Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:13:22 GMT

20 درصد از جنگل های آلوده به آفت در خلخال پاکسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۴۳۹۴

20 درصد از جنگل های آلوده به آفت در خلخال پاکسازی شد

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: از زمان اجرای طرح مبارزه با آفت پروانه دم قهوه ای جنگل های شهرستان تاکنون 20 درصد از سطح جنگل های آلوده به این آفت پاکسازی شده است.

به گزارش ایرنا ، عباس جعفرزاده روز دوشنبه در نشستی با جانشین بخشدار مرکزی خلخال افزود: مبارزه مکانیکی با آفت پروانه دم قهوه ای جنگل های درختان قد کوتاه خلخال از اوایل پاییز امسال آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه در بهار و تابستان امسال بیش از 77 هکتار از جنگل های خلخال واقع در مناطق جنگلی اندبیل ، خوجین و اوجغاز از مناطق تابعه بخش مرکزی و نیز بخشی از باغات میوه این شهرستان به آفت پروانه دم قهوه ای آلوده شده بود گفت: با توجه به تاکید سازمان جنگل ها و منابع طبیعی کشور مبنی بر پرهیز از مقابله شیمیایی با این آفت و ناکارآمد بودن اینگونه مقابله تنها راهکار مطمئن برای از بین بردن آفت پروانه دم قهوه ای از بین بردن شاخه درختان و لانه های حاوی لاروهای این آفت از طریق بریدن و معدوم سازی آنها است.
جعفرزاده اظهار کرد: بهترین زمان مبارزه با این آفت اوایل پاییز است و اداره منابع طبیعی خلخال نسبت به شناسایی مناطق آلوده و آغاز کار مبارزه مکانیکی با قطع شاخ های حاوی لانه این آفت اقدام کرده است.
وی افزود: با مساعد شدن شرایط جوی ادامه مبارزه با این آفت و ریشه کنی کامل آن از جنگل های آلوده از اوایل سال آینده تا اواخر نیمه اول اردیبهشت ادامه خواهد یافت.
او همچنین به پاکسازی 90 درصد از مناطق جنگلی آلوده به افت نیمه انگلی دارواش در حنگل های بخش خورش رستم خلخال اشاره کرد و گفت: با مبارزه به موقع از انتقال این آفت از طریق درختان آلوده زالزلک به درختان ارس منطقه جنگلی شهرستان جلوگیری شد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد. 85 درصد از جنگل های استان اردبیل در این شهرستان واقع شده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، حسین معصوم‌زاده افزود: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.
وی بیان کرد: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.
منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کشف دومین منزل دپوی زباله در بجنورد + فیلم
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • پاکسازی ریه با سیگار کشیدن!
  • شیرجه در سرسبزی طبیعت با سفر به این مکان‌ها
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه
  • از سراوان تا پیچ شاه عباسی ترافیک ۱۲ کیلومتری داریم/مسدودی محور پونل - خلخال