Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@18:57:35 GMT

تعاون در بودجه ۹۷ از قلم افتاد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۹۳۳۳

تعاون در بودجه ۹۷ از قلم افتاد

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف با اشاره به اینکه گلایه داریم از اینکه اتحادیه فرش امکان صدور مجوز برای تعاونی را ندارد گفت:بخش تعاون در بودجه ۹۷ مغفول مانده است.

عبدالله بهرامی، مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف  در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به اینکه در بودجه سال 97 بخش تعاون دیده نشده است گفت:کل بودجه ای که برای بحث سند توسعه تعاون دیده شده است 3میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این را بخواهیم باتعاونی مقایسه کنیم که زیرمجموعه وزارت صنعت و معدن است می بینیم که برای تعاونی حدود 5 میلیارد کمک نوشته اند.

وی ادامه داد:3هزار و 680 تعاونی زیر مجموعه اتحادیه سراسری تعاونی های تولید کنندگان فرش دستباف است. برای بخش تعاون هیچ بودجه ای در نظر گرفته نشده است. عجیب است که برای سند توسعه بخش تعاون کلاً 3میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده باشد.

 بهرامی با بیان اینکه بحث مجوز دادن به تعاونی های زیر مجموعه یکی از مشکلات این اتحادیه است گفت:وزارت تعاون تعاونی تشکیل می دهد اما تعاونی ها مجبور هستند برای دریافت مجوز یا پروانه به وزارت صنعت و معدن مراجعه کنند.  یعنی تعاونی های فرش باید 3سال یکبار حدود 1میلیون تومان بابت پروانه کسب و کار پرداخت کنند.مجوز فعالیت را باید ازصنعت و معدن دریافت کنند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف گفت:در دولت قبل هم  درباره این موضوع اعتراض کردیم و  اتحادیه فرش هیچ گونه ابزاری برای حمایت از تعاونی ها ندارد. 3هزار و 680 تعاونی باید برای دریافت مجوز پولی را پرداخت کنند. از اتاق تعاون خواستیم که ما متولی بخش هستیم، بنابر این اتاق تعاون هم مرجع صدور مجوز برای اتحادیه ها و تعاونی ها باشد.اتحادیه فرش نه می تواند از تعاونی فرش حمایت کند نه می تواند مجوز صادر کند.تشکیل تعاونی فرش دستباف در وزارت کار هیچ اثر بخشی نداردچرا که مزیتی ندارند.

 وی افزود:اصناف بدون اینکه در جریان باشیم  به تعاونی هایی که ثبت شده تسهیلات پرداخت می کنند، اتحادیه ها هیچ اطلاعاتی درباره تعاونی های فرش ندارد. یعنی بخش تعاون یک کاسبی برای اتحادیه اصناف راه اندازی کرده است. 3هزار تعاونی وجود دارد که هر کدام برای صدور پروانه 1میلیون تومان پرداخت می کنند آنها هر روز بزرگتر می شوند و ما کوچکتر می شویم.

 انتهای پیام/

R1012189/P1010113/S7,82/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزیزد، مدیرعامل بندر خشک در بازدید "دکتر نجار فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع" از غرفه بندر خشک پیشگامان در شمشین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو)، خدمات و فعالیت‌های بندر خشک پیشگامان را تشریح کرد.   ظهوری اظهار داشت: در این بازدید مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان ارائه شد که مورد استقبال دکتر نجار قرار گرفت و وی تمایل خود را برای اجرای اقتصاد تعاونی در شرکت‌های زیرمجموعه ابراز داشت.   در پایان مقرر گردید تیمی از سوی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع برای بازدید و بررسی موقعیت و ظرفیت‌های بندر خشک پیشگامان به یزد سفر کنند.

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است