Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رأی وحدت رویه، ارائه دهندگان خدمات توانبخشی حرفه‌ای به معلولان و نگهداری از ایشان را مشمول مقررات قانون کار دانست.به دنبال طرح شکایت در هیأت عمومی دیوان عدالت «علیه سازمان کار و امور اجتماعی کردستان مبنی بر ابطال رأی مورخ ۱۳۸۸/۷/۲۷ هیأت حل اختلاف، نظر به اینکه ماده ۳ قانون جامع حمایت از معلولان راجع به فعالیت‌های آموزشی و تولیدی و حمایتی معلولان است نه فعالیت در رابطه با نگهداری معلولان بنابراین موضوع پرونده خارج از مفاد ۳ قانون مرقوم می‌باشد» که در ‌‌نهایت پس از بررسی، هیأت عمومی این دیوان ارائه دهندگان خدمات توانبخشی حرفه‌ای به معلولان را مشمول قانون کار اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است براساس این گزارش شعبه ۱۹ دیوان عدالت اداری به موجب دادنامه شماره ۸۹۰۹۹۷۰۹۰۱۹۰۲۷۲۳-۱۳۸۹/۱۱/۱۲ علیه سازمان کار و امور اجتماعی کردستان مبنی بر ابطال رای مورخ ۱۳۸۸/۷/۲۷ هیات حل اختلاف نظر به اینکه ماده ۳ قانون جامع حمایت از معلولان راجع به فعالیت‌های آموزشی و تولیدی و حمایتی معلولان است نه فعالیت در رابطه با نگهداری معلولان بنابراین موضوع پرونده خارج از مفاد ۳ قانون مرقوم می‌باشد، لذا شکایت شاکی وارد تشخیص و ضمن نقض دادنامه تجدیدنظرخواسته و ارجاع آن به شعبه همعرض حکم به ورود صادر و اعلام کرد.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی نهایی مطابق بند (د) ماده ۳ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب سال ۱۳۸۳، گسترش کارگاههای آموزشی، حمایتی و تولیدی معلولان و ارائه خدمت توانبخشی حرفه‌ای به معلولان و توامند سازی آنان از جمله وظایف سازمان بهزیستی کشور تعیین شده است. نظر به اینکه در تبصره ذیل این بند کارگاههای آموزشی، حمایتی و تولیدی معلولان موضوع ماده ۳ از شمول قانون کار مصوب سال ۱۳۶۹ مستثنی شده است و ارائه خدمات توانبخشی حرفه‌ای به معلولان و توانمند سازی آنان مصرح در بند د ماده ۳ از شمول قانون کار مستثنی نشده، بنابراین کسانی که به ارائه خدمات توانبخشی حرفه‌ای به معلولان و توانمند سازی آنان مبادرت می‌کنند، مشمول مقررات قانون کار هستند و بر اساس رای شعبه ۱۹ دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه ۸۹۰۹۹۷۰۹۰۱۹۰۲۷۲۳-۱۳۸۹/۱۱/۱۲ کسانی که در رابطه با نگهداری معلولان و ارائه خدمات توانبخشی حرفه‌ای به معلولان فعالیت دارند، تابع قانون کار دانست و این رای را به استناد بند ۲ ماده ۱۲ و ماده ۸۹ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ برای شعب دیوان عدالت اداری و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم الاتباع است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واگذاری ۱۲۴ قطعه زمین به خانوارهای مشمول قانون جوانی جمعیت در ماکو

فرماندار شهرستان ماکو با اشاره به اینکه تعداد ۳۱۴ پرونده مسکن برای مشمولین قانون جوانی جمعیت در شهرهای ماکو و بازرگان تشکیل شده است، گفت: برای تعداد پنج خانوار زمین واگذار شده است و در مرحله اول نیز به تعداد ۱۲۴ خانوار زمین واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نادر کاظمی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت شهرستان ماکو با بیان اینکه باید تمام مسئولان برای تشویق مردم به سوی جوانی جمعیت و اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم تلاش کنند، اظهار کرد: برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک عزم ملی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۳۱۴ پرونده مسکن برای مشمولان قانون جوانی جمعیت در شهرهای ماکو و بازرگان تشکیل شده است، افزود: برای تعداد پنج خانوار زمین واگذار شده است و در مرحله اول نیز به تعداد ۱۲۴ خانوار زمین واگذار خواهد شد و برای مابقی متقاضیان نیز بعد از تأمین زمین واگذاری انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان ماکو گفت: تعداد ۴۱ پرونده مسکن برای جوانی جمعیت در روستاهای شهرستان ماکو تشکیل شده است.

کاظمی تصریح کرد: برای تعداد پنج خانوار زمین واگذار شده است و به تعداد ۱۱ خانوار نیز تا پایان ماه جاری زمین واگذار خواهد شد و برای مابقی متقاضیان نیز بعد از تأمین زمین واگذاری انجام خواهد شد.

کد خبر 751272

دیگر خبرها

  • جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد
  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد
  • جزییات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
  • آغاز واگذاری ۱۲۴ قطعه زمین به خانوارهای مشمول قانون جوانی جمعیت در ماکو
  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد