Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، احمد آفرین محمدزاده در جمع خبرنگاران به مناسب هفته حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اظهار کرد: مازندران دارای ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه است که از این میزان ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

وی خاطر نشان کرد: ۷۰۰ کیلومتر گردنه برف‌گیر داریم که ۲۰۰ کیلومتر در روستاها و بقیه در سطح جاده‌های اصلی است و بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از محورهای استان مازندران برف‌گیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات تلاش کردیم که راه‌ها در ایام زمستان باز بماند، ۳۳ اکیپ راهداری در عملیات راهداری زمستانی با بهره‌گیری از انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین در ایام زمستان مشغول فعالیت هستند.

وی تعداد راهدارخانه‌های استان را ۲۲ واحد عنوان کرد و افزود: اکیپ‌های ما در فصل زمستان و پائیز حضور دارند.

محمدزاده در ارتباط با وضعیت حمل و نقل و اقدامات انجام شده در این حوزه، گفت: مازندران با داشتن بندرامیرآباد و سومین بندر بزرگ کشور بوده و ظرفیت ۷٫۵ میلیون تنی را دارد، اهمیت و جایگاه استان در این حوزه بسیار زیاد است و در این راستا ۱۲۴ شرکت حمل و نقل کالا و ۱۲ هزار ماشین‌آلات باربری زمینه حمل کالا را فراهم می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد جابه‌جایی کالا به صورت جاده‌ای در حال انجام است، باید حمل و نقل ترکیبی در سیستم حمل و نقل جایگزین شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اعلام اینکه بیش از ۵ میلیون مسافر با استفاده از صورت وضعیت توسط ۱۷۸ شرکتی که در این حوزه تردد می‌کنند.

وی یادآور شد: عمر ناوگان سواری و اتوبوس استان زیر ۱۰ سال است و متوسط عمر ناوگان باربری نیز حدود ۲۰ سال است.

محمدزاده اضافه کرد: سیستم حمل و نقل به سمت مکانیزه شدن و تکنولوژی روز پیش می‌رود، با این تکنولوژی علت‌یابی تصادفات انجام می‌شود.

وی تعداد دوربین‌های نظارت تصویری استان را ۴۵ مورد اعلام کرد و افزود: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در سازمان راهدای و حمل و نقل راهداری صورت گرفته نصب دوربین پلاک‌خوان بود که در گذشته هشت دوربین بوده است در حال حاضر ۵۲ نقطه اضافه شده است.

مدیرعامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، یادآور شد: این دوربین‌ها هوشمند بوده و میزان سرعت را اتومبیل‌ها را کنترل می‌کند.

وی اضافه کرد: ۱۰۲ نقطه استان مازندران دستگاه تردد شمار نصب شده است و ترددهای جاده‌ای را به صورت لحظه‌ای در اختیار داریم و مازندران یکی از استان‌های پرتردد کشور است.

محمدزاده ادامه داد: دستگاه تردد شمار به صورت برخط و همزمان در هر بازه از زمانی به ما گزارش دهند، میزان ورود و خروج خودروها به تفکیک وسیله ثبت می‌شود و در دو محور هراز و سوادکوه به دلیل وجود معادن شاهد حمل بار به صورت غیرمجاز داشتیم که با نصب دستگاه ویژه کنترل‌های لازم در این زمینه انجام شده است، با همکاری پلیس سعی بر کنترل ناوگان حمل و نقل در محور هراز و سوادکوه داریم.

وی با اعلام اینکه محوریت اقدامات ما در حوزه ایمنی است،گفت: در این راستا تعاملی خوبی با پلیس راه،هلال احمر و اورژانس داریم، پشتیبانی دوربینی ما در سطح جاده‌ها کمک مناسبی به خدمات‌رسانی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل راهداری مازندران از فعالیت چهار مرکز معاینه سنگین خودروهای سنگین در شهرهای گلوگاه، ساری، آمل و قائم‌شهر خبر داد و گفت: این مراکز با همکاری پلیس در حال انجام است و همکاری ما با پلیس به سمت حفظ جان و ایمنی مردم است.

وی درباره وضعیت تصادف در سطح جاده‌های استان گفت: راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده بیشترین آمارها را به خودشان اختصاص دادند در حال حاضر ۲۲۷ پل در سطح جاده‌های استان نصب کردیم.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت

ایسنا/کرمان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: سیستم‌های ترددشمار آنلاین جاده‌ای استان کرمان در فروردین ماه امسال حکایت از ثبت روزانه بیش از ۱۰۰ هزار و ۳۳۰ تردد دارد که نسبت به اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش داشته است.

علی عبداللهی امروز ۱۲ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: طی فروردین ماه، محور هفت باغ علوی بیشترین تردد روزانه را در مقایسه با کل محورهای حوزه شمال استان کرمان به خود اختصاص داد و پس از آن محور کرمان- چترود، باغین به بردسیر و محور بردسیر به سیرجان به ترتیب در جایگاه بعد قرار دارند. 

وی افزود: تحلیل اطلاعات ترددشمار آنلاین مرکز مدیریت راه‌های استان حاکی از این است که محورهای ورودی و خروجی از مرکز به سمت جنوب و غرب استان در صدر سایر محورها قرار دارند.

عبداللهی بیان کرد: در ماه قبل از مجموع حدود ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تردد ثبت شده، حدود ۱۸۷ هزار انواع تخلفات رانندگی ثبت شده که در همین راستا از تخلف بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز از سرعت مجاز در این بازه، ۵۸۶ مرتبه تکرار شده که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهادها و مسئولان ذیربط است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: اطلاعات دوربین‌های ثبت سرعت جاده‌ای استان نشان می‌دهد به ترتیب محورهای باغین- کرمان با ۱۹ درصد، شهربابک- انار با ۶ درصد، رفسنجان- انار با پنج درصد، راور- مشهد و کرمان- رفسنجان هرکدام با سه درصد بیشترین تخلف سرعت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: بیشتر از ۹۰ درصد تخلفات توسط وسایل نقلیه شخصی صورت گرفته و ناوگان سنگین و نیمه سنگین به ترتیب کامیون‌های کشنده و اتوبوس‌ها با درصد خیلی کمتری در جایگاه بعدی قرار دارند.

عبداللهی در پایان سامانه تلفنی، سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ را بهترین و آسان ترین راه برای دستیابی مردم به اطلاعات وضعیت راه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: شماره‌های تماس ۲۰۰۰۱۴۱ و ۱۰۰۰۱۴۱ نیز به عنوان سامانه پیامکی به صورت شبانه روزی در خدمت هموطنان هستند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت
  • آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند