردم کشور‌های اسلامی خواسته‌هایی را داشته‌اند افزود: این خواسته‌ها که از سوی مردم کشور‌های اسلامی مطرح می‌شد در همه کشور‌ها به طور طبیعی وجود دارد که باید به همه آن‌ها پاسخ داده شود.

لاریجانی تاکید کرد: با توجه به بستری که در کشور‌های اسلامی بوجود آمده، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها اینطور احساس کردند که شرایط را در منطقه به نوعی رقم بزنند و آن را به یک آشفته‌سازی سیاسی در کشور‌های اسلامی بدل کنند که هدف آمریکا از پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی نیز همین است.

رئیس مجلس اضافه کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی تا حدی پروژه آشفته‌سازی سیاسی در برخی کشور‌های اسلامی را پیش بردند که این کشور‌ها شامل مصر، سوریه، تونس و عراق است، اما بعضی کشور‌ها توانستند آن را مهار کنند، اما بعضی کشور‌ها نتوانستند.

وی گفت: از ابتدا که مسائل سوریه رخ داد آمریکا می‌گفت که مردم به دنبال خواسته‌های دموکراتیک هستند، فرض کنیم که این حرف آن‌ها درست است، اما چرا این آشفته‌سازی و مسائل تروریستی را به داخل کشور عراق بردند؟ مگر عراق دموکراتیک نبود؟

لاریجانی با بیان اینکه امروز کسی شک ندارد که داعش را آمریکایی‌ها خلق کرده‌اند اظهار داشت: قصد آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها آشفته‌سازی سیاسی در منطقه بود و می‌خواستند انرژی کشور‌های اسلامی را صرف درگیری‌های داخلی و مبارزه با تروریست‌ها بکنند و با بحث انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس می‌خواهند اوضاع ملت فلسطین را تغییر دهند.

رئیس مجلس ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند از این بل بشوی منطقه استفاده کنند تا از مسئله فلسطین بگذرند و به عنوان اولویت اول کشور‌های مسلمان خارج شود.

وی انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس را فقط مسئله فلسطین ندانست و گفت: آمریکایی‌ها اگر بتوانند به کشور‌های دیگر نیز سلطه می‌یابند.

لاریجانی با بیان اینکه از بیان واژه «رژیم صهیونیستی» اِبا دارم تاکید کرد: حق مطلب در بیان رژیم صهیونیستی این است که واژه «بروکراسی شر» استفاده شود.

رئیس مجلس انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس را یک شروع جدید برای آشفته‌سازی سیاسی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه دانست و گفت: باید توجه داشت که سرنوشت مسئله فلسطین با سرنوشت همه کشور‌های اسلامی عجین شده و همه ما باید احساس مسئولیت کنیم و این مسئله کوچکی نیست.

وی تاکید کرد: کمیته دائمی فلسطین که از کشور‌های اسلامی تشکیل شده، باید تهدیداتی را پیش روی ملت‌های اسلامی قرار دهد تا به اقدام اخیر آمریکایی‌ها بیشتر توجه کنند.

لاریجانی افزود: برخی کشور‌های اسلامی روابط سیاسی و اقتصادی با آمریکایی‌ها دارند، حداقل کاری که با غیرت عربی و اسلامی سازگار است این است که تا زمانی که آمریکایی‌ها از این تصمیم خود درباره قدس برنگرشته‌اند، این روابط نیز تعلیق شود.

رئیس مجلس برگزاری نشست کمیته اضطراری فلسطین را که در تهران برگزار شده، مهم ارزیابی کرد و افزود: خیلی‌ها به این نشست امید دارند و امیدوارم این نشست متناسب با وزن حادثه‌ای که رخ داده از تصمیمات مهمی برخوردار شود و مردم فلسطین را از مقاومتی امیدوار کند که سرنوشت کشور‌های اسلامی نیز رقم بخورد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حداقل ۳ موشک جدید دیگر در ساعات گذشته به شمال فلسطین اشغالی اصابت کرده است.

رسانه‌های عبری زبان هم اعلام کردند ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

عصر امروز نیز حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌هایی اعلام کرد که حمله‌های جدیدی را علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه سی‌ام آوریل ۲۰۲۴ پس از رصد یک تانک مرکاوا اسراییلی که در حال تعرض به هموطنان و روستاهای ما بود و در داخل موضع المطله سنگر گرفته بود، این تانک را هدف حمله‌ای غافلگیرانه قرار دادند.

در ادامه بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: رزمندگان مقاومت اسلامی این تانک را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف گرفته و مورد اصابت قرار دادند که در نتیجه آن این تانک منهدم شد و شماری از نظامیان سوار بر آن به هلاکت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز موضع‌گیری نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در پست سایه‌بانی نظامی در داخل موضع نظامی صهیونیستی «المطله» را با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و این نظامیان را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده‌اند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز همچنان ادامه دارد؛ خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «العدیسه»، «یارون» و «عیتا الشعب» در جنوب لبنان را هدف قرار داده‌اند.

علاوه بر این منابع خبری از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های پیرامونی شهرک «طیرحرفا» در جنوب لبنان خبر دادند.

صبح امروز نیز منطقه کفرکلا واقع در جنوب لبنان شاهد یک حمله هوایی از سوی جنگنده های متجاوز صهیونیستی بود. روز گذشته رسانه‌های خبری گزارش دادند که بیش از ۳۰ موشک از سمت جنوب لبنان به سمت منطقه‌های اشغالی اصبع الجلیل و الجلیل علیا شلیک شد.

همچنین صدای آژیر خطر در منطقه‌های اشغالی کریات شمونه و اطراف آن در اصبع الجلیل به صدا درآمد.

خبرنگار شبکه المیادین مستقر در جنوب لبنان نیز گزارش داد که حین این حمله موشکی گسترده، سامانه موشکی گنبد آهنین در منطقه اشغالی اصبع الجلیل فعال شد اما نتوانست اکثر موشک های شلیک شده از سمت لبنان را رهگیری کند و این موشک ها به اهداف مورد نظر خود اصابت کردند.

کد خبر 6093659

دیگر خبرها

  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز