Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد – ایرنا- رئیس جریان حکمت ملی عراق با ارائه قرائتی تاریخی از مواضع مراجع عظام شیعه در مورد فلسطین تاکید کرد که مواضع مراجع عظام شیعه نسبت به قضیه فلسطین از روز اول تا به امروز مایه مباهات است.

به گزارش روز دوشنبه دفتر جریان حکمت ملی عراق 'سید عمار الحکیم' در مراسم حمایت از قدس شریف در دفتر مرکزی این جریان که با حضور شخصیت های مختلف از جمله سفیر فلسطین در عراق برگزار شد گفت مواضع مراجع عظام شیعه نسبت به مساله فلسطین همواره مایه فخر و مباهات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت که به رغم اینکه مراجع عظام در هیچ همایش و اجلاس عمومی شرکت نمی کنند اما شیخ محمد حسین کاشف (1877- 1954) مرجع عالی وقت عراق، شخصا در همایش حمایت از فلسطین شرکت و از قضیه فلسطین حمایت کرد.
وی ادامه داد که بعد از ایشان، آیت الله سید محسن حکیم (1889 – 1970) مرجع عالی عراق در زمان خود، در 1967 هیات های مختلف برای حمایت از فلسطین به کشورهای عربی و اسلامی اعزام کرد و عملیات چریکی و فدایی مقاومت فلسطین را جایز دانسته و به اعطای وجوهات شرعی به مقاومت فلسطین فتوی دادند.
وی اضافه کرد که آیت الله سید محسن حکیم همچنین در نامه ای برای شاه ایران، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی اسراییل را توسط حکومت وقت ایران، محکوم کرد.
به گفته وی، آیت الله سید ابوالقاسم خویی (1899 – 1992) مرجع وقت عراق، در موضوع فلسطین در همان راهی که آیت الله سید محسن حکیم گام برداشته بود، حرکت کرد، همچنان که آیت الله خامنه ای در همان مسیری امروز حرکت می کنند که امام خمینی (ره) ترسیم کرده اند.
امام خمینی و امام خامنه ای نیز تمام امکانات کشور را در راه همیاری ملت فلسطین به کار گرفتند.
وی اضافه کرد که موضع آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی عراق و دیگر مراجع عظام شیعه در قبال قضیه فلسطین کاملا آشکار و واضح است و همه آنها تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا درباره قدش شریف را به صراحت محکوم کردند.
سید عمار الحکیم از نهادهای منطقه ای و بین المللی مانند سازمان همکاری اسلامی، غیر متعدها، شورای امنیت، سازمان ملل و اتحادیه عرب خواست تا تلاش کنند، آمریکا را از تصمیمی که گرفته، منصرف کنند.
رئیس جریان حکمت ملی خاطرنشان کرد که تصمیم آمریکا نادیده گرفتن همه قوانین و عرف بین المللی و عدم پایبندی به معاهده ژنو 4 است.
سید عمار الحکیم تاکید کرد که تصمیم رییس جمهور امریکا درباره قدس شریف، هویت اسلامی این شهر را تهدید کرده است.
در این کنفرانس 'عرفان الحیالی' وزیر دفاع و 'هادی العامری' رییس سازمان بدر و یکی از فرماندهان ارشد الحشد الشعبی نیز حضور داشتند.
واکنش ها در عراق نسبت به تصمیم ترامپ درباره قدس شریف بالا بوده و علاوه بر گزاری تظاهرات مردمی، مواضع همه سیاسیون نیز محکومیت این تصمیم واشنگتن بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیام اخیر مرجعیت عالی عراق درباره پیروزی نظامی بر داعش همچنین گفت که مقابل جمهوری اسلامی با احترام می ایستیم و بخاطر کمکهای غیر محدودی که از مشاوره تا مهمات به عراق تقدیم کرد، او ایران سپاسگزاریم.
این چندمین بار طی چند روز گذشته است که عمار الحکیم از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به جنگ عراق علیه داعش، قدردانی می کند.
خاورم *353*380*1064

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: حزب‌الله لبنان با انتشار ویدئویی از لحظات اولیه حمله به مواضع صهیونیست‌ها اعلام کرده: مبارزان ما یک ساختمان را هدف قرار دادند که در آن سربازان ارتش اشغالگر اسرائیلی در شهرک آویویم پنهان شده بودند.

در این حمله شماری از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شدند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

کد خبر 847003 برچسب‌ها خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • پاسخ حزب الله لبنان کوبنده خواهد بود | با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • سرمربی پرتغالی سپاهان شیعه شد
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد